2016-10-31, 20:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo det vet vi vad dom fått tagit del av och vad dom själva utrett och vilka dom talat med.

Det första dom gör är att träffa polisen och får ett föredrag och tittar i förundersökningen med brottsplats. Sedan talar dom med olika personer rörande vittnesuppgifter och pratar även med den sk pojkvännen. Man kör också bilturen och promenerar för att klocka tiderna. Man tittar också vad man kan ha sett från en bil vid brottsplatsen. Sedan lägg man till sin kunskap som då Bo och Safarik har gällande mord. 22 mord har Bo löst och Safarik är tidigare från FBI. Så vad hade du för något som skulle vara mer dugligt än vad dom kommit fram till?
Men herregud. Tror du på allt du ser på TV? Inser du inte när du ser programmet att polisen har gett dom ett minimum av information ur utredningen? Det är ju inte ens troligt att polisen får visa supersnutarna något ur utredningen. Det är ett TV-team som är på besök. Till och med GW brukade ha med sig polisen ut på brottsplatsen för att få saker och ting beskrivna för sig i detalj. Här gick Bosse och Mark och grimaserade och försökte se allvetandes ut. Helt ensamma. Dom klockade tider utifrån gissningar dom plockade ur röven. Det är ju lågbudget och rena vulgo-buskis-krimreportage. Även om Bosse och Mark skulle vara duktiga så får dom ju sig inte chansen göra något av värde.
Citera
2016-10-31, 20:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Börje Öhman är talesman för polisen när det gäller alla fall i Västernorrland.

Citat:
Jag började polisutbildningen 1974. På den tiden var det ett år på skolbänken och två till ute på jobb med handledare. Sedan hamnade jag i Härnösand. Efter drygt ett och ett halvt år kommenderades jag till Kramfors. Jag jobbade bland annat i yttre tjänst och som utredningschef till 1999. Sedan blev jag chef på länskriminalen i Sundsvall som har hand om grova brottsutredningar. 2008 fick jag frågan om jag ville bli informationschef.

http://www.st.nu/allmant/medelpad/borje-firar-40-ar-med-polisbricka
Ja han berättar för Safarik och Bo om cykeln i programmet.-
Citera
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
"JÄVLA MÖRDARE! HOPPAS DU TORSKAR SNART DITT INAVLADE FETTO!"

Ojdå! Nån Hassan Ali som skrivit på PAJ´s FB-sida.

Intressant uppgift. Tack för informationen!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, detta faktum är ett mycket tungt tecken på att det var "Mr.P" som uförde detta dåd. Han hade umgåtts med hunden i tre år!

Låt oss spekulera i om det hade varit en slumpmässig galen mördare som gjort detta...
Då inställer sig följande frågor hos mig angående hunden:

1. Först hugga Eva med ELVA KNIVHUGG. Så långt inget konstigt...Men, och nu är jag en galen mördare, varför massakrerar jag i min galenskap och mitt raseri också inte hunden? Varför tystar jag den enbart lite snabbt?

Trött efter huggandet?

Citat:
2. Hur kan jag, som okänd galen mördare, "komma åt" hunden? Har jag bacon i fickan eller?

Hunden kom fram och ville rädda Eva?

Citat:
3. Om jag är helt galen jägare/mördare varför bryr jag mig ens om en hund som springer omkring och skäller? Varför flyr jag inte direkt eller genast går vidare till nästa människooffer?
Störande hund? Hunden kan avslöja mördaren!

Citat:
EDIT: Resultatet av min spekulation ovan om en "galen mördare" blir isåfall att polisen söker efter:

En galen mördare, dock en djurvän, med bacon/hundkex i fickan som efter mordet direkt fick sina förståndsgåvor tillbaka och på ett väldigt slugt sätt avlägsnade mordvapen, gömde sin cykel för polisen i flera år samt aldrig någonsin mer fått ett "återfall" i sin kriminalitet. Hmm....

Det som i alla fall är 100% klart är att det är en galen mördare!!!!
Citera
2016-10-31, 20:07
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Trött efter huggandet?

Hunden kom fram och ville rädda Eva?

Störande hund? Hunden kan avslöja mördaren!

Det som i alla fall är 100% klart är att det är en galen mördare!!!!

Jag vill tacka för dina inlägg Trapizo! De ger mig en anledning att skratta och se lite positivare på tillvaron. Jag föreslår att du ger dig ut och söker rätt på denna "galne mördare"!
Citera
2016-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Men herregud. Tror du på allt du ser på TV? Inser du inte när du ser programmet att polisen har gett dom ett minimum av information ur utredningen? Det är ju inte ens troligt att polisen får visa supersnutarna något ur utredningen. Det är ett TV-team som är på besök. Till och med GW brukade ha med sig polisen ut på brottsplatsen för att få saker och ting beskrivna för sig i detalj. Här gick Bosse och Mark och grimaserade och försökte se allvetandes ut. Helt ensamma. Dom klockade tider utifrån gissningar dom plockade ur röven. Det är ju lågbudget och rena vulgo-buskis-krimreportage. Även om Bosse och Mark skulle vara duktiga så får dom ju sig inte chansen göra något av värde.

