2016-10-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Nej, de är inte förföljda. Varken i Iran eller Afganistan. Då skulle det ha kommit betydligt fler av alla miljoner som finns.

Hazarerna är förföljda av talibanerna. Har du missat det min vän?

http://www.etc.se/debatt/vart-ska-hazarerna-ta-vagen

Rymdkram.
Citera
2016-10-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

Rymdkram.

ETC? Är du på allvar?

Det borde för övrigt vara direkt avstängning på att avsluta sina inlägg med "rymdkram".
Citera
2016-10-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66

Har dom en chans att få igenom detta - att ändra hållningen i en tid där färre än tidigare faktisk det anser att det är något att kämpa för?

Ja, det skulle inte förvåna mig om det blir en flyktingamnesti igen.
De fick genom en amnesti i början på 2000-talet om jag minns rätt.

Jag minns hur tongångarna i media då var likadana. Det snyftades och klagades.
På den tiden, eftersom jag inte hade annan information, trodde jag på berättelsen om "den onda myndigheten" mot "de stackars krigsflyktingarna".
Det är nog många som tror på sagorna nu också.
Jag läser om Amir. Den vanliga historien, hans far blev dödad av talibaner, han flyttade till Iran och levde som papperslös i några år, sen tog han sig till Sverige.

Att ingen av godhetsmänniskorna ifrågasätter varför snyfthistorian alltid är likadan? Det bor 3 miljoner afghaner (och ättlingar) i Iran, har allihop fått sina fäder dödade?

Det gör ont att söka sanningen, det är ansträngande att tänka.
Jag får faktiskt lite tårar i ögonen när jag tänker på hur många som är så lättlurade i Sverige, och när media så massivt mobiliserar i godhetens namn ser jag inte någon möjlighet till kursändring. Även om Sverige tog en 1 miljon skulle det gråtas för de 50 000 som skickas tillbaka och "vi borde alla skämmas" enligt journalisterna.
Citera
2016-10-26, 17:13
Medlem
sylvia.borins avatar
BARNboksförfattare?!

Med tanke på barnens ålder och intressen borde uppropet ha undertecknats av 100 porrtidningspublicister istället.
Citera
2016-10-26, 17:39
Medlem
Civvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

Rymdkram.

Aha du menar alltså att sisådär 15 procent utav Afghanistans befolkning är förföljda?
Citera
2016-10-26, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Civvare
Aha du menar alltså att sisådär 15 procent utav Afghanistans befolkning är förföljda?

Jo exakt, och därför menar Ojsan Cuntwell att vi ska välkomna dem till Sverige istället. Allihop. Samtidigt som han när nästa groda hoppar ur munnen beskyller oss för att vara strukturella nazister hela svenska folket.
Citera
2016-10-26, 18:18
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
300?! Det var ynkligt. Det finns ju 102 352 lärare i Sverige. Med PKs retorik är det alltså 102 052 som inte håller med dem.

Nja, 80% kommer vara kvar tills vidare, men långsiktigt kan jag inte se att de har en framtid i Sverige. Vinden har vänt och bistrare tider stundar förrädare och lycksökare.
det är väl samma retorik som att 87% är för denna folkvandring in i Sverige
Citera
2016-10-26, 18:27
Avslutad
Jag måste ha missuppfattat geografilektionerna ordentligt! För jag trodde att det fanns fler länder i världen än Afghanistan och Sverige.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-26 kl. 18:30.
Citera
2016-10-26, 18:49
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Är syftet gott, okej, är det ont tidsstjälande trollande, dess värre. Få gillar det.

OnT: Kan inte de 100 listas här så man slipper gå in på sajten?

Författarna/
Citera
2016-10-26, 18:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Författarna/
Att det finns så många som skäms för att ha vanliga "-son"-namn.
Citera
2016-10-26, 19:04
Medlem
Hoppas att biblioteksväsendet också drabbas av ett stålbad i form av kraftiga nedskärningar. Skulle tro att offentliga bibliotek är den klart största kunden för dessa konstnärer. Nu är jag ingen expert men det var ju inga Astrid Lindgrens på listan direkt. Ett bemanningsuppdrag på ett lager kanske skulle ge dem något annat att bekymra sig för. Det lär ju inte vara de 25 åriga afghanerna på våra HVB hem som betalar för deras alster med sina etableringsstöd.
Senast redigerad av Slocum 2016-10-26 kl. 19:15.
Citera
2016-10-26, 19:24
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De är hazarer och förföljda.
I Afghanistan bor 6 miljoner hazarer.

De senaste 10 åren har de, i en krigszon utan tillgång till vettig sjukvård utsatts för olika attentat som sammanlagt tagit livet av 96 pers ( talibanerna 9, ISIS 7 och ISIS 80 ).

Om vi jämför detta med mordsiffrorna från BRÅ så har vi de senaste åren (2016 som är det blodigaste hitintills exkluderat) haft 90,3 mördade per år eller 903 personer av 10 miljoner.

Sannolikheten att en hazar blir mördad i Sverige är således 464% HÖGRE än om de stannar i Afghanistan
nära ISIS-kontrollerade områden.

Men nu jämför jag alla mord med uppmärksammade, vi kan jämföra lika med lika.

Risken att bli mördad i ett terrorattentat för en hazar i Norge t.ex är 92,4 per 6 miljoner (Breivik 77 av 5 milj). Ungefär samma som i Afghanistan. Men det norska terrordådet var också riktat mot en folkgrupp, norska socialdemokrater eller som Breivik kallade det: "Kulturmarxister".

Mig veterligen får inte Norska socialdemokrater asyl. Detta trots att de i en grupp om 53'000 pers hade 77 st mördade i terrordåd. Utslaget så motsvarar det 8700 mördade de senaste 10 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in