2016-11-02, 23:44
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hade jag haft något svar så hade jag delat med mig.
Men en gissning är att de som köpt några gram kommer undan rätt bra, det kommer kosta ofantliga summor att dels reda ut och sen rättegångskostnader för de som inte accepterar strafföreläggande. Säljare däremot jagar man nog väldigt ihärdigt eller så gott de går.

Jag ska snart på rättegång efter ha torskat på nätet (misstänker att jag dök upp ang. Erkran). Accepterade strafföreläggande men åklagaren tyckte inte att det var straff nog. 100 diazepam och 10g amfetamin beställde jag.
Jag kommer i protest yrka för fängelse. 5000 spänn/dygn kostar det regimen!

Jag tycker att alla ni som handlat via nätet och har kvar hemma ska ligga lågt och gömma varorna utanför hemmet. Vi har nog varit för naiva som litat på försäljarna, för dom missköter och skiter fullständigt i sina kunder.
Citera
2016-11-03, 00:08
Medlem
Uncuts avatar
Polisen alltså. Härliga de är.
Senast redigerad av Uncut 2016-11-03 kl. 00:47.
Citera
2016-11-03, 00:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Jag ska snart på rättegång efter ha torskat på nätet (misstänker att jag dök upp ang. Erkran). Accepterade strafföreläggande men åklagaren tyckte inte att det var straff nog. 100 diazepam och 10g amfetamin beställde jag.

Jag tycker att alla ni som handlat via nätet och har kvar hemma ska ligga lågt och gömma varorna utanför hemmet. Vi har nog varit för naiva som litat på försäljarna, för dom missköter och skiter fullständigt i sina kunder.

Haha, skön du är

Ja det är nog väldigt naivt att lita på någon säljare, och de är som du säger att varför skulle dom bry sig. Tycker själv det har varit på tok för många historier där säljare tabbat sig för att jag ens skulle våga beställa något överhuvudtaget.
Citera
2016-11-03, 00:33
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Haha, skön du är

Ja det är nog väldigt naivt att lita på någon säljare, och de är som du säger att varför skulle dom bry sig. Tycker själv det har varit på tok för många historier där säljare tabbat sig för att jag ens skulle våga beställa något överhuvudtaget.

Känns piss att få fängelse såklart men försöker muntra upp mig med att staten är den största förloraren. Om fler kunde göra såhär så måste regimen förr eller senare ändra sina ageranden.
Citera
2016-11-03, 00:37
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:

Vänta gör de alltså först husis och även om de inte hittar något så ska du ändå böta för 100 diazepam och 10g amfetamin för det står så i loggen från säljaren? Tycker det låter som ett svagt bevisläge.

De kan ju inte bevisa att brevet kom fram och du själv åt upp allt, säg att det kom bort.

Säljare borde ha livebootstickor och göra sina affärer på såna, jag har sagt till Admin att de borde börja sälja såna.
Senast redigerad av tarmskvaller 2016-11-03 kl. 00:40.
Citera
2016-11-03, 00:40
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Vänta gör de alltså först husis och även om de inte hittar något så ska du ändå böta för 100 diazepam och 10g amfetamin för det står så i loggen från säljaren? Tycker det låter som ett svagt bevisläge.

De kan ju inte bevisa att brevet kom fram och du själv åt upp allt, säg att det kom bort.

Jag fick husrannsakan såklart och hade varor kvar hemma.
Om jag inte haft något hemma så hade läget varit annorlunda.
Citera
2016-11-03, 00:47
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Jag fick husrannsakan såklart och hade varor kvar hemma.
Om jag inte haft något hemma så hade läget varit annorlunda.
Då undrar jag har de gör om husisen inte leder till något.

Fick husis för många år sedan utan att ha något hemma, bara mina mediciner ritalin och imovane. Blev först arg, sen lite road men till slut rätt skärrad av det, motanmälde polisen för hemfridsbrott. De vägrade säga varför de var hos mig eller vad de letade efter. JO-anmält de 3 gånger utan resultat med och idag är jag allmänt paranoid och har lätt PTSD, nojar upp mig ibland inbillar mig att jag kommer få en husis igen och har till och med läkarintyg på att jag är traumatiserad av den händelsen.

Behövde inte böta något men inte ens en ursäkt fick man.
Senast redigerad av tarmskvaller 2016-11-03 kl. 01:01.
Citera
2016-11-03, 00:56
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Då undrar jag har de gör om husisen inte leder till något.

Fick husis för många år sedan utan att ha något hemma, bara mina mediciner ritalin och imovane. Blev först arg, sen lite road men till slut rätt skärrad av det, motanmälde polisen för hemfridsbrott. De vägrade säga varför de var hos mig eller vad de letade efter. JO-anmält de 3 gånger utan resultat med och idag är jag allmänt paranoid och har lätt PTSD, nojar upp mig ibland inbillar mig att jag kommer få en husis igen har till och har till och med läkarintyg på att jag är traumatiserad av den händelsen.

Behövde inte böta något, och en ursäkt kunde man inte ens få.