Egentligen är programmet häpnadsväckande om man tänker efter...."...det är han som är mördaren!!!!...det var det..hej då!!!!!" ungefär...
Citera
2016-10-31, 20:11
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Egentligen är programmet häpnadsväckande om man tänker efter...."...det är han som är mördaren!!!!...det var det..hej då!!!!!" ungefär...

Ja programmet var häpnadsväckande! Mycket intressant information kom fram. Otroligt att det inte gjordes en grundligare polisutredning 1987! Men det var ju Quick/DaCosta gänget som var i farten...

Du Trap förresten? Gör inte du samma sak när du delar ut post? Du bara säger:"Här är din post! Hej Då!"

Kom in på en kopp kaffe nästa gång istället vetja!
Citera
2016-10-31, 20:14
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
1. Vi sväljer inte allt med "hull och hår". Vi försöker gå till botten med uppgifterna från programmet och de uppgifter vi kan få fram från annat håll. Det vore bättre om du hjälpte till med lite saklig kritik istället för att enbart bajsa ur munnen.

2. Det är just detta du försöker göra. Kom med mer saklig kritik eller lämna tråden.
Jag är saklig i det att jag talar om för er att ni inte vet eller går till botten med någonting. "De uppgifter vi fått fram"? Ni tittar på TV och läser ur gamla tidningar.

Jag har ingenting att hjälpa till med. Jag har inga första- eller andrahandsuppgifter i fallet. Jag känner inte Kramfors eller de inblandade. Att sitta och gissa utifrån knappt något är inte att hjälpa till. Det kan vara kul att spekulera och försöka få vad som är troligt och inte. Men det är också allt. Sanningen är sällan logisk eller det mest troliga.

Jag vill absolut inte att ni slutar intressera er och/eller skriver om detta men det vore hälsosamt att ni stundtals visar att ni förstår att ni inte har mycket substansiellt att gå på.
Citera
2016-10-31, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Under måndagen hörde ytterligare en tipsare av sig till polisen i Västernorrland om mordet på Eva Söderström i Kramfors 1987.

Citat:
När det gäller det nya tipset som lämnades förra veckan bedöms det som så intressant att polisen kommer att hålla nya förhör.

– Det kommer alltid in något enstaka tips efter ett sånt här program. Det som är intressant är att just de här uppgifterna inte har lämnats tidigare, säger Börje Öhman.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/annu-ett-tips-om-eva-mordet

Så dom har lite att pyssla med gällande mordet på Eva. Hoppas tipsen ger något.
Citera
2016-10-31, 20:15
Medlem
Citat:
Jag vill tacka för dina inlägg Trapizo! De ger mig en anledning att skratta och se lite positivare på tillvaron. Jag föreslår att du ger dig ut och söker rätt på denna "galne mördare"!

Skulle verkligen vilja att Eva och Labans mördare åkte dit!!!...men 100% rätt GM förstås!!...synd man inte har Sherlock Holmes att ringa till!!
Citera
2016-10-31, 20:16
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag är saklig i det att jag talar om för er att ni inte vet eller går till botten med någonting. "De uppgifter vi fått fram"? Ni tittar på TV och läser ur gamla tidningar.

Jag har ingenting att hjälpa till med. Jag har inga första- eller andrahandsuppgifter i fallet. Jag känner inte Kramfors eller de inblandade. Att sitta och gissa utifrån knappt något är inte att hjälpa till. Det kan vara kul att spekulera och försöka få vad som är troligt och inte. Men det är också allt. Sanningen är sällan logisk eller det mest troliga.

Jag vill absolut inte att ni slutar intressera er och/eller skriver om detta men det vore hälsosamt att ni stundtals visar att ni förstår att ni inte har mycket substansiellt att gå på.

Tack för ditt inlägg Joe! Det var mindre koleriskt än ditt förra...Vi VET OM att vi inte har all fakta. Men det är just det vi försöker råda bot på. Synd att du inte känner till Kramforstrakten, det hade hjälpt oss om du hade gjort det.
Citera
2016-10-31, 20:17
Medlem
Hela FUP måste ju vara på tusentals sidor, 300 förhörda, 100 förhör(!) med Sture, osv. Det finns nog inte tid att läsa allt. Men dom uttalar sig ju om saker de verkar fått tillgång till och läst, viktígast är ju förhören med Paj, där framgår det ju med all tydlighet en massa konstigheter. Dessutom har man varit i kontakt med både väninnan och Anneli och en annan vän med insyn i Evas sista tid i livet. Tycker att det ändå finns fog för att uppgifterna är graverande, Paj kommer ju till tals själv så varför klaga?

Om det nu finns någon bättre gärningsman eller saker som helt friar Paj är Joe Blow eller Öhman fria att presentera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in