2016-10-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ditt inlägg visar på din stora brist på förståelse av vad GS är. Det du inte har förstått är att detta är ett slags program som den utsatte placeras in i och sedan så skräddarsyr man trakasserierna utifrån den utsattes personliga vardag, intressen och livssituation m.m. Vad du kan göra för att förstå bättre är att t ex läsa på om stasi-metoder och liknande för där har du den stora gemensamma modellen. Sedan så väljer och vrakar dessa gangstalkers utifrån detta redan etablerade system och applicerar de metoder som de anser vara mest skadliga för just det offer som de har riktat in sig på. I inledningsskedet av själva övervakningen så observerar de och gör en psykologisk analys av en TI så att de ska kunna känna till personens eventuella svagheter, triggningspunkter och hur de fungerar rent psykiskt och fysiskt. De ser till att lära känna den utsatte mycket väl innan de drar igång den allra största mobbningskampanjen. Skulle det vara så att TI börjar tala öppet om detta och på så vis göra allmänheten mera medveten om dess förekomst så trappas trakasserierna upp ännu ett snäpp och blir mera omfattande.

Varje person är unik och det är därför som vittnesmålen delvis kan skilja sig åt när det gäller vissa detaljer. Men på ett övergripande plan så är det samma slags modell som de arbetar utifrån. Du kan väl inte påstå att det inte finns massor med beröringspunkter som kopplar samman dessa vittnesmål till ett och samma fenomen? Studera mer och ta del av alla andra vittnesmål som finns runt om i hela världen, och inte bara här på flashback, så kommer du ganska så snart att inse att vi alla talar om samma kriminella metoder som riktas mot oss.

En TI kan vara på en mängd olika sätt som person, med totalt skilda intressen jämfört med någon annan TI exempelvis, men det är inte det som är det avgörande. Det avgörande är att vi alla utsätts för organiserad förföljelse, övervakning och tortyrmetoder.

Dessutom så är det nästintill omöjligt för en TI att tolka precis allting rätt och kunna veta med absolut exakthet hur dessa förövare går till väga. I vissa fall får man nöja sig med att spekulera, gissa, eller ge uttryck för det som man anser vara det mest troliga. Men ju längre tiden går och ju mer medveten man blir, efter det att det första inledande traumatillståndet har lagt sig, så kan man vara klartänkt nog att dra slutsatser som mer och mer stämmer in på vad som verkligen sker. Det betyder inte att man inte kan ändra sig på vissa punkter längre fram om man lyckas få tillgång till ännu mera kunskap i ämnet.

Vad gäller konkreta bevis så är även det omöjligt att visa upp i en sådan här diskussionstråd. Det finns inget som skulle godkännas, eller inte kunna bortförklaras som annat, av er skeptiker som skriver här.

Hur har du kommit över de fetade passagerna ovan. Vilken är källan till det du påstår.
Citera
2016-10-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Hur har du kommit över de fetade passagerna ovan. Vilken är källan till det du påstår.

Det som jag skrev är mina observationer av GS som jag gjorde en sammanfattning av här. De är baserade på mina egna personliga erfarenheter som TI. Det finns mycket mer att skriva än så, och jag har utelämnat saker pga att det inte går att skriva om allt på en och samma gång.

Sedan jag fick reda på att de har placerat in mig i detta program så har jag ägnat mycket tid åt att analysera mitt liv, långt bakåt i tiden och fram till nu, och lärt mig att känna igen alla upprepade mönster osv. Jag har i mångt och mycket sett igenom deras spel. Om man nu vill kalla det för ett spel, men det är ett ganska så träffande ord som beskriver det rätt så bra.

Så källan är till största delen mitt liv, mina egna erfarenheter samt min observationsförmåga - i kombination med att jag har tagit del av vittnesmål från många andra TI's som har fått liknande insikter om detta som jag har fått.
Citera
2016-10-31, 15:18
Medlem
Citat:
Det som jag skrev är mina observationer av GS som jag gjorde en sammanfattning av här. De är baserade på mina egna personliga erfarenheter som TI. Det finns mycket mer att skriva än så, och jag har utelämnat saker pga att det inte går att skriva om allt på en och samma gång.

