2016-11-03, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Thomas Bodström flackade och for landet runt som advokat och jurist samt och fakturerade in absurdum, dessutom skrev han ju på sina högt rankade deckare (ironi) samtidigt och marknadsförde dessa.

Och pundade så mkt kodein så han fick läggas in för avgiftning från det inte att förglömma.
Citera
2016-11-03, 02:06
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Och pundade så mkt kodein så han fick läggas in för avgiftning från det inte att förglömma.

Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2016-11-03, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varifrån kommer den uppgiften?

Honom själv.
Citera
2016-11-03, 02:33
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Honom själv.

Det har jag missat fullständigt.
Citera
2016-11-03, 05:49
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:

Tjosan - den dymamitgubben har jag missat. Var det rent av då (eller strax efteråt, eller i krokarna) som den fagre Bodström lämnade Sverige för Florida (eller vart det nu var i USA)? Minns att den fagre i intervjuer sa att flytten bla berodde på sonens nalkande studier i USA, den fagre nämnde även sitt "författarskap" som anledning till flytten, och plirade med ögonen i morgonsoffan.

Jag vet ärligt talat inte om gökar som "den fagre" och "skatan" är unikum för vår tid, eller om det i princip alltid sett lika dant ut i dessa skenheliga och hycklande korridorer - eller om det helt enkelt bara är den alltmer politiskt oberoende pressen som inte bara valt att granska dem, utan också valt att offentliggöra de skattemedla övergreppen, givetvis efter deras eget tycke och smak.
Citera
2016-11-11, 10:45
Medlem
_Dante_s avatar
Har det hänt något nytt gällande denna hycklare/lögnare/bedragare?
Citera
2016-11-11, 11:41
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Tjosan - den dymamitgubben har jag missat. Var det rent av då (eller strax efteråt, eller i krokarna) som den fagre Bodström lämnade Sverige för Florida (eller vart det nu var i USA)? Minns att den fagre i intervjuer sa att flytten bla berodde på sonens nalkande studier i USA, den fagre nämnde även sitt "författarskap" som anledning till flytten, och plirade med ögonen i morgonsoffan.

Jag vet ärligt talat inte om gökar som "den fagre" och "skatan" är unikum för vår tid, eller om det i princip alltid sett lika dant ut i dessa skenheliga och hycklande korridorer - eller om det helt enkelt bara är den alltmer politiskt oberoende pressen som inte bara valt att granska dem, utan också valt att offentliggöra de skattemedla övergreppen, givetvis efter deras eget tycke och smak.

OT:Här får Bodström kalla fötter.https://www.youtube.com/watch?v=b-3Yl9TRk7E
Citera
2016-11-11, 12:42
Medlem
Fortfarande utredning, eller är det en "utredning" som pågår tills det lugnat ner sig?

Detta är inget fall som borde vara så svårt att utreda. Kommer det ett åtal? Vi är många som vill läsa fup!

Detta är ett intressant fall ur rättssäkerhetsperspektiv, och om vi alla är lika inför lagen.

Jag och många hävdar att politiker, och andra intressegrupper favoriseras av rättsväsendet. Nu är det upp till bevis!
Citera
2016-11-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fortfarande utredning, eller är det en "utredning" som pågår tills det lugnat ner sig?

Detta är inget fall som borde vara så svårt att utreda. Kommer det ett åtal? Vi är många som vill läsa fup!

Detta är ett intressant fall ur rättssäkerhetsperspektiv, och om vi alla är lika inför lagen.

Jag och många hävdar att politiker, och andra intressegrupper favoriseras av rättsväsendet. Nu är det upp till bevis!

Vad jag förstår kommer hon att åtalas, det här var alltför besvärande för att bara sopa under mattan.
Citera
2016-11-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad jag förstår kommer hon att åtalas, det här var alltför besvärande för att bara sopa under mattan.

Jag hoppas du har rätt och att jag har fel, när jag tror att Mona Sahlin åtnjuter rättsväsendets immunitet gentemot de egna rötäggen, som alltid kommer undan lindrigt när de begår brott.

Kommer det ett åtal så kommer hon i domen komma undan med förskräckelsen i behåll, eftersom åtalet kommer vara magert. Det finns gott om åklagare som påstår att de inte har tillräckligt för att pröva saken i tingsrätten, och därför struntar i att göra ett gediget åtal. Ett effektivt sätt att lura befolkningen om att saken är prövad rättsligt.

Det finns också gott om domare som kommer ifrågasätta bevisläget på det undermåliga åtalet, då det rör sig om en politiker, där advokatkollegor som Borgström är anlitad för att vädja till de lägre egenskaperna hos domaren!
Citera
2016-11-12, 11:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...i Expressen 28 september 2015 beskrivs Mona som ett av The Maulers största fans, och att hon har följt honom på MMA-galor runt om i världen. Hon säger också att "Vi är några som åker" (de funderar på att måla sig i ansiktet). Nå, det är naturligtvis möjligt att Mona har bekostat dessa resor (vart? När?) med privata medel och på sin semester, men något säger mig att favoritlivvakten hör till dem som har varit med. Med tanke på deras respektive äktenskapliga status har det väl då rubricerats som tjänsteresor och vem har då betalat? För det kan väl ändå inte bara vara Tele2-galan som avses? På vilka andra ställen har The Mauler, eh, varit ett föredöme?
Naturligtvis har svenska skattepengar betalat för både Monas och Labbes förstklassiga hotell, flygbiljetter, MMA-biljetter (INTE billiga!) och OCH lön/traktamente. Till dem båda. Vem vet hur många gånger.

Undrar om det finns någon som i sanning hatar skattebetalarna så mycket som Mona gör.

Citat:
"Jag gick inte med i Socialdemokraterna, jag gick med Olof Palme" har hon ju rapat ur sig genom alla år, innan hon upptäckte att stoppa pengar i fickorna var roligare än att sitta och halvslumra i plenissalen.

Att vare sig arbetarklass eller underklass går man ur hus och kölhalar henne gör mig bara dystopisk.
Det gör mig dystopisk med.
Alla skattebetalare OAVSETT klass borde kräva korten på bordet, hur mycket av VÅRA pengar har kärringen förskingrat/supit upp/partat bort?

I en bättre värld hade jag fixat en tunna tjära, du fixat ett par kilo fjädrar och så hade vi och alla andra som protesterar låtit "rättsväsendet" ha sin gilla gång.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-11-12 kl. 11:51.
Citera
2016-11-12, 11:40
Bannlyst
Citat:

Det där är väl inte helt bekräftat! Men Bodström var med i ett ungdomsprogram om droger och eftersom Bodström hade föreslagit att man skulle få spontandrogtesta ungdomar i skolan beslutade programmet för att göra ett överraskningstest på drogkliniken de var och besökte. Bodström fick totalpanik och vägrade göra ett drogtest vilket givetvis fick fart på spekulationer (det var rätt tydligt att han gick på någon form av narkotikaklassad medicin/knark, Det fanns liksom inga tvivel efter man sett den paniken han fick)

Som sagt, spekulationerna flödade om vad det var han gick på. Benzo var den mest spekulerade drogen under den tiden vill jag minnas men det vet nog bara han själv och hans läkare om han införskaffade det lagligt. Strax därefter åkte han till USA och spekulationerna gick återigen vilda om att det var för att lägga in sig pga sitt drogbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in