2016-11-01, 10:09
Medlem
japanskbruds avatar
det är ofta utlämninsstället för paket som tjallar till snuten. Om t ex någon får skrynkliga paket från utlandet hela tiden. Undvik jämjöhallen om ni sysslar med sånt
Citera
2016-11-01, 10:13
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Var det inte väldigt längesedan Alexandrus torskade? Typ över ett år sen? Tack iaf, fyll gärna på

Det stämmer de du skriver om Alexandrus. Eftersom man inte vet vilka sidor det handlar,
så blir det svårt att nämna vendors.

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Var tar svensk polis åt sig? och Sverige står som ett av länderna som rett ut härvan. Jag hoppas på många arresteringar, deporteringar och utredningar. Speciellt hoppas jag på många straff för vapenbrott.

Äran över att medverkat så klart! I vilken grad svenska polisen var med & agerade vet vi inte.
Så här gäller än så länge gissningar bara. Men gissar att det var mycket span från svenska polisen sida & tullen hjälpte till genom att fånga upp paketen.
Varför skriver du "deporteringar"?
Tror du på allvar att de stora säljarna i Sverige inte är svenska medborgare? Att folk som köpt vapen ska ha straff för de, tycker jag med. Men angående narkotikan, så tycker jag att de borde rikta in sig på hårda droger.

Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Polisens kompetens ligger ofta i att hitta var de kriminella gjort misstag, ett arbete som inte alltid är så enkelt som det kan tyckas.

Frågan är vad detta misstag är? Här är några exempel:
Att de inte använder sig av kryptering.
De sparar information om köparen, för att använda i senare skede.
Säljarna använder sig av samma målvakter, för att ta emot paket.
Säljarna säljer något till polisen, polisen följer sedan bitcoins-kedjan.
Citera
2016-11-01, 10:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Äran över att medverkat så klart! I vilken grad svenska polisen var med & agerade vet vi inte.
Så här gäller än så länge gissningar bara. Men gissar att det var mycket span från svenska polisen sida & tullen hjälpte till genom att fånga upp paketen.
Det är ni som tjatar om ära, för polisen är det bara ännu ett jobb, fler patetiska lagbrytare att haffa. De informerar om mycket, det här är bara en av de saker polisen jobbar med.

Vi lär få se många aktiva försäljare försvinna från flashback ett tag kan man väl anta? Men det kommer alltid nya lallare. Kopplingen hit till flashback är stor som väntat. Märker ni redan att visas personer "försvunnit" den senaste tiden?
Citera
2016-11-01, 10:25
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Ej bekräftat, men det spekulerades på Flugsvamp forum att Urbansgrejor torskade i våras. Ungefär samtidigt försvann Kartellen, Swecan och Kickass. Men, som sagt, inget bekräftat.

http://fokus.dn.se/alexandrus/

Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig

Alla säljare sparar namn och adress på sina kunder. Alla gör det och säger de något annat så ljuger de. Vissa raderar adresserna efter en vecka eller ett par. Andra raderar dem först efter månader. Sen finns det de som aldrig raderar dem.

Vissa säljare sparar kundernas namn och adress på en krypterad plats, andra har haft dem på en helt okrypterad USB-sticka. De som sparar adresserna på en krypterad plats har ibland använt lösenord som är enkla att komma ihåg och även lätta att lista ut. Ibland har man använt svåra lösenord, men då har man skrivit ner det på en lapp för att komma ihåg vad det var.
Så ser det ut och det är därför inte ett dugg märkligt att polisen kan identifiera tusentals kunder på Darknet.
Säljare av knark är ofta inte speciellt smarta personer. Hade de varit det så hade de sysslat med något annat.
Hur många tror ni sitter och skriver på Flashback efter de fått husis? En av tio kanske. Vi snackar minst 50 husrannsakningar redan.

Allt du skriver är bara spekulationer från din sida. Enda du har som styrker dina argument är p.g.a att någon/några säljare hade sparat information. Har du mer, så skriv gärna dit källor.

