2016-11-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
OK. Det skulle alltså kunna vara A som är "friend"? Delade man fortfarande ut posten på lördagar 1987?

Nej då hade det stått "call to Evas sister to report sick", det sägs tydligt att det påstådda samtalet 23.15 var till väninnan som skjutsade Eva.
Citera
2016-11-20, 14:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej då hade det stått "call to Evas sister to report sick", det sägs tydligt att det påstådda samtalet 23.15 var till väninnan som skjutsade Eva.
Och väninnan som skjutsade Eva menar att hon inte har fått något samtal? Då har vi alltså inget samtal alls som kan betraktas som ett alibi för tiden för mordet?
Citera
2016-11-20, 14:53
Medlem
Citat:
Och väninnan menar att hon inte har fått något samtal alls? Då har vi alltså inget samtal alls som kan betraktas som ett alibi för tiden för mordet?

Det finns inget samtal, inget alibi.
Citera
2016-11-20, 14:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och väninnan som skjutsade Eva menar att hon inte har fått något samtal? Då har vi alltså inget samtal alls som kan betraktas som ett alibi för tiden för mordet?

Finns det ingen "friend" som kan tänkas ha svarat på "report sick"-samtalet då? vet man detta med säkerhet?
Citera
2016-11-20, 14:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ok, inget alibi via telefonen alltså. Kan han ha uppgett att han gick in till sin mor som bodde i samma port efter det att Eva och väninnan lämnat lägenheten? Hon kan ju mycket väl ha gett sin son alibi, det skulle väl många mödrar göra.
Citera
2016-11-20, 14:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det var nog jag som hade missförstått en del i programmet här. Jag trodde att tidslinjen de ritade på tavlan, och rekonstruktionen de gjorde, byggde på omständigheter som ansågs vara klarlagda. I själva verket byggde alltså allt det där bara på Mr.P:s egna uppgifter?
Citera
2016-11-20, 15:01
Medlem
Citat:
Det var nog jag som hade missförstått en del i programmet här. Jag trodde att tidslinjen de ritade på tavlan, och rekonstruktionen de gjorde, byggde på omständigheter som ansågs vara klarlagda. I själva verket byggde alltså rekonstruktionen i programmet bara på Mr.P:s egna uppgifter?

Nej, uppgifterna under strecket är vad man kan bevisa, det som står övre är Ps egna påståenden från 1987. Ingen har bekräftat telefonsamtalen eller körningarna, förutom besöket på Kramm där han påstår sig leta efter Eva. Men varför skulle Eva gå ut mitt i natten på krogen, hon skulle ju flytta dagen efter?
Citera
2016-11-20, 16:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej, uppgifterna under strecket är vad man kan bevisa, det som står övre är Ps egna påståenden från 1987. Ingen har bekräftat telefonsamtalen eller körningarna, förutom besöket på Kramm där han påstår sig leta efter Eva. Men varför skulle Eva gå ut mitt i natten på krogen, hon skulle ju flytta dagen efter?

Ingen logik eller trovärdighet i nåt, men ändå är han friad från alla misstankar... jojo..
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-20 kl. 17:12.
Citera
2016-11-20, 19:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ingen logik eller trovärdighet i nåt, men ändå är han friad från alla misstankar... jojo..
Varför tror du att Mr.P är friad från alla misstankar? Har polisen sagt det?
Citera
2016-11-20, 22:07
Medlem
Citat:

Gentekniken går oerhört framåt just nu och det behövs allt mindre material för att kunna få fram en korrekt DNA profil. Förhoppningsvis hinner verkligheten ikapp den skyldige och att denne får sitt straff innan vederbörande hinner lämna detta jordeliv. Någon går omkring och bär på den mörka hemligheten att ha utfört detta dåd, men till sist kommer nog rättvisa att skipas.
Det är intressant att följa med vad som sägs här på tråden och vissa lägger ned mycket och seriös tid på detta.
Citera
2016-11-20, 22:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Gentekniken går oerhört framåt just nu och det behövs allt mindre material för att kunna få fram en korrekt DNA profil. Förhoppningsvis hinner verkligheten ikapp den skyldige och att denne får sitt straff innan vederbörande hinner lämna detta jordeliv. Någon går omkring och bär på den mörka hemligheten att ha utfört detta dåd, men till sist kommer nog rättvisa att skipas.
Om jag har förstått det rätt så behövs det kanske inte någon DNA-bevisning i det här fallet. Det här skulle ju mycket väl kunna klaras upp genom ett seriöst förhör, och det gick ju rykten om att rikskrim var på väg upp till Kramfors.
Citera
2016-11-20, 22:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Nej, jag uttryckte mig slarvigt där, Mr P. kan givetvis inte vara friad från alla misstankar eftersom han aldrig har varit misstänkt. Men han kanske blir det nu, låt oss hoppas på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in