2016-11-02, 04:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När jag skriver att det hade varit bra om polisen hade berättat varför de avförde Sture så är det inte för att jag själv tror att Sture hade något med mordet att göra. Det är mer med tanke på Sture, att de borde ha varit tydligare med att förklara varför han avfördes. På det sättet hade Sture fått lite av en upprättelse. Man kan inte hålla på och häkta och förhöra folk hur som helst, och sedan bara släppa det och säga att han är avförd. För Stures skull borde man alltså vara tydlig med varför han är avförd, då minskar risken att folk i Kramfors går och viskar att "det var nog den där Sture ändå, men det gick väl inte att bevisa". Det är oklart om det fanns något alibi, det handlade kanske lika gärna om att polisen insåg att man hade fantiserat ihop misstankarna mot Sture själva. Det kanske är därför man inte vill prata om det.

Förstod inte först att det var för Stures skull du ville att de skulle ha tagit upp detta mer i programmet.
Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det, ibland blir det missförstånd
Citera
2016-11-02, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det har jag läst på flera ställen i tråden
Men har jag fel så får du gärna rätta mig?

Det har enbart nämnas som förslag eller gissningar, det finns inga kända uppgifter om hans alibi. De bodde i två olika lägenheter enligt en Kramforsbo i tråden.
Citera
2016-11-02, 04:13
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Så du vet att det var Pajs mor som gav honom alibi, var framgår det att han ens har ett alibi? I programmet säger de ju att P försöker skaffa sig ett alibi genom besöken på krogen och påstådda samtal. Här borde de varit tydliga med vad för sorts alibi han har om det finns något. Om det är så illa att P inte ens har ett så är ju skandalen större än vi kan ana.

"Mr.P" har definitivt ett alibi. Hans egna uppgifter! Och ja, det klart skandalen är större än vi kan ana, annars skulle väl inte det vara så tyst om en sån här sak? Är det inte märkligt tyst i lokalmedia, kriminaljournalistiska krönikor och så vidare? Nåt lurt är det.
Citera
2016-11-02, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
"Mr.P" har definitivt ett alibi. Hans egna uppgifter! Och ja, det klart skandalen är större än vi kan ana, annars skulle väl inte det vara så tyst om en sån här sak? Är det inte märkligt tyst i lokalmedia, kriminaljournalistiska krönikor och så vidare? Nåt lurt är det.

En sak som oroar mig, och man ska vara ärlig, så står det ju i en artikel att Sture och en "bekant" till Eva fått lämna DNA, Om det är P som avses faller ju lite av programmets tes, lämnar man DNA så anser väl polisen att det finns fog för misstankar mot vederbörande. Att P dessutom beskrivs som bekant och inte pojkvän tyder kanske också på att polisen vet att han inte var Evas riktiga pojkvän. Då var det ju inget nytt.Det kan såklart finnas andra tolkningar här.
Citera
2016-11-02, 07:28
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
En sak som oroar mig, och man ska vara ärlig, så står det ju i en artikel att Sture och en "bekant" till Eva fått lämna DNA, Om det är P som avses faller ju lite av programmets tes, lämnar man DNA så anser väl polisen att det finns fog för misstankar mot vederbörande. Att P dessutom beskrivs som bekant och inte pojkvän tyder kanske också på att polisen vet att han inte var Evas riktiga pojkvän. Då var det ju inget nytt.Det kan såklart finnas andra tolkningar här.

Det är inte polisen utan en tidning som beskrivit det så. Som alltid pekar man inte ut exakt person, pojkvän kan bli bekant, make närståfnde, och så vidare.

Jag tror en del här tror att vi vet allt.
Citera
2016-11-02, 07:35
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Wow! "Mr.P" har kallat in sina sista fotsoldater nu? Jag är imponerad! Står hela partiet bakom honom? Och hur är det med kyrkan? Räcker detta eller måste "Mr.P" fortfarande förklara "obetydliga saker" som hur han kunde veta exakt vart Evas döda, sargade lik låg? Skall Evas familj aldrig få upprättelse? Det vore tråkigt det.

