2016-11-03, 14:27
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Avundas er som hittat så bra sätt att trejda på. Själv snålar jag utav helvete. Har mina spelare lite kondition? Då blir det "läggmatch" offline där jag startar en match och stänger av TVn, får ju ett drygt par hundra mynt för det också. Ska bli mindre av det i framtiden när jag har 2 jämnstarka lag. Köpa guldkontrakt för 200 coins? Aldrig när man kan få de för 150.

Tänker inte avslöja min "stora" metod men den ger mig ungefär 100-200 coins i profit per sålt kort som tar låång tid att sälja av. Dock är det helt riskfritt. Så om ni är Fifas överklass är väl jag Fifas arbetarklass haha

Oj ligger fan på 500k på "affärsvinst" mer än jag trodde. Har runt 300spelare i klubben dessutom, brukar inte sälja non-rares eller låga rare gold som man får i paket. Väntar på SBC för varenda en haha.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-03 kl. 14:43.
Citera
2016-11-03, 14:59
Medlem
Har dom höjt priserna i draften? Vann nyss och fick ett guldpaket premium jumbo, megapaket och ett sällsynt spelare. Normalt sett brukar jag få max en av dom + massa skit.
Citera
2016-11-03, 15:14
Medlem
rasmusens avatar
Snabb fråga! Kvalade in till weekend ligan men sen kan jag välja att kvala in igen? Just denna helg behöver jag jobba en del så kan man spara inträdet till nästa helg?
Citera
2016-11-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Har dom höjt priserna i draften? Vann nyss och fick ett guldpaket premium jumbo, megapaket och ett sällsynt spelare. Normalt sett brukar jag få max en av dom + massa skit.
Förlorade i finalen i går, fick två st paket med 12 spelare 3 rare (25k-paket vet inte vad de kallas in game). Det är ju bättre än det jag fått när jag vunnit draften tidigare. Så de kanske gjort en ökning utav priserna.
Citera
2016-11-03, 15:40
Medlem
Transfer profit stämmer inte speciellt bra enligt min erfarenhet, tror att algoritmen inte räknar med tax utan bara köp - sälj priset. Ligger själv på ~4m i transfer profit men har "endast" knappt 2 miljoner. Är väl antagligen för att jag brukar tradea med dyra spelare.
Citera
2016-11-03, 15:42
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Snabb fråga! Kvalade in till weekend ligan men sen kan jag välja att kvala in igen? Just denna helg behöver jag jobba en del så kan man spara inträdet till nästa helg?

nope
Citera
2016-11-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, veckans tradingdagbok.

Förra veckan hade jag bunkrat upp på Marquee Matchups inför helgen och gjorde den obehagliga överraskningen att det knappt lönade sig med vissa lag. Marknaden var så pass mättad att jackpotvinsten uteblev, trots att jag satte alla MM. Gjorde ändå en hygglig vinst på mina Birminghamspelare som sålde för 4-9k. Önskar bara jag haft fler.

Tyvärr gjorde jag bort mig med Scream-players. Köpte samma dag som boosten kom i hopp om att de skulle öka i värde. Det gjorde de på slaget 19 (Aduriz gick upp ca 5k), därefter sjönk han som en sten med minst 20k per kort. Samma för de andra screamspelarna, de sjönk rejält. Sålde av de jag investerat i till en brakförlust. Största minan jag gått på denna tradingsäsong.

Inför denna helg har jag i det närmaste ignorerat MM. Jag sitter med spelare från alla förväntade MMs men bara så pass att kan göra dem om belöningarna känns värt det. Har istället kört en hail mary och köpt på mig några från en av de obskyrare matcherna - veckans Birmingham om ni så vill. Sitter satsningen borde jag kunna sälja korten för 5k och uppåt tänker jag. Arsenal - Spurs är så given i MM att det känns ovärt, med tanke på att Arsenal är med i Overmars-SBC så ligger priserna där högt. Tippar de kommer stå stilla eller rentav sjunka när de kommer i MM. Grekerna tror jag också kommer om inte sjunka, så inte röra på sig så mycket då det är många non-rare guld där. Samma med portugal-derbyt.

MM kan vara en framgångsrik tradingmetod, men det gäller att ha ca 2v framförhållning och sätta den där matchen folk inte riktigt vet om den kommer med. Dock, drygt att sitta med full transferlista så lång tid.