Sedan jag fick reda på att de har placerat in mig i detta program så har jag ägnat mycket tid åt att analysera mitt liv, långt bakåt i tiden och fram till nu, och lärt mig att känna igen alla upprepade mönster osv. Jag har i mångt och mycket sett igenom deras spel. Om man nu vill kalla det för ett spel, men det är ett ganska så träffande ord som beskriver det rätt så bra.

Så källan är till största delen mitt liv, mina egna erfarenheter samt min observationsförmåga - i kombination med att jag har tagit del av vittnesmål från många andra TI's som har fått liknande insikter om detta som jag har fått.

Tack för ditt svar.
Citera
2016-10-31, 15:49
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Att skylla på psykisk sjukdom är förstås enkelt och bekvämt

Nej, man hänvisar inte till psykisk sjukdom för att det är bekvämt, utan för att det är sannolikt.

Citat:
Hur ni kan tro er vara bättre på att tolka allt detta utifrån ert begränsade synfält är lite av en gåta för mig.

Det är för att TI:s historier (dom jag läst) inte är trovärdiga.

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Om de anser sig ha anledning då? Vissa människor har ett sjukligt kontrollbehov. De anser sig ha rätt att kontrollera andra. Och om någon inte låter sig kontrolleras, anser de att det är skäl nog att övervaka. Och eftersom ingen vågar ifrågasätta dem så får det pågå år efter år.

Kom igen, det är bara löjligt att hänvisa till kontrollbehov på detta sätt. Som att det finns organisationer med så sjukligt kontrollbehov att de förföljer och trakasserar randoms i åratal. Då ligger det närmare till hands att tro att den som är "utsatt" lider av paranoia. Jag vet att tråden inte går ut på att vi ska kasta diagnoser på varandra, men nog fan lutar det åt att gangstalkning i den form som beskrivs i den här tråden, snarare är just paranoia än en konspiration. Följaktligen vill jag fråga: Finns det någon TI här inne som genomgått behandling av paranoid personlighetsstörning eller liknande? Resultat?
Citera
2016-10-31, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Nej, man hänvisar inte till psykisk sjukdom för att det är bekvämt, utan för att det är sannolikt.

Det är för att TI:s historier (dom jag läst) inte är trovärdiga.

En liten upprepning då:

Gangstalking är utformat och uppbyggt på ett sådant sätt att det ska likna schizofreni, vanföreställningar och överdriven paranoia när man berättar om det. En metod som man ofta använder sig av är gaslighting för att psyka TI så mycket som möjligt, skapa stress i sinnet och i tankarna. En person som dagligen utsätts för detta kan ibland hamna i obalans, vilket inte är konstigt alls. En TI befinner sig konstant i ett tillstånd av mer eller mindre PTSD, då detta sinnestillstånd är något som man vill skapa, om och om igen, för att försöka försvaga den utsatte och få honom eller henne att framstå som mindre trovärdig. Är man som TI inte riktigt mentalt och fysiskt stark så kan man säkerligen bli väldigt sjuk av en längre tids utsatthet.