Fånigt inlägg Fotsoldater? Du är fast i en tolkning dom inte riktigt håller och upprepar samma sak gång på gång.

Vi tar det igen:

1) att Paj stannade på rätt ställe är besvärande för honom. Hänvisningen i telefonsamtslet till en man är skum.
2) Däremot var det inte omöjligt att se något konstigt från vägen. Det var ju så Eva hittades, genom att grannfrun "någon" såg en fot. Från vägen.
Efter det gick minst tre, kanske fler in till fyndplatsen, borysett från som hände där på natten. Det ger spår som kan synas, det vet alla som gör sig i naturen. Gräs blir nertrampat, kvistar bryts, löv syns underifrån.
Citera
2016-11-02, 08:32
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså du kan inte ha läst mycket om fallet, inte ens sett programmet som nyligen visats!
Men du orkar skriva om detta, vilken är din agenda här undrar man, trolldeckare, kanske?

Har sett programmet och läst det mesta här.
Möjligt att paj är mördaren men åter igen.
Vem umgås med en som man anser är en aggressiv stalker?
Om din syster blir mördad berättar du inte för polisen att en som uppger sig för att vara din systers pojkvän dessutom är en aggressiv stalker?
Hade de gjort det från början hade paj varit huvudmisstänkt från dag ett!
Jag vet lika lite som alla andra här inne om vem som är mördaren,men så fort någon här inne inte håller med om allt så är man idiot och kan gå till en annan sida som vissa uttryckt sig så fint!
Citera
2016-11-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Har sett programmet och läst det mesta här.
Möjligt att paj är mördaren men åter igen.
Vem umgås med en som man anser är en aggressiv stalker?
Om din syster blir mördad berättar du inte för polisen att en som uppger sig för att vara din systers pojkvän dessutom är en aggressiv stalker?
Jag vet lika lite som alla andra här inne om vem som är mördaren,men så fort någon här inne inte håller med om allt så är man idiot och kan gå till en annan sida som vissa uttryckt sig så fint!

Så vitt jag vet så har väl ingen sagt i någon intervju att PAJ är en aggressiv stalker? Han behöver inte vara en aggressiv stalker för att ha utfört mordet!
Citera
2016-11-02, 09:02
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Så vitt jag vet så har väl ingen sagt i någon intervju att PAJ är en aggressiv stalker? Han behöver inte vara en aggressiv stalker för att ha utfört mordet!

Det är ju exakt va Pia sa i intervjun.
Citera
2016-11-02, 10:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Jimpos har en poäng här. Systern och Pia lämnade väl rimligen de här uppgifterna till polisen redan 1987, och det går helt enkelt inte att tänka sig att polisen skulle ha ignorerat sådana uppgifter. Naturligtvis måste de ha undersökt Mr.P noga redan då.
Citera
2016-11-02, 11:29
Medlem
TheKnowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hans mor avled 2009. Hans far avled 19870305.

Han är i alla fall skriven på adressen Bj*rstag 18 men om det är samma lägenhet vet man inte men troligtvis. Efter fadern avlider flyttar paj in på sl*kt*rg och bor där än i dag. Det bör varit vi denna tiden runt där någonting han får huset efter pappan.

Ett litet sammanträffande, PAJs far avled samma dag som PAJ fyller år.
Kan ju ha föranlett nån sorts psykos t.ex när någon närstående fyller år.
Vet vi om det kanske var någon som firades på kvällen när Eva mördades?
Citera
2016-11-02, 11:58
Avslutad
När fick P reda på att Eva skulle flytta, det tycker jag är en intressant händelse, kanske pratades det om detta under kvällen och P hade inte hört det förrän under mordnatten.

Det kan mycket väl ha utlöst en psykos med lite sprit under kvällen, betänk också att han kanske mått dåligt under en tid sedan hans far dog, han klarade kanske inte en till förlust.

Sen känns det som att det måste ligga något mer bakom det hela, kanske Eva berättade att hon var med en annan person som hon skulle flytta till, eller så hittade hon bara på att hon träffat en ny för att slippa P när hon skulle flytta för att börja sitt nya liv för det har väl inte kommit fram vems Evas nya pojkvän var ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in