Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Och vad skulle Stures motiv vara? Det verkar ju fruktansvärt oklart om det fanns ett sexuellt motiv, det borde väl finnas skador på offret?
Jag är inte helt 100 på Stures alibi, men vem skulle inte vara rädd när polisen försöker sätta dit en? När Quick/da Costa-gänget är i farten kan ju vad som helst hända, kanske anade Sture detta? Till och med rättsläkaren i fallet som obducerade Eva var engagerad i "styckmordsdebatten" och måste ha trott på ritualmord och annat trams! Skulle vara intressant att läsa det rättsintyget..
Laguppställning för mordutredarna gällandes "Mordet på Eva Söderström" är alltså:
Christer van der Kwast - meriter: Ökänd från Quick-historien och mycket mer. Allmänt ansedd som helt inkompetent.
Polisen Pentineen från Sundsvall- meriter :Expert på ledande frågor angående Quick-fallet.
Börje Öhman, numera presstalesman för polisen i Sundsvall - meriter: Schabblade med hela brattåsutredningen i ett tidigt skede. Referenser från Leif GW: "Han är en jubelidiot".
Samma obducent i Eva-utredningen som Da-Costa fallet! Meriter: läs befintlig tråd på flashback.
Har jag missat någon? Nej orkar inte någe mera jag skrattar för mycket.
Det här MÅSTE bedömmas vara den mest värdelösa laguppställningen för att lösa ett mord! Någonsin. I Sverige. Kanske t.o.m i världen?