2016-10-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag vill att Sverige ska vara ett bra land för alla att leva i oavsett hudfärg.

Jag vill att Sverige ska vara ett bra land för alla att leva i oavsett kön.

Tillåter vi och tom uppmuntrar förtryckande kulturer och religioner blir det inte så.

Ger vi uppehälle och medborgarskap åt grupper som förväntar sig (rätt självklart egentligen) att få bibehålla medeltida värderingar när de kommer hit blir det inte så.

Ger vi uppehälle och medborgarskap åt grupper som ser sin kultur och religion som överlägsen andras blir det inte så.

Kort - dessa grupper är inte kompatibla med ett fredligt och jämlikt välfärdssamhälle och ska därför aldrig tilldelas medborgarskap utan bara ges skydd (om så behövs) tills dessa att skyddsbehovet inte längre är aktuellt.
Senast redigerad av MrStreamer 2016-10-27 kl. 11:50.
Citera
2016-10-27, 12:14
Medlem
Citat:
De är hazarer och förföljda.

Hazarer är landets tredje största folkgrupp med ca 6 miljoner innevånare, att dom skall vara särskilt utsatta är en sanning med modifikation, det finns många högt uppsatta inom gruppen inom politik, rättsväsende och militär bland annat vice premiärministern.
Citera
2016-10-27, 13:24
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det är inte en fråga om att förstå.
Islam säger att kvinnans plats är i hemmet, och att hennes uppgift är att sköta hushåll och barn. Det är en betydande andel inte beredda att ändra på. Och därmed blir det även olönsamt för mannen att arbeta. Utgifterna ökar på grund av jobbet, men hela inkomsten dras av från de samlade bidragen. Om du själv förlorade pengar på att arbeta, eller bara tjänade ett par hundralappar extra i månaden jämfört med socialbidraget, skulle du då vara beredd att slita 40 timmar i veckan?
Lösningen måste då vara att avskaffa socialbidraget för muslimer. Varför ska vi krångla till det när det finns enkla lösningar?
Citera
2016-10-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det är den svenska mannen som suktar efter exotiska damer som jag förstår det.

http://www.svd.se/svenska-torskar-jagar-utlandska-tjejer/om/sverige

Mvh

Hur många är etniska svenskamän?
Så långt (kort)tänkte du inte?
Citera
2016-10-27, 13:35
Avslutad
Att skriva barnböcker kan knappast locka de mest begåvade. Det är typ max tre meningar på varje sida. I sådana fall är bilderna viktigare än texten. Alla vet om att barn är värdelösa att läsa böcker för. De bara somnar.

Vi borde starta Flashbackuppropet - Männen ska hem nu! Kämpa FB!
Citera
2016-10-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Lösningen måste då vara att avskaffa socialbidraget för muslimer. Varför ska vi krångla till det när det finns enkla lösningar?

Nja, inte specifikt för muslimer. Men socialbidrag borde kräva en motprestation motsvarande minst 75% av en heltidstjänst för den som är arbetsför. Evig ledighet på samhällets bekostnad ska aldrig vara ett alternativ för friska människor.
Citera
2016-10-27, 13:47
Avslutad
Citat:
Jag förnekar inte att sexbrottslighet har förekommit men man kan inte döma ut en hel folkgrupp för att en liten del betett sig illa. Även svenskar beter sig illa och antastar tjejer. Jag har träffat ùnga Hazaras personligen på boenden och kan säga att det var riktigt bra killar med framtidsdrömmar. Varför vill du krossa dessa drömmar?

Kulturerna de kommer ifrån går ut på att förtrycka och kontrollera andra. Särskilt kvinnor. De saknar en grundläggande respekt för andra som bara kan komma genom bra gener, kulturer som bryr sig om individens frihet och icke-religiösa levnadsmönster.