Istället har jag köpt på mig icke-IF av veckans TOTW i olika prisklasser, 2k-50k. Eftersom de inte längre finns i packs bör priset gå upp lite grann iaf till imorgon när folk vill spela weekend league och behöver dessa spelare. Dock är utvecklingen än så länge ganska blygsam, men å andra sidan började deras TOTW bara säljas igår kväll.

Har också satsat på IF trading. Köpte på mig 12 kort av en spelare som kostade ca 11k och har kört relists hela veckan för 13-15k. Sålt 3 (!) st på en vecka. Horribel utdelning. Räknar ändå hem affären då kortet inte längre finns i packs och kommer stiga lite grann iaf. Har testat relista korten med några sekunders mellanrum, har testat lägga dem på lite olika priser, har testat lägga 10-11 kort på 25k och sen det tolfte på 15k (för att en köpare ska tro att det är ett "klipp")... men inget funkar. Kanske har jag valt fel spelare att trada med, men IF trading känns dött för mig.

Movember-korten hade jag kunnat tänka mig att investera i enbart för SBC, korten i sig är inte särskilt märkvärdiga. Men än så länge tycker jag de ligger för högt. Gomis ligger på 17k t.ex.

Gällande PL Player of the month ser jag att folk har bunkrat upp med Wales och Belgien. Börjar tappa lite i pris eftersom EA inte släppt SBC än. Tror lite samma här, att även om spelarna kommer vara lite dyra är det inga extrema priser.

Jag gör mycket småaffärer när jag orkar. Köpa spelare på auktion för 300-500 coins mindre än lägsta BIN, sen sälja av. Funkar hyggligt men är tidskrävande.

Hur går er trading?
Är det någon härinne som nått 1 miljon coins från 0, utan någon som helst "doping"? (FIFA Points, coinbuyer, autobuy) - och isf, hur gjorde du?

400 000 coins GÅR SEGT!
Citera
2016-11-03, 16:08
Medlem
Hittat glädjen tillbaka med denna elva http://www.futhead.com/17/squads/1919250/

Kommer aldrig mer ha en mittback som har High i attacking workrate. Radu-Chiellini-Manolas är helt sjukt bra defensivt, kör att Radu ska stanna kvar defensivt och Florenzi överlappar. Underbart lag, tips till er som har råd!
Citera
2016-11-03, 16:20
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Hittat glädjen tillbaka med denna elva http://www.futhead.com/17/squads/1919250/

Kommer aldrig mer ha en mittback som har High i attacking workrate. Radu-Chiellini-Manolas är helt sjukt bra defensivt, kör att Radu ska stanna kvar defensivt och Florenzi överlappar. Underbart lag, tips till er som har råd!

Visserligen köpte jag Immobile igår, men vann 5 raka matcher i Division 2, han är jävligt bra.

Köpte Bonaventura, är lite skeptisk då Hamsik levererar, men ska testa honom. Köpt in Alex Sandro och Miranda igen för att spela tillsammans med Manolas och Peres, tyckte inte om Florenzi lika mycket som Peres om jag ska vara ärlig.
Citera
2016-11-03, 16:32
Medlem
Glöm inte bort att weekend leauge har längre "öppettider" från denna helgen med 08.00 Fredag till Måndag 08.00 svensk tid så behöver man inte bli helt dum i huvudet för att hinna med alla 40 matcher. Tidigare helger har det fan tagit rejält på psyket.
Citera
2016-11-03, 17:07
Medlem
Nån som vet varför priset på guldspelare gått upp så mycket sista dygnet? Lyckades med konststycket att sälja av mitt lag precis i botten
Citera
2016-11-03, 17:10
Medlem
Så jävla underligt det här med ens egna form. Att man går från att vinna 10 matcher till att torska 10 bara sådär. Försöker i dom omöjliga matcherna analysera vad skillnaden är. Skillnaden i dom matcherna är att oavsett var han får bollen så finns det så många passningslägen. Som att AIn är retarderad. Det borde ju inte finnas scripting, hur vinner då den där svensken 100 av 102 matcher på FUT? Känns bara jävligt skumt. Spelade väldigt mycket FIFA 13 online och minns att när jag spelade mycket så var det helt oförklarliga svackor ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in