2016-10-31, 22:16
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hela FUP måste ju vara på tusentals sidor, 300 förhörda, 100 förhör(!) med Sture, osv. Det finns nog inte tid att läsa allt. Men dom uttalar sig ju om saker de verkar fått tillgång till och läst, viktígast är ju förhören med Paj, där framgår det ju med all tydlighet en massa konstigheter. Dessutom har man varit i kontakt med både väninnan och Anneli och en annan vän med insyn i Evas sista tid i livet. Tycker att det ändå finns fog för att uppgifterna är graverande, Paj kommer ju till tals själv så varför klaga?

Om det nu finns någon bättre gärningsman eller saker som helt friar Paj är Joe Blow eller Öhman fria att presentera dem.

Ett viktigt påpekande om att vi inte vet riktigt allt. Framförallt inte hur många som kan tänkas vara misstänkta. Diskussionen börjar med tv-programmet, som verkar ha fel i väldigt mycket. Klart att paj verkar suspekt med sin frenetiska aktivitet på natten och dagen efter. Jag tillhör då dem som inte är övertygade om hans skuld, man behöver inte vara mördare för att man är hispig.
Min främsta invändning är psykologisk. Jag har svårt att tycka det är trovärdigt att paj kan sitta hela kvällen och planera hästtävling och dricka kaffe för att två minuter efter gästerna har gått vara en mordlysten galning. Förklaringen att han stämt möte med Eva för att prata och där hetsat upp sig till mordgalrnskap funkar inte heller eftersom han skulle ha beväpnat sig med en stor kniv - var kom den ifrån?
Jag skulle vilja ha mer fakta om han varit våldsam tidigare. Sjukskriven efter faderns död?

Frågan är, finns det fler tänkbara.
Ja, Sture då. Han hävdade ju sig inte komma ihåg alls något från dagen. Vittne som räddar honom.

Så den där Ågren eller hur man ska uttyda det som någon nämnde i ett kort inlägg här.

Jag har då fastnat för den jag nämnt två gånger. Den som befinner sig med systern när Eva återfinns. Han som kallas "någon".
En granne har hittat Evas block på parkeringen, systern kommer dit. Då ropar "någon" att det syns något konstigt inne i dungen. Ett antal går dit och hittar de två kropparna.
Vem är "någon"? En grnne? En kompus till systern?
Och vad mer är, "någon" ser fyndplatsen från vägen, vilket en del här säger är omöjligt. Slutsatsen att "någon" avslöjar sig själv gäller väl för honom (henne?) lika väl som för paj?
"Någon" kan vara en granne som i tio år suktat efter Eva och nu möter henne och stöter på henne, hon gör motstånd, han tänder til. Och mordet är ett faktum. En granne till Evas föräldrar känner säkert Laban.
Citera
2016-10-31, 22:18
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
På orten stämplas han dock som "Eva-mannen", trots att han aldrig har kunnat bindas till gärningen.

Fy fan för dessa poliser. Att de inte skämdes? Oavsett vem som är riktig GM har Sture rätt till upprättelse! Sen får Sture vara hur knepig i övrigt som helst, enligt min åsikt.

EDIT: Det Quick-utredarna och Gunnar Nilsson gjorde i den här utredningen var alltså att hålla 100 förhör med en lättare mentalt handikappad samt att de ställde sig positiv att ett "medium" skulle kommentera utredningen i ett TV-program?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-10-31 kl. 22:22.
Citera
2016-10-31, 22:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Gunnar Nilsson syns här:
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/

Verkar vara en gammal fossil, givetvis är det byfånen som är skyldig

I den artikeln står det att dom tror kanske att mördaren kan ha väntat på ett offer.
Precis tvärtom säger dom i programmet att en sexmördare står inte i obygden på det viset och hoppas att det ska dyka upp ett offer.
Ganska slående hur olika resonemang man för i en mordutredning. Visserligen är artikeln gammal men ändå. Den här utredningen har valsat runt i många år efter 1987.

Det står att cykeln legat i diket också men någon fick göra en sväng för att inte köra på cykeln så den har delvis legat på vägen vad jag förstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Ett viktigt påpekande om att vi inte vet riktigt allt. Framförallt inte hur många som kan tänkas vara misstänkta. Diskussionen börjar med tv-programmet, som verkar ha fel i väldigt mycket. Klart att paj verkar suspekt med sin frenetiska aktivitet på natten och dagen efter. Jag tillhör då dem som inte är övertygade om hans skuld, man behöver inte vara mördare för att man är hispig.
Min främsta invändning är psykologisk. Jag har svårt att tycka det är trovärdigt att paj kan sitta hela kvällen och planera hästtävling och dricka kaffe för att två minuter efter gästerna har gått vara en mordlysten galning. Förklaringen att han stämt möte med Eva för att prata och där hetsat upp sig till mordgalrnskap funkar inte heller eftersom han skulle ha beväpnat sig med en stor kniv - var kom den ifrån?
Jag skulle vilja ha mer fakta om han varit våldsam tidigare. Sjukskriven efter faderns död?

Ja, Sture då. Han hävdade ju sig inte komma ihåg alls något från dagen. Vittne som räddar honom.

