2016-11-03, 00:42
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men vi säger att jag ligger i div.1. Måste man då spela matcher och ta tillräckligt med poäng för att stanna där för att kvala in till fut champions och göra detta varje vecka? Eller räcker det med att man bara är i div.1? Alltså att man inte spelar några matcher.

Kvalade mig in idag. Haft stora problem innan. Nu vann jag första på straffar, han jag mötte visste inte hur man slog straffar. Kvarten 3-1 med en man mindre och straff emot mig. Sen 5-0 i semin. Ligger under 0-1 med 0 skott på mål efter 45min i finalen. Vinner 6-1. Helt sjukt.
Räcke inte att bara ligga kvar vecka efter vecka, utan du måste spela för att hålla dig kvar.

Men nu kommer direktkvalificeringen via Guld 3 eller högre under weekend league, så det löser nog mycket för en del. Dom som måste kvalificera genom cuperna kommer ju vara folk som är 'sämre'.
Citera
2016-11-03, 00:57
Medlem
tugboatbobs avatar
http://www.futbin.com/17/squad/242238
Lutar mot att bygga detta lag och köra på ett tag. Enda nackdelen kan väl möjligen vara längden på mittfältet, men vill samtidigt ha alla där. Spelar Martial på hazards plats och slänger in Hazard ifall han får POTM. Invändningar? Någon som har testat Owen? Han var riktigt bra förra året
Citera
2016-11-03, 08:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Räcke inte att bara ligga kvar vecka efter vecka, utan du måste spela för att hålla dig kvar.

Men nu kommer direktkvalificeringen via Guld 3 eller högre under weekend league, så det löser nog mycket för en del. Dom som måste kvalificera genom cuperna kommer ju vara folk som är 'sämre'.
Tack för svar!

Faaaan att man sålde screamkorten. De har ökat typ 50% på två-tre dagar Hade 3st. också. Gick inte mycket minus iaf. men hade jag väntat och sålt idag hade jag gått plus rejält.
Citera
2016-11-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men vi säger att jag ligger i div.1. Måste man då spela matcher och ta tillräckligt med poäng för att stanna där för att kvala in till fut champions och göra detta varje vecka? Eller räcker det med att man bara är i div.1? Alltså att man inte spelar några matcher.

Kvalade mig in idag. Haft stora problem innan. Nu vann jag första på straffar, han jag mötte visste inte hur man slog straffar. Kvarten 3-1 med en man mindre och straff emot mig. Sen 5-0 i semin. Ligger under 0-1 med 0 skott på mål efter 45min i finalen. Vinner 6-1. Helt sjukt.

Kan inte tänka mig ngt annan än att du måste avsluta en säsong i div 1 o klara dig kvar för att kvala in. Vore orimligt annars
Citera
2016-11-03, 08:25
Medlem
Har man fått priserna för fut weekend nu? Ser inget i telefonappen. Men kanske inte går?
Citera
2016-11-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Har man fått priserna för fut weekend nu? Ser inget i telefonappen. Men kanske inte går?
Du måste hämta priserna på din konsol.
Citera
2016-11-03, 08:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, veckans tradingdagbok.

Förra veckan hade jag bunkrat upp på Marquee Matchups inför helgen och gjorde den obehagliga överraskningen att det knappt lönade sig med vissa lag. Marknaden var så pass mättad att jackpotvinsten uteblev, trots att jag satte alla MM. Gjorde ändå en hygglig vinst på mina Birminghamspelare som sålde för 4-9k. Önskar bara jag haft fler.

Tyvärr gjorde jag bort mig med Scream-players. Köpte samma dag som boosten kom i hopp om att de skulle öka i värde. Det gjorde de på slaget 19 (Aduriz gick upp ca 5k), därefter sjönk han som en sten med minst 20k per kort. Samma för de andra screamspelarna, de sjönk rejält. Sålde av de jag investerat i till en brakförlust. Största minan jag gått på denna tradingsäsong.

Inför denna helg har jag i det närmaste ignorerat MM. Jag sitter med spelare från alla förväntade MMs men bara så pass att kan göra dem om belöningarna känns värt det. Har istället kört en hail mary och köpt på mig några från en av de obskyrare matcherna - veckans Birmingham om ni så vill. Sitter satsningen borde jag kunna sälja korten för 5k och uppåt tänker jag. Arsenal - Spurs är så given i MM att det känns ovärt, med tanke på att Arsenal är med i Overmars-SBC så ligger priserna där högt. Tippar de kommer stå stilla eller rentav sjunka när de kommer i MM. Grekerna tror jag också kommer om inte sjunka, så inte röra på sig så mycket då det är många non-rare guld där. Samma med portugal-derbyt.

