2016-10-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator
3mg, det som läkaren angivit. 1-2 på kvällen står det. Tar 1 tablett och de flesta gångerna har det inte fungerat faktiskt. Vaknar mitt i sömnen, något som aldrig hände förut. Fungerade några dagar i början sen gick det nedför. Vet ej varför.

Vad rekommenderar du? Blivit väldigt nere av att det inte fungerat.
3mg kapslar har jag tagit och det har hjälpt mig. vilket märke tar du?
Citera
2016-10-24, 19:20
Medlem
lagomtjocks avatar
Jag anser att det funkar.

Jag tar en 3 mg kapsel Melatonin.
För säkerhets skull tar jag också ett halvt rör Theralen, en Propavan, en Imovane 7,5 mg samt en Iktorivil 2 mg.

Tar allt samtidigt varje kväll vid typ kl 01:30 sen kommer effekten smygande och jag brukar somna typ vid fyra fem tiden på morgonen. Sen upp kl 06:30 och jobba. jobba, jobba!
Senast redigerad av lagomtjock 2016-10-24 kl. 19:23.
Citera
2016-10-24, 19:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtjock

För säkerhets skull tar jag också ett halvt rör Theralen, en Propavan, en Imovane 7,5 mg samt en Iktorivil 2 mg.

Tar allt samtidigt varje kväll vid typ kl 01:30 sen kommer effekten smygande och jag brukar somna typ vid fyra fem tiden på morgonen. Sen upp kl 06:30 och jobba. jobba, jobba!

OJ. HUR VET DU VAD SOM FUNKAR. AV DETTA.
Citera
2016-10-24, 22:44
Medlem
Citat:

Men oj vad lite du sover... Varför väntar du till 01,30 med att ta alla tabletterna?
Citera
2016-10-25, 01:30
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HsEgen
Men oj vad lite du sover... Varför väntar du till 01,30 med att ta alla tabletterna?
Skämtar ju bara lite!
Brukar i regel sova till ca kl 14:30 eller lite till!
Men tanken är att skära ned stegvis på det andra och köra på bara Melatonin.
Köpte från http://goldpharma.com/search/melatonin%203mg%2060%20capsules/
Och jag är trots allt det andra övertygad att jag sover bättre med dem, och somnar lättare.
Citera
2016-10-31, 15:55
Medlem
Citat:
Skämtar ju bara lite!
Brukar i regel sova till ca kl 14:30 eller lite till!
Men tanken är att skära ned stegvis på det andra och köra på bara Melatonin.
Köpte från http://goldpharma.com/search/melatonin%203mg%2060%20capsules/
Och jag är trots allt det andra övertygad att jag sover bättre med dem, och somnar lättare.
heh det ska inte ta längre än 1h tills man somnar.. låter som deras melatonin inte är särskilt bra. Prova ta något annat märke istället.
Citera
2016-10-31, 19:29
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchuup
heh det ska inte ta längre än 1h tills man somnar.. låter som deras melatonin inte är särskilt bra. Prova ta något annat märke istället.

Jag tror inte det är deras produkt det är fel på, utan det är nog jag som är lite "avtrubbad" bara.
Citera
2016-11-02, 01:34
Medlem
Jofs avatar
Spännade produkt. Lite högrisk på den. Eftersom det är en kroppsegen produkt man matar in i systemet. Kan skapa problem för den egna produktionen av ämnet.
Kanske främst för den som börjar få minskad egenproduktion av ämnet. DVS folk ålder 55+.
Och kanske inte för långtidsbruk.
Mycket tveksamt med bruket till barn, som ökar.
Ingen rekommendation från officiellt håll än så länge.

Många Googleträffar dock.

Dosering. Bara 0.1 - 0.2 mg verksam dos. Inte 3, 5 och 10 mg som säljs.
En burk med 100 st 3 mg kan då räcka cirka 8 år vid daglig dosering! Drygt. M.a.o.

Som allting annat. Individuella reaktioner. Börja med mikrodos. Större doser ingen effekt.
Har en del biverkningar för VISSA. Andra har inga.

Overall. Lite vilda western med detta medel. Potent men okänt hur det verkar och vilka ev bieffekter användning kan ha.
Och inga visar intresse att forska på medlet. För billigt bl a.
Citera
2016-11-02, 01:37
Medlem
Jofs avatar
Tilläggas kan att doseringen av Melantonin ofta skiljer från den angivna. I ett fall med angivna 5 mg var det reella innehållet 7,4 mg. Ett tecken på att det är vilda western som gäller.
Citera
2016-11-02, 05:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tilläggas kan att doseringen av Melantonin ofta skiljer från den angivna. I ett fall med angivna 5 mg var det reella innehållet 7,4 mg. Ett tecken på att det är vilda western som gäller.
Därför köper man melatonin från apoteket, den håller läkemedelskvalite.
Citera
2016-11-02, 06:02
Medlem
mjps avatar
Suck vansinnet på fb är som vanligt stort!
Ta en 2 Tim promenad i solen varjedag i 10 dagar så startar kroppen tillverkningen av alla dina lycko ämnen!
Melatonin seratonin osv startas upp av ljuset som går in i hud ögon osv!
Det är ett fysiskt problem med en psykisk påverkan lathundar!😜
Citera
2016-11-02, 21:48
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Därför köper man melatonin från apoteket, den håller läkemedelskvalite.

recept och dyrt i Sverige antar jag

tänkte bara import receptfritt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in