Det är därför förståeligt att de flesta (inklusive du) som bara läser om detta och inte själva är utsatta inte finner att vittnesmålen känns trovärdiga. Om du bara visste vilka otroligt konstiga och galna metoder de ibland använder sig av! Men det finns en bakomliggande orsak till det; det ska verka alltför tokigt för att kunna bli taget på allvar. Det är väl genomtänkta, ondskefulla och psykopatiska metoder som de utövar inom denna GS-liga.
Senast redigerad av rosalotus 2016-10-31 kl. 16:18.
Citera
2016-10-31, 19:17
Medlem
Citat:
Kom igen, det är bara löjligt att hänvisa till kontrollbehov på detta sätt. Som att det finns organisationer med så sjukligt kontrollbehov att de förföljer och trakasserar randoms i åratal. Då ligger det närmare till hands att tro att den som är "utsatt" lider av paranoia. Jag vet att tråden inte går ut på att vi ska kasta diagnoser på varandra, men nog fan lutar det åt att gangstalkning i den form som beskrivs i den här tråden, snarare är just paranoia än en konspiration. Följaktligen vill jag fråga: Finns det någon TI här inne som genomgått behandling av paranoid personlighetsstörning eller liknande? Resultat?
Förnekar du att det finns vanliga stalkers också? Ibland får sådana personer maktpositioner på myndigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Guillou har ett eget intresse för frågor gällande ämnet i artikeln du länkade, såvitt jag förstått. Det är vad jag säger dig.D et handlar inte om mod eller något om att gå i ledband utan ett större intresse av att vilja diskutera de frågorna och komma med egna reflektioner liksom synpunkter, något din historia saknar för honom både som person och yrkesman.

Man kan ju inte bara kontakta en journalist och tro att de givetvis ska vilja arbeta med just ens egen historia. Det är faktiskt arbete vi talar om och inte volentärt eller ideellt baserat sådant, utan sådant man önskar lön för.

Min historia kan definitivt tillföra honom något som person och yrkesman. Och hur vet han att jag inte kan tillföra något? Han har inte ens svarat på mina mail.

Visst är det arbete det är frågan om, men nu råkar han vara ekonomiskt oberoende. Jag kan förstå en journalist som är beroende av jobbet för att betala hyran etc. Man kanske inte kan kräva att en sådan journalist ska våga ta stora risker. Men Guillou skulle kunna bada i rysk kaviar även om han fick sparken från Aftonbladet.

Citat:
En löst hängande story utan underlag etc. Det är inte det första journalister nappar på om de är seriösa sådana och utan att lägga något särskilt någonstans så vimlar vår nya värld av allsköns alla möjliga konspirationsteorier.
Han läser det som rapporteras via dubbelspråk, han vet att jag talar sanning.
Citera
2016-10-31, 20:01
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Tänk om du kunde få dina medvänner de andra som kallar sig TI att förstå det fetade.

Denna tråd har visat att det finns fler förklaringsmodeller oavseende hur,vem och varför.

Det går inte att skriva en artikel för TI kan inte enas om ett dugg, får de hålla på ett tag så blir de snabbt oense internt.

Titta på
RosaLotus
Harfager
Reklam

Det finns ingen journalist i detta land som skulle kunna skriva en sammanhängande artikel.

Ska Ni få ordning på det här så får Ni skapa ett skal el. modell som beskriver.
Vem
Varför
Hur

När ovanstående är gjort det är då man börjar med bevisen.

PS TI i tråden skriver i jag form. Finns det inga par eller familjer som är TI för då borde man se och höra samma sak, alltså är alla TI ensamstående.
Medvänner? Jag blir inte vän med människor av att svara i trådar på flashback.

Varför skulle de enas? Jag läste om dubbelspråk, jag vet inte om det är något reellt men sådant känns mer som psykisk sjukdom. En människa av normalbegåvningens nivå kan skriva ett sammanhängande brev om man har något av värde att meddela, om man inte är komplett galen. Sannolikt så är "mottagaren" schizofren för om det finns någon/några som försöker skicka kodade meddelanden så rör det sig om gravt psykiskt störda individer. Det normala vid kodade budskap är att både sändare och mottagare är ense från början om hur kodningen är uppbyggd. Säger sig själv att det direkt handlar om psykisk sjukdom. Om någon skickar budskap så är denne sannolikt psykotisk. Jag tvivlar över att Säpo tillhör en psykotisk sammansvärjning utan tror att de har kompetens för riktiga kodningar.