MM kan vara en framgångsrik tradingmetod, men det gäller att ha ca 2v framförhållning och sätta den där matchen folk inte riktigt vet om den kommer med. Dock, drygt att sitta med full transferlista så lång tid.

Istället har jag köpt på mig icke-IF av veckans TOTW i olika prisklasser, 2k-50k. Eftersom de inte längre finns i packs bör priset gå upp lite grann iaf till imorgon när folk vill spela weekend league och behöver dessa spelare. Dock är utvecklingen än så länge ganska blygsam, men å andra sidan började deras TOTW bara säljas igår kväll.

Har också satsat på IF trading. Köpte på mig 12 kort av en spelare som kostade ca 11k och har kört relists hela veckan för 13-15k. Sålt 3 (!) st på en vecka. Horribel utdelning. Räknar ändå hem affären då kortet inte längre finns i packs och kommer stiga lite grann iaf. Har testat relista korten med några sekunders mellanrum, har testat lägga dem på lite olika priser, har testat lägga 10-11 kort på 25k och sen det tolfte på 15k (för att en köpare ska tro att det är ett "klipp")... men inget funkar. Kanske har jag valt fel spelare att trada med, men IF trading känns dött för mig.

Movember-korten hade jag kunnat tänka mig att investera i enbart för SBC, korten i sig är inte särskilt märkvärdiga. Men än så länge tycker jag de ligger för högt. Gomis ligger på 17k t.ex.

Gällande PL Player of the month ser jag att folk har bunkrat upp med Wales och Belgien. Börjar tappa lite i pris eftersom EA inte släppt SBC än. Tror lite samma här, att även om spelarna kommer vara lite dyra är det inga extrema priser.

Jag gör mycket småaffärer när jag orkar. Köpa spelare på auktion för 300-500 coins mindre än lägsta BIN, sen sälja av. Funkar hyggligt men är tidskrävande.

Hur går er trading?
Är det någon härinne som nått 1 miljon coins från 0, utan någon som helst "doping"? (FIFA Points, coinbuyer, autobuy) - och isf, hur gjorde du?
Citera
2016-11-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Du måste hämta priserna på din konsol.

Tack för svar
Citera
2016-11-03, 09:07
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
1. http://www.futbin.com/17/squad/243578

2. http://www.futbin.com/17/squad/243563

Vilket skulle ni välja? Ha i åtanke att det ena är billigare än det andra och vilken formation som ni tycker ser bäst ut.
Citera
2016-11-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, veckans tradingdagbok.

Förra veckan hade jag bunkrat upp på Marquee Matchups inför helgen och gjorde den obehagliga överraskningen att det knappt lönade sig med vissa lag. Marknaden var så pass mättad att jackpotvinsten uteblev, trots att jag satte alla MM. Gjorde ändå en hygglig vinst på mina Birminghamspelare som sålde för 4-9k. Önskar bara jag haft fler.

Tyvärr gjorde jag bort mig med Scream-players. Köpte samma dag som boosten kom i hopp om att de skulle öka i värde. Det gjorde de på slaget 19 (Aduriz gick upp ca 5k), därefter sjönk han som en sten med minst 20k per kort. Samma för de andra screamspelarna, de sjönk rejält. Sålde av de jag investerat i till en brakförlust. Största minan jag gått på denna tradingsäsong.

Inför denna helg har jag i det närmaste ignorerat MM. Jag sitter med spelare från alla förväntade MMs men bara så pass att kan göra dem om belöningarna känns värt det. Har istället kört en hail mary och köpt på mig några från en av de obskyrare matcherna - veckans Birmingham om ni så vill. Sitter satsningen borde jag kunna sälja korten för 5k och uppåt tänker jag. Arsenal - Spurs är så given i MM att det känns ovärt, med tanke på att Arsenal är med i Overmars-SBC så ligger priserna där högt. Tippar de kommer stå stilla eller rentav sjunka när de kommer i MM. Grekerna tror jag också kommer om inte sjunka, så inte röra på sig så mycket då det är många non-rare guld där. Samma med portugal-derbyt.

MM kan vara en framgångsrik tradingmetod, men det gäller att ha ca 2v framförhållning och sätta den där matchen folk inte riktigt vet om den kommer med. Dock, drygt att sitta med full transferlista så lång tid.

Istället har jag köpt på mig icke-IF av veckans TOTW i olika prisklasser, 2k-50k. Eftersom de inte längre finns i packs bör priset gå upp lite grann iaf till imorgon när folk vill spela weekend league och behöver dessa spelare. Dock är utvecklingen än så länge ganska blygsam, men å andra sidan började deras TOTW bara säljas igår kväll.