Så den där Ågren eller hur man ska uttyda det som någon nämnde i ett kort inlägg här.

Jag har då fastnat för den jag nämnt två gånger. Den som befinner sig med systern när Eva återfinns. Han som kallas "någon".
En granne har hittat Evas block på parkeringen, systern kommer dit. Då ropar "någon" att det syns något konstigt inne i dungen. Ett antal går dit och hittar de två kropparna.
Och vad mer är, "någon" ser fyndplatsen från vägen, vilket en del här säger är omöjligt. Slutsatsen att "någon" avslöjar sig själv gäller väl för honom (henne?) lika väl som för paj?
"Någon" kan vara en granne som i tio år suktat efter Eva och nu möter henne och stöter på henne, hon gör motstånd, han tänder til. Och mordet är ett faktum. En granne till Evas föräldrar känner säkert Laban.

Det finns olika berättelser om det där, men enligt den tidigaste och kanske mest troliga(?) gick grannfrun ut, tillsammans med brodern till en annan granne, och det var tydligen kvinnan som hittade blocket och sedan tittade ut mot skogen och fick se en fot. Sen går mannen in i dungen. Så man kan undra om inte Paj kunde gjort likadant? "Någon" är alltså grannfrun..

"En grannfru gick ut tillsammans med brodern till en annan granne. Det var kvinnan som först fick syn på kollegieblock vid vägkanten. Hon tog upp det och såg Evas namn, sedan tittade hon in mot skogen och tyckte sig skymta en fot. Mannen gick in en bit i skogen och med en hastig blick kunde han konstatera att det låg någon där. När Anneli fick höra vad de sett rusade hon ner till platsen. Hon tog sig fram i det höga gräset ungefär 30 meter från vägen. Där såg hon sin syster ligga."
https://postimg.org/image/yj40ghwrh/
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Bra tänkt Sinclair! "Någon" är mystisk här.
Citera
2016-10-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra tänkt Sinclair! "Någon" är mystisk här.

Tyvärr så är väl den teorin nedskjuten, som sagt så är det ju tydligen grannfrun som ser Evas fot först, och jag tvivlar på att GM är kvinna...
Citera
2016-10-31, 22:26
Avslutad
Det är ändå lustigt att ett medium hade mer rätt än poliserna
Citera
2016-10-31, 22:26
Medlem
Citat:
Men det här har vi ju gått igenom, Mr P beskrivs som manipulativ, och inte kunde väl systrarna tro att Paj var kapabel till något sånt här??

Det kan ju vara sladder också från folk han kommit ihop sig med...."han är manipulativ!!!" "hon är manipulativ!!! jisses vad folk säger det om sina ovänner. Några konkreta exempel vad han har gjort, har det gåtts igenom? Har han gjort något ovanligt sadistiskt????
Citera
2016-10-31, 22:28
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är ändå lustigt att ett medium hade mer rätt än poliserna

Inte så svårt att ha mer rätt än poliserna i detta fall. Medier är professionella bedragare som är hundra gånger slugare än de poliser som ursprungligen utredde detta mord.
Citera
2016-10-31, 22:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Bara vad du tror bevisar inte något fel i programmet som visats.
Du får allt komma på mer om vad som sagt eller gjorts i programmet som bevisligen är fel annars är du noll trovärdig och går endast på din känsla av allt!
Den är inte vidare logisk enligt mig. Det är bara oerhört misstänksamt hur PAJ betedde sig efter mordet och kan inte förklaras med annat än att han var/är skyldig till mordet.
Citera
2016-10-31, 22:37
Medlem
Nostradamus1s avatar
Mitt spår som Jag själv klurade på ett antal gånger var om inte gärningsmannen kunde vara någon missbrukare som ibland brukade övernatta i någon utav dom övergivna hyreskasernerna som fanns alldeles i närheten av brottsplatsen.
Om jag inte minns fel så var det hyreskaserner som tillhörde pappersmassefabriken SCA och blev öde efter nedläggningen.
I vart fall så tror jag det var i alla fall tre kaserner till antalet kanske fler och vid den tiden så övernattade stundtals missbrukare över där och då finns det väl även en möjlighet att det kan ha varit en övernattande missbrukare som är gärningsmannen. Kasernerna revs väl kort efter eller något år efter Eva mordet som jag kommer ihåg det.
Borde väl gå att få fram karta över kasernernas positioner i förhållande till brottsplatsen och när dom revs, kasernerna låg helt öde och det kan inte ha varit många hundra meter ifrån brottsplatsen.
Sedan kan jag upplysa er som inte varit där att det var ett kusligt område med stora gamla träd och dom spöklika övergivna kasernerna.
Citera
2016-10-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det kan ju vara sladder också från folk han kommit ihop sig med...."han är manipulativ!!!" "hon är manipulativ!!! jisses vad folk säger det om sina ovänner. Några konkreta exempel vad han har gjort, har det gåtts igenom? Har han gjort något ovanligt sadistiskt????

Klart att Paj kan ha haft fiender, men varför utgår du ifrån att GM måste gjort något sadistiskt?? Finns människor som aldrig gjort en fluga förnär och begått massmord eller folkmord när de fått chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in