Hur lever dessa författare egentligen?
Hus ,villa ?
har dom svart arbetskraft?
Som dom lär?
Har dom en massa ensamkommande killar hemma?
Hur många ensamkommande vill dom rädda?
Ger dom pengar till svenska barnsjukhus?
Vet dom om att det är kris på akutsjukhus?
Vet dom om dom ensamkommandos hederstänkande. Varför åker dom inte till deras länder och ser hur flickorna hr det där?
Jag skulle också vilja rädda hela värden på svenska ekonomins bekostnad men det går inte!
Senast redigerad av mikael2 2016-10-28 kl. 07:44.
Vad är logiken i att återvända till det de flytt ifrån?
Att flytta från ett land till ett annat pga. tristess eller låga bidrag är inte detsamma som att fly, om du nu inte åsyftar att de flyr ifrån sig själva. Men eftersom det inte funkar för afghanerna här så ska de tillbaka till öknen.
Jag har alltid undrat när det kommer sådana här upprop vilken som är ursprungskällan.
Vi kan nog alla vara rörande överens om att det knappast är 100 st pers som har trängts
runt ett köksbord och skrivit varsin mening. Så det måste ju vara EN som har skrivit texten,
sedan har alla andra skrivit på.
Men vem är denna person? En av de 100? Jag är inte säker på det. En PK-politiker? Kanske...
PK-journalist? Mer troligt
Det vore intressant om det klarlades, ja. "Hur upprop blir till".
Då ska jag be min svårt sjuke farbror höra av sig till honom så kommer han få en annan bild av flyktingvågen. Han har nämligen väntat på ett organ i två år. Under tiden har det kommit flera flyktingar som får förtur och fått nya organ.
Inte nog med det. Sist han gick från sjukhuset själv, för första gpngen på ett hslvår, blev han rånad och misshandlad av flyktingar. Svinen som gjorde det blev aldrig dömda. Det är som en enda fars alltihop.
Nu funderar han på att begära konkurs med sitt företag för han inte har råd att ha anställda pga för höga arbetsgivaravgifter.
Tror ni han kommer gå hem glad i hågen och rösta på sossarna eller sjuklövern nästa riksdagsval?!
Sådana här människor som fortfarande vurmar för massinvandring äcklar mig.
jag heter H*bib R*zmjo och 38 år gammal, längd 173 cm. är singel och inte har något barn.
Sedan hösten 2003 har jag levt som flykting i Sverige och med växlande framgång försökt anpassa mig till vädret, systemet, kulturen och svenskarna.
Skicka tillbaka samtliga till Afghanistan. Detta rör även nu de som redan fått PUT. De har absolut inget här att göra och gör då nytta då i sitt hemland. Det finns ju för helvete fler afghanska "16-åringar" män än svenska födda. Fatta vilken djälvla kaos detta kommer medföra demografiskt för liksom årtionden framöver. Att nu dessa barnboksförfattare kommer med absurda förslag hör väl liksom till att de rör sig i en fantasivärld...
Säger vem? Du, flyktingarna eller vem tycker du ska bedöma det?
Kanske ska låta migrationsverket sköta det. De har hitintills i år gett 46 927 personen bifall. Det var 76% av de totala ansökningarna om man tar bort återtagna ansökningar och de som omfattas av Dublinförordningen.
En 16-årig pojke döms för våldtäkt mot barn efter att han haft sexuellt umgänge med en 13-årig flicka. Pojken filmade händelsen i smyg och 13-åringen erbjöds senare pengar för att ha sex med en kompis till pojken.
Helsingborgs tingsrätt dömde Qawamadin Hassan Sadeqhi, som uppges vara född 2000, till ungdomstjänst i 130 timmar för våldtäkt mot barn (mål nr. B 3918-16). Hassan Sadeqhi dömdes också att betala 75 000 kronor i skadestånd till den utsatta flickan. Åklagaren tycks, trots det grova brottet, inte ha yrkat på utvisning.