Beklagar. Vansinnigt såklart.
Citera
2016-11-03, 01:07
Medlem
[quote=tarmskvaller|58902630

Behövde inte böta något men inte ens en ursäkt fick man.[/QUOTE]
Vad har du presterat här i livet som är så märkvärdigt så att det svenska folket ska tvingas ner på knä och be om ursäkt inför dig?

Att det flyger spån när man hyvlar är självklart.

Jag vet att detta är utanför diskussionsämnet men känner mig klart irriterad över vissa människors storhetsvansinne. Du och även jag är bara en obetydlig kugge i det hela. Behöver vi ge vika för att samhället ska fungera så måste vi ge vika. Bra med det.
Citera
2016-11-03, 01:31
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vad har du presterat här i livet som är så märkvärdigt så att det svenska folket ska tvingas ner på knä och be om ursäkt inför dig?

Att det flyger spån när man hyvlar är självklart.

Jag vet att detta är utanför diskussionsämnet men känner mig klart irriterad över vissa människors storhetsvansinne. Du och även jag är bara en obetydlig kugge i det hela. Behöver vi ge vika för att samhället ska fungera så måste vi ge vika. Bra med det.
Storhetsvansinne?

När en husis görs på felaktiga grunder, där polisen vägrar berätta varför de var där eller vad jag var misstänkt för så her en del fel gjorts och då tycker man en ursäkt kunde vart passande bara. Förstår du inte att det är ganska förnedrande bli medtagen till polisstationen och tvingas pissa när man inte gjort något.
Senast redigerad av tarmskvaller 2016-11-03 kl. 01:40.
Citera
2016-11-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Ja det låter ju som en riktig samhällsvinst, ge deprimerade människor ytterligare skäl till att ge upp hoppet om ett normalt fungerande liv genom att släpa med dom till en rättegång för en femma hasch, så det efter allt är färdigt kan deppa ner sig i ytterligare 10 år och leva på soc. Polisresurskostnad, rättegångskostnader, människor som redan är skuldsatta osv.

Håller med, att man tar lite pix inköpta för egna pengar för att kunna handla och annat som folk tar för givet men som kan vara extremt påfrestande för vissa. Och sen kommer polisen och tar med en till stationen, man får klä av sig, sitta och snacka en massa för att senare sitta någon timme i rättegång. Finns säkert folk som tagit livet av sig enbart p.g.a. att de fått polisen på sig. Allt detta kan få en person att må hundra gånger så dåligt, för vad? Är det verkligen värre med några piller/röka än att supa på helgerna? Den som sitter hemma på kammaren och självmedicinerar behöver ev. hjälp, inte poliser/rättegång/förstörda chanser till att få ett arbete

Låt brukarna vara, gå på säljarna istället om man ändå ska lägga en massa resurser på något, finns många andra områden de kunde lagt det krutet på istället. Inget kommer att förändras av ett par husrannsakningar, Sveriges narkotikapolitik, eller politik ö.h.t. har ju knappast varit framgångsrik, men svenskarna tror alltid att de vet bättre än alla andra.

Citat:
Storhetsvansinne?

När en husis görs på felaktiga grunder, där polisen vägrar berätta varför de var där eller vad jag var misstänkt för så her en del fel gjorts och då tycker man en ursäkt kunde vart passande bara. Förstår du inte att det är ganska förnedrande bli medtagen till polisstationen och tvingas pissa när man inte gjort något.

De har ingen skyldighet att berätta varför de är där, det tas på stationen, möjligt att grunderna är f"elaktiga" men räcker med att de misstänker att brott - så de kan i princip gå in hos vem som helst - i efterhand kan det visa sig att de hade fel, men grunderna var inte felaktiga. Ursäkt kan man glömma. Tyvärr är det inte som i USA, många anser att Sveriges rättssystem är överlägset det i USA men det är bara vanlig svensk högfärdighet.
Senast redigerad av Antidote144 2016-11-03 kl. 01:49.
Citera
2016-11-03, 01:39
Medlem
Varför inte börja med dead drops? Då slipper man en massa adresser som dräller runt på klantiga säljares datorer. Då betalar man bara, säljaren gömmer varan väl och skickar sedan GPS-koordinater, sen knappar köparen in dom i mobilen och får färdvägen kalkylerad, bara att åka och hämta, även om det tar 3-4 timmar att köra så är det ändå snabbare och säkrare än att förlita sig på posten. Ingen kontakt mer än mellan köparen och säljaren, som inte har någon info om varandra alls, mer än ungefärlig stad, men nästan alla säljare bor i de tre största städerna eller runtomkring dessa, inte mer avslöjande än en poststämpel egentligen.

Tror det är framtiden, önskar den var här redan. De kommer göra det svårare och svårare att få droger med posten, snart är det säkert lika osäkert som utrikes. Då behövs andra metoder.

Om 15 år kanske drönare än riktigt billiga, bara att betala så landar drönaren på angiven plats ett par timmar senare beroende på hur lång bort från säljaren man bor.
Senast redigerad av Antidote144 2016-11-03 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in