Tala inte om för mig vad jag ska och inte ska göra bara för att jag sagt att även jag utsatts. Jag ska inte ett skit och bryr mig inte ett skit. Ja eller som jag gjort, ingripit i vissa situationer i fall att, för att visa eventuella följder inte ska ske.

Självklart inkluderas närstående i sådana fall om de är verkliga. Men det behöver de inte vara medvetna om. Normalt vid stalking är att familj, anhöriga etc också får sin del uppmärksamhet. Frågan borde vara, är man verkligen alltid den egentliga måltavlan eller har någon i närheten skuld i situationen? En skuldfråga jag ser iallafall. Det som krävs är ju ett visst mått självupptagenhet och vanan att slå sig samman med likasinnade för att få bekräftelse, för att någon annan kanske sätts i skiten. Jag själv har en släkt full av pundare och personlighetsstörningar. Det är mycket suspekt i mina ögon trots det faktum att jag själv lidit av dålig smak gällande människor i mitt förflutna. Det finns dem nära mig som slår iaf mig med hästlängder gällande att attrahera patrask.
Citera
2016-10-31, 20:03
Bannlyst
Citat:

Det är väl rätt vanligt att kasta en paranoid diagnos på TI För det är ingen som utreder Gangstalkning påståenden. Som sagt utsatta människor har alltid blivit förföljda i alla tider man vill ha kontroll på dem.
Citera
2016-10-31, 20:13
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
. Det normala vid kodade budskap är att både sändare och mottagare är ense från början om hur kodningen är uppbyggd.

Precis , annars blir det som ett korsord utan slut och kan tom stimulera som ett korsord men även bränna ut en.

Att sända ett kodat meddelande till någon kan ju vara för att se om personen känner igen "nyckeln " så det är nog något olika underrättelsetjänster har i sin repertoar, ungefär som att på ett främmande språk säga att du har något på läppen / näsan för att se om du kan språket och då hoppas på att du röjer dig om du kan det genom att torka dig på läppen / näsan .

Sedan om du varit med om påståenden om dubbelmeningar i ord etc och mm ett tag så är du nog hjärndöd om du råkar på något udda som kan vara kod och inte försöker lösa det.

En sifferkod jag gillar är 921 (321 )
Citera
2016-10-31, 20:14
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
En liten upprepning då: Gangstalking är utformat och uppbyggt på ett sådant sätt att det ska likna schizofreni, vanföreställningar och överdriven paranoia när man berättar om det.

Så olägligt...

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Förnekar du att det finns vanliga stalkers också? Ibland får sådana personer maktpositioner på myndigheter.

Nej, men vanlig stalking hör ju inte hit om man ska tro #3390. Och du tror att bara för att en stalker får ett jobb på en myndighet så står hela myndigheten till hans förfogande? Inga läckor heller givetvis. "Nu ska vi stalka en jävel, no questions asked." Du får ta och backa upp den här teorin, om inte med bevis så åtminstone med något teoretiskt och praktiskt rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Det är väl rätt vanligt att kasta en paranoid diagnos på TI För det är ingen som utreder Gangstalkning påståenden. Som sagt utsatta människor har alltid blivit förföljda i alla tider man vill ha kontroll på dem.

Det finns ju inget att utreda så det är inte så konstigt.
Citera
2016-10-31, 20:22
Bannlyst
Citat:
Det finns ju inget att utreda så det är inte så konstigt.

Skit snack brott mot mänskliga rättighet, förtala, hemfridsbrott,mordförsök,dataintrång och inbrott!
Citera
2016-10-31, 20:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är väl rätt vanligt att kasta en paranoid diagnos på TI
Det beror nog på att de som påstår sig vara TI's visar upp massor med tecken på att de är paranoida.

Citat:
För det är ingen som utreder Gangstalkning påståenden.
Vem ska utreda vad?

Det finns inga bevis, det finns inte ens en samstämmig historia. Det enda som finns är några människor som tror att de är förföljda av säpo, satan, frimurare, arbetsförmedling, budfirman, röda bilar, föräldrar, arbetsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in