Har också satsat på IF trading. Köpte på mig 12 kort av en spelare som kostade ca 11k och har kört relists hela veckan för 13-15k. Sålt 3 (!) st på en vecka. Horribel utdelning. Räknar ändå hem affären då kortet inte längre finns i packs och kommer stiga lite grann iaf. Har testat relista korten med några sekunders mellanrum, har testat lägga dem på lite olika priser, har testat lägga 10-11 kort på 25k och sen det tolfte på 15k (för att en köpare ska tro att det är ett "klipp")... men inget funkar. Kanske har jag valt fel spelare att trada med, men IF trading känns dött för mig.

Movember-korten hade jag kunnat tänka mig att investera i enbart för SBC, korten i sig är inte särskilt märkvärdiga. Men än så länge tycker jag de ligger för högt. Gomis ligger på 17k t.ex.

Gällande PL Player of the month ser jag att folk har bunkrat upp med Wales och Belgien. Börjar tappa lite i pris eftersom EA inte släppt SBC än. Tror lite samma här, att även om spelarna kommer vara lite dyra är det inga extrema priser.

Jag gör mycket småaffärer när jag orkar. Köpa spelare på auktion för 300-500 coins mindre än lägsta BIN, sen sälja av. Funkar hyggligt men är tidskrävande.

Hur går er trading?
Är det någon härinne som nått 1 miljon coins från 0, utan någon som helst "doping"? (FIFA Points, coinbuyer, autobuy) - och isf, hur gjorde du?

Håller med om MM, inte köpt in en enda spelare till denna veckas MM. Tror att de priserna kommer minska när MM släpps pga att alla sitter och håller på sina spelare i tron om att de ska kunna tjäna storkovan. Sen när SBC släpps så lägger alla ut sina spelare på samma gång och då drar det istället ner priset.

IF-trading är inget jag gjort under hela spelet. Tror inte jag kommer göra det heller. Sitter istället på ett antal OTW-kort. De jag har är 1 Pjanic, 4 Stones, 3 Mustafi, 4 Gaitan och 5 Umtiti. Där lägger jag inte ut dom hela tiden utan jag sitter och håller på dom tills spelarna presterar bra på helgerna. Gjorde det med Mané för 2 veckor sen och gjorde en vinst på 250k. Umtiti sålde jag igår för 10k över priset jag köpte honom för när folk trodde han skulle komma med i TOTW. Sålde 5st med 10k i vinst och köpte tillbaka honom idag för samma utgångspriset innan hypen.

OTW kan ta jädrigt lång tid och är en risk att spelare kan bli skadade. Men när det väl slår in så drar man in mycket pengar.

POTM tror jag blir Allen. Så jag köpte in en massa kort utav Joe Ledley. Betalade ungefär 500 för honom. Har nu pga att alla sitter och håller sina Ledley-kort innan det troliga släppet av POTM-Allen kunnat sälja alla mina Ledley för 1400. Och gjort ungefär 70k i vinst på detta. Igår morse köpte jag in ~50 nya kort för 900 och sålde det inatt för ~1400. 25k vinst igen. Nu försöker jag för tredje gången kunna hugga några billiga Ledley, ser dock inte så bra ut då det inte finns många utav honom kvar på marknaden.

Det ska tilläggas att jag startade med att köpa FP, så jag har inte börjat på 0 som du pratar om.
Citera
2016-11-03, 10:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
...

Ska kolla lite på OTWs. De du investerat i känns ju kloka ändå, av vad jag vet startar de flesta du nämnde i sina respektive lag vilket ökar chansen till TOTW. Fin profit på Mané där också. Men en korsbandsskada och kortet lär ryka ner rejält i pris tippar jag.

Jag tror IF-trading kan vara najs om du köper och säljer vid rätt tillfälle. Säg, köp en tisdag samma vecka som kortet är i packs, sälj fredag veckan efter. Eftersom korten slutat finnas i packs ska de åtminstone inte gått ner på den väntetiden. Men inga garantier på stora vinster. Att ha IF-trading och försöka sälja löpande ser jag vissa skriva om, men för mig har det inte funkat alls.

Gällande POTM antar jag att du köper på open bid, inte BIN?
Citera
2016-11-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
.....

Precis hade köpt Embolo (bara 2 st som tur var), han bröt ju foten och gick ner ~40k. Tittade även på att köpa Bailly men avstod och han skadade sig ju också i omgången efteråt. Så det finns farliga drag, men det är risker man får ta om man vill tjäna stora pengar. Alla de jag har startar varje match. Lite oklart med Gaitan. Varit lite bänkad men spelade senast, då utbytt pga skada men ska inte vara allvarligt.

POTM köper jag på open bid ja, köper nu allt jag kan få tag på under 1000. Det ger ingen stor profit men får man tag i ett gäng blir det lite lite pengar haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in