Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag ber er som hävdar att det finns en bubbla att berätta hur ni mäter upp den. Ni kan inte det utan hänvisar bara till er tro, ni är religiösa.
Ja religiösa brukar argumentera så. Du kan inte bevisa att gud inte finns alltså finns gud. Du tror inte på gud, definiera vad du anser skulle kunna vara gud om du inte vill eller kan det så finns alltså gud för du kan inte avfärda det.
Att de inte på något sätt kan visa på eller ställa upp några som helst kriterier för vad gud är eller varför gud finns är irrelevant för de tror eller vet att gud/bostadsbubblan finns.
Klassisk bullshit.
Visst kan gud/bostadsbubblan finnas men det finns ingen anledning att stensäkert tro på den utan några som helst bevis eller argument för det.
Men jag har gett upp den här diskussionen om bostadsbubblan för länge sedan, den är helt meningslös och går bara i cirklar. Låt folk tro på en bubbla, de trodde på en bubbla 2006 och om priserna rasar kommer de säga vad var det jag sa trots att priserna efter raset fortfarande skulle stå mycket högre än när de började prata om en bubbla. Ändå kommer de tycka att de hade rätt.