Att säljare har adresser, är för att de har ordrar att ta hand om.
Inget annat, visst om de är oärliga som känner för att utpressa.
Men av alla säljarna, tror jag inte de är många som tänker så faktiskt.
Citera
2016-11-01, 10:28
Medlem
Behöver jag noja om jag beställer från ett offentligt wi-fi till en kompis?
Själva insättningen av pengar är väl inte olaglig?
Citera
2016-11-01, 10:30
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är ni som tjatar om ära, för polisen är det bara ännu ett jobb, fler patetiska lagbrytare att haffa. De informerar om mycket, det här är bara en av de saker polisen jobbar med.

Vi lär få se många aktiva försäljare försvinna från flashback ett tag kan man väl anta? Men det kommer alltid nya lallare. Kopplingen hit till flashback är stor som väntat. Märker ni redan att visas personer "försvunnit" den senaste tiden?

Jag skrev inget om ära, förklarade mer vad jag trodde den du citerat menade.
Sen att det bara är ännu ett jobb för polisen, stämmer alldeles utmärkt.
Är väl mer att man har olika åsikter om vad polisen skulle ägna sina resurser till.

När du skriver "många aktiva försäljare försvinna från flashback" mm. Vad menar du då?
Att sälja över flashback är förbjudet, där emot får man länka till sidor som säljer diverse saker.
Att vissa försäljare hänger på flashback kan nog stämma dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Behöver jag noja om jag beställer från ett offentligt wi-fi till en kompis?
Själva insättningen av pengar är väl inte olaglig?

Beror på, beställer du från din mobil eller dator? Sen är inte detta rätt tråd att fråga i.
Om det gäller clearnet, fråga i drogshoppar-trådarna. Gäller det darknet, fråga i "Den stora tråden om Darknetshoppar och deras sortiment".
Senast redigerad av Klimpen!! 2016-11-01 kl. 10:34.
Citera
2016-11-01, 11:01
Medlem
BushwickBills avatar
Omöjligt att ta majoriteten av poliser på allvar när dom klagar på omorganiseringen men inte ens klarar av att prioritera själv. Värdelös jävla insats, vilken idiot som helst inser att det är bättre att prioritera brott med offer än jaga sjuka människor.
Citera
2016-11-01, 12:15
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Summa kardeumma:

Uppge _inte_ din riktiga adress när du beställer medicin via darknet.

Allltså _inte_:

Sven Svensson
Svenssongatan 1
12345 Sveasuggan

Vad du ska göra har jag _ingen_ aning om, jag har några ideer men anonymt är svårt.

Att använda PGP kryptering kombinerat med en dator som har Truecrypt borde underlätta. Du kan du skriva Sven Svensson om du behagar då det inte kommer att synas. Jag vågar gissa på att det är en säljare som har slarvat med säkerheten och fört ett kundregister.

Det blir spännande att se upplösningen på det hela. Frågan är om polisen kommer göra något alls eller om det enbart är de stora fiskarna som blir plockade. Tidigare då nätshoppar har tagits ned så är det mer eller mindre ströplock utav köpare som åker fast för att bygga upp en starkare bevisgrund mot säljare.
Citera
2016-11-01, 12:16
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Något för alla att ha i minnet.

Alla säljare sparar namn och adress på sina kunder. Alla gör det och säger de något annat så ljuger de. Vissa raderar adresserna efter en vecka eller ett par. Andra raderar dem först efter månader. Sen finns det de som aldrig raderar dem.

Vissa säljare sparar kundernas namn och adress på en krypterad plats, andra har haft dem på en helt okrypterad USB-sticka. De som sparar adresserna på en krypterad plats har ibland använt lösenord som är enkla att komma ihåg och även lätta att lista ut. Ibland har man använt svåra lösenord, men då har man skrivit ner det på en lapp för att komma ihåg vad det var.

Så ser det ut och det är därför inte ett dugg märkligt att polisen kan identifiera tusentals kunder på Darknet.

Säljare av knark är ofta inte speciellt smarta personer. Hade de varit det så hade de sysslat med något annat.

Personer som fått husrannsakan.
(FB) Husrannsakan frågor!
(FB) Den stora tråden om Darknetshoppar och deras sortiment
(FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
(FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
(FB) Den stora tråden om Darknetshoppar och deras sortiment

Hur många tror ni sitter och skriver på Flashback efter de fått husis? En av tio kanske. Vi snackar minst 50 husrannsakningar redan.

