2016-11-02, 18:00
Medlem
Att aromer har en tillfällig paus just under tiden detta händer har ju också ett frågetecken efter sig.
Citera
2016-11-02, 18:34
Medlem
Cuzco1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
RC24 har inget med Darknet att göra, så det är ett helt separat ärende. Hela operationen siktar in sig på Darknet och inget annat.

Okej, vet du mer operationen utöver det som spekulerats i tråden? Är alla misstänkta köpare personer som handlat på darknet?
Citera
2016-11-02, 19:04
Medlem
Wow, att folk fortfarande använder sig utav darknet..
Bättre att göra det på riktigt.
Citera
2016-11-02, 19:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Okej, vet du mer operationen utöver det som spekulerats i tråden? Är alla misstänkta köpare personer som handlat på darknet?
Och har polisen fått tag på namn och adresser pga oförsiktig säljare eller samarbetar säljare med polisen för att få straffrabatt kan man undra. Kanske både och.
Citera
2016-11-02, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
I det här fallet är det speciellt fentanyl man jagat tydligen, det står det på polisens sida.

De har ny teknik som röntgar brev och allt vad det var.

Ja de tar också säljare och kan få reda på köparna.

Många säljare verkar vara pundhuvuden som inte skyddar adresser direkt.

Jag skulle inte lita alltför mycket på polisens information, det är prioriterat att jaga alla former av droger, ett gram marijuana är viktigare att beslagta än att lösa ett personrån.
Citera
2016-11-02, 19:58
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Och har polisen fått tag på namn och adresser pga oförsiktig säljare eller samarbetar säljare med polisen för att få straffrabatt kan man undra. Kanske både och.
Det finns säljare som är oehört klantiga, bara att läsa alexandr*s FUP så får du se. Knarklangare som ska lära sig att vara försiktiga på internet är inte en bra kombo. Sen kan människan förstås samarbeta det vet man ju inte men känns långsökt att snuten skulle vilja ha namn på människor som handlar på deep web då de ändå inte kan ge någon information om vem som säljer vad.
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Vad är på riktigt? Öga mot öga varje gång man ska ha sig en rökbit? Eller den lilla biten av internet som är indexerad?
Citera
2016-11-02, 20:13
Medlem
Förstår inte varför det händer ett par ggr per år.

Hur jävla svårt ska det vara att inte spara på uppgifter, använda krypterings mejl, proxy och bitcoin.
Till och med jag som inte kan något fattar det.

Fattar inte att det är så många idioter där ute kanske själv skulle börja sälja när vem som helst verkar göra det.
Citera
2016-11-02, 20:56
Medlem
Citat:

Initialt var knarksajter som Silkroad och Flugsvamp riktiga guldgruvor, åtminstone för oss som kanske inte har lika god tillgång & priser som i större städer etc. Men man fattade ju att det inte skulle vara för evigt och att det bara var en tidsfråga innan någon snille skulle upptäcka- och bearbeta de svaga punkterna i systemet.
Citera
2016-11-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Det finns säljare som är oehört klantiga, bara att läsa alexandr*s FUP så får du se. Knarklangare som ska lära sig att vara försiktiga på internet är inte en bra kombo. Sen kan människan förstås samarbeta det vet man ju inte men känns långsökt att snuten skulle vilja ha namn på människor som handlar på deep web då de ändå inte kan ge någon information om vem som säljer vad.

Vad är på riktigt? Öga mot öga varje gång man ska ha sig en rökbit? Eller den lilla biten av internet som är indexerad?

Mycket mer safe som köpare att köpa som vanligt, förutsatt att man inte är pantad.
Citera
2016-11-02, 22:24
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Mycket mer safe som köpare att köpa som vanligt, förutsatt att man inte är pantad.
Det där får du gärna utveckla. Alla stora tillslag som skett har du förmodligen läst om, det är inte många säljare som åkt dit genom åren, köpare vet jag inte men känner personligen inga som torskat när de handlat på sådana sidor och då vet jag folk som köpt under flera år. Precis som att du kan vara streetsmart kan du vara smart på internet.
Citera
2016-11-02, 23:26
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Och hur många svarar när polisen försöker kontakta en och hur många går frivilligt till förhören?
Polisen kommer aldrig få tid till att jaga hemmaknarkare som köpt några gram för så länge sen.

Hade jag haft något svar så hade jag delat med mig.
Men en gissning är att de som köpt några gram kommer undan rätt bra, det kommer kosta ofantliga summor att dels reda ut och sen rättegångskostnader för de som inte accepterar strafföreläggande. Säljare däremot jagar man nog väldigt ihärdigt eller så gott de går.
Citera
2016-11-02, 23:40
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Förstår inte varför det händer ett par ggr per år.

Hur jävla svårt ska det vara att inte spara på uppgifter, använda krypterings mejl, proxy och bitcoin.
Till och med jag som inte kan något fattar det.

Fattar inte att det är så många idioter där ute kanske själv skulle börja sälja när vem som helst verkar göra det.

Säljarna har inte åkt fast pga något du nämner. Det är deras stealth utanför det digitala som brister. Går att göra bättre men helt säker kan man aldrig bli. Att spara kundregister vare sig krypterat eller ej är bara korkat imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in