De som våldtar när de kommer hit, visar upp sin kultur ganska direkt, öppet och tydligt. Men problemet ligger hos i princip alla som kommer, hur snälla de än råkar vara på asylboendena. De vill inte integrera sig i en västerländsk kultur, och deras religiösa ledare tillåter inte det eller uppmuntrar till det.

Integration betyder inte att skaffa bostad och hitta en svensk tjej. Det är så mycket mer. Ute i förorterna visar muslimerna sina sanna jag. Det spelar ingen roll hur mycket projekt eller pengar som kastas över skolorna och problemområdena. Deras gener och deras kulturer/religion är en bomb som för eller senare briserar. Naturligtvis inte alla, men majoriteten kommer alltid att vara helt onödiga att ha (plockat in) i ett västerländskt samhälle. Det är knappast så att muslimerna själva ser ett problem med sitt beteende. Vilket hade varit en grundförutsättning för att komma någonvart.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-27 kl. 14:44.
Citera
2016-10-27, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De som byggde Folkhemmet tänkte i ett par generationer. Och var inte tvärsäkra. Du tänker i hundratals år och tror på vad du säger.

Det blir ett viktigt forskningsområde i framtiden hur människor som ni kunde få inflytande.

Fy fan vilket klockrent inlägg!
Citera
2016-10-28, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Kan man kalla sig författare om man enbart illustrerar barnböcker? Och alla som är barnboksförfattare har det ordet efter namnet, men en person har "Psykolog och författare", ej "barnboksförfattare". Men hon kanske var desperat för att få vara med och uppmärksammas för sitt godhetsknarkande. Och frågan är om alla dessa är utgivna författare och inte bara några som har skrivit en barnbok för sina elever eller egna barn alt. har en dassig bok hemma i byrålådan som ingen ens har läst.

Det hela luktar timmar av godhetsrunkningar!!!

Författarna kan ju följa med till deras länder så får dom se dom ensamkommandes rätta sida.
Dom kan ju undra varför så få ensamkommande flickor kommit samt att svensk ekonomi till barnsjukhus behövs.
Senast redigerad av mikael2 2016-10-28 kl. 07:29.
Citera
2016-10-28, 07:19
Medlem
Torsuss avatar
Jag har alltid undrat när det kommer sådana här upprop vilken som är ursprungskällan.

Vi kan nog alla vara rörande överens om att det knappast är 100 st pers som har trängts
runt ett köksbord och skrivit varsin mening. Så det måste ju vara EN som har skrivit texten,
sedan har alla andra skrivit på.

Men vem är denna person? En av de 100? Jag är inte säker på det. En PK-politiker? Kanske...
PK-journalist? Mer troligt

Sedan skulle det vara intressant om någon SERIÖS grävande journalist (kanske Janne Josefsson)
ringde runt till alla 100 och frågade: "Hur menade du där egentligen? Med just den formuleringen där, nästan längst ner i texten...Nu frågar jag DIG"

Om det sedan kommer fram att "nja, alltså jag blev uppringd av en journalist som undrade om jag kunde skriva på..." så skulle han gå vidare och ta den journalisten rätt upp och ner utanför sitt hem och fråga: "hur kan du lägga ord i mun på andra på det sättet? Är det deras åsikter eller är det DINA?"
Citera
2016-10-28, 07:22
Medlem
fermions avatar
Rasistanklagade Stina Wirsén (Lilla hjärtat ) är med på listan. Hon vågade väl inte annat.
Citera
2016-10-28, 07:27
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Rasistanklagade Stina Wirsén (Lilla hjärtat ) är med på listan. Hon vågade väl inte annat.
Mmmmm...synd att inte någon ha stake att säga: "Alltså, om jag ska starta ett upprop så vill jag formulera mig själv, inte skriva under andras formuleringar och åsikter. Och innan du nu går ut och säger att jag är rasist så ska du veta att jag spelar in det här samtalet och försöker du smutskasta mig så kommer det att ta hus i helsicke!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in