De flesta sparar bara ett användarnamn för att kunna hålla lite koll på jobbiga jävlar, smidiga kunder, vilka som ska få liten bonus etc..
Adresser sparar ingen säljare.

Säljare av droger på darknet kan verkligen inte jämföras med lokala gat-kranen, nojjig och fullproppad med sina egna supplies.
Krävs ett och annat för att ens få bli vendor på vilken någorlunda seriös darknet shop som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Alexandrus och Erkran är väl dom två största jag kommer på ur minnet. En del mindre säljare har också åkt fast men kommer inte ihåg namnen.

Erkran (plus hans/deras andra vendorkonton) var väl bekräftat exit scam?
Citera
2016-11-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Erkran (plus hans/deras andra vendorkonton) var väl bekräftat exit scam?

Nej, Erkran har fått sitt fängelsestraff och allt. Han hade för övrigt en usb-sticka med, som jag uppfattat det, tusentals okrypterade adresser på kunder. Lösenordet till cannalounges countermail låg i ett textdokument på en laptop också så även där fick dom ganska mkt uppgifter. Läs fupen om du vill se en handbok i hur man absolut inte ska sköta försäljning..

Är ddt någon som vet vad dessa husrannsakningar är baserade på? Finns det en gemensam nämnare? Som vanligt väldigt tunt med info från torskrapporter..

Känns som de måste koppla en adress till en transaktion? Något dom hade med i fupen var ju alla dessa blockchain-överföringar. Eller det krävs bara en adress hos en säljare för att få påhälsning?
Senast redigerad av redlime 2016-11-01 kl. 12:35.
Citera
2016-11-01, 12:36
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Nej, Erkran har fått sitt fängelsestraff och allt. Han hade för övrigt en usb-sticka med, som jag uppfattat det, tusentals okrypterade adresser på kunder. Lösenordet till cannalounges countermail låg i ett textdokument på en laptop också så där även fick dom ganska mkt uppgifter. Läs fupen om du vill se en handbok i hur man absolut inte ska sköta försäljning..

Är ddt någon som vet vad dessa husrannsakningar är baserade på? Finns det en gemensam nämnare? Som vanligt väldigt tunt med info från torskrapporter..

Inte läst den faktiskt, vart kan man hitta?

Min gissning här är att de gjort likadant som i Alexandrusfallet - öppnat post, kontrollerat, och sen förseglat den igen för att följa den.
I det fallet brydde de ju sig dock inte om brukarna, vilka de ju verkat fokusera på här.
Patetiskt.
Inte kuk nog att ge sig på kaozblattarna som spränger sophus, bränner bilar och kastar gatsten på civila, så de ger sig på stackars datanördar som sitter i sina mörka hålor och beställer sin medicin på nätet och inte gör en fluga förnär.
Citera
2016-11-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Inte läst den faktiskt, vart kan man hitta?

Min gissning här är att de gjort likadant som i Alexandrusfallet - öppnat post, kontrollerat, och sen förseglat den igen för att följa den.
I det fallet brydde de ju sig dock inte om brukarna, vilka de ju verkat fokusera på här.
Patetiskt.
Inte kuk nog att ge sig på kaozblattarna som spränger sophus, bränner bilar och kastar gatsten på civila, så de ger sig på stackars datanördar som sitter i sina mörka hålor och beställer sin medicin på nätet och inte gör en fluga förnär.

(FB) Storskalig narkotikahandel via nätet i Göteborg. Åtal väckte < där finns fuppen.

I just Erkrans fall är det kundregister och blockchain-data de har. De säger i nyheterna att ingen ska känna sej säker, inte ens på landsbygden bakom kryptering. Så nog vill de statuera exempel och försöka bevisa att de kan lagföra oss svenssons som handlar lite röka ibland. Enkelt, för upp statistiken och anseendet hos de som inte är insatta. Polisen har ju inte gott anseende idag och klarar upp en bråkdel av alla brott så klart dom tar för sej när något såhär enkelt faller i knät på dem. Patetiskt, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in