Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Det som är anmärkningsvärt är att dom hemlighåller halten av den förbjudna substansen i urinen. Hur länge kan dom göra det egentligen? Det är ju en stor skillnad om resultatet korrelerar med hennes berättelse eller om hon hade fått äta 3 tuber salva för att få sådana halter.
Inte för att ett korrelerande resultat på något sätt betyder att de talar sanning, men jag tror att resultatet i detta fallet korrelerar med deras påhittade story. Här har det lagts ner arbete för att klara sig undan med allt som vi redan känner till om diverse klantigheter osv - och att det ändå inte har varit i syfte att prestationshöja henne osv osv osv osv.
Ok, men varför då inte avslöja hur mkt anabola hon ertappades med?
Mina tankar så här långt gällande varför de ej går ut med testresultatet:
För om de gjorde detta just
denna gången, och så visar det sig stämma och de får ännu fler människor med sig som ska omhulda duon och allt är frid och fröjd och hon får, ponerar vi, ett kort straff osv - då kommer de verka jävligt skumma de gånger de INTE avslöjar testresultaten.
Då kommer alla att tänka att de mörkar dessa för att de behöver göra det. Om de däremot konsekvent vägrar avslöja resultaten, så är de just - konsekventa -
och då kan ingen anklaga dem för att agera hemligt när det s.a.s. passar pga hur testresultaten såg ut just den gången.
Sedan är det såklart ändå skumt att de inte avslöjar Joughaugs testresultat, men jag vill mena att de på det här sättet tjänar mer in the long run.