2016-10-30, 23:34
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Guillou skriver kritiskt om Säpo och terrorlagar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article23817837.ab
Jag har kontaktat honom flera gånger och försökt få honom intresserad av att skriva om Säpos utredning mot mig mfl. Jag får aldrig något svar. Han vet att det pågår en utredning men vågar inte ens besvara mina mail, än mindre skriva om det.

Han skriver att lagarna riktar sig mot den muslimska minoriteten. Det är sant, men inte bara mot dem. Jag är t.ex. en vit medelsvensson och även jag utsätts för Säpos vansinniga utredningar. Hade jag varit muslim hade jag varit utvisad eller dömd för länge sen. Eftersom jag är vit genomsnittssvensk utsätts jag för mer långsiktig nedbrytning.

Om du skriver till hjälporganisationer, eller författare mfl så börja inte med att inte nämnda 100 tusentals som vet och känner till. Om du har en grupp efter dig så kan det kanske vara vara 50-100 stycken som "vet" och ytterligare några till vänner till dem om det skulle knipa.
En hel del till kan ju organiseras mot dig genom lögner om dig i förtroliga samtal där de baktalat dig för din läkare som tar deras parti vad du en säger eller deras polar krets där de ser ut folk som kan undvaras bara dessa klarar sig.

Börja räkna lite på hur många du känt igen och även väldigt lika ( dessa kan vara dubbelgångarna) och håll siffran du känt igen och de som liknat i olika "kolumner" , sedan så har du kanske märkt en alkis du gått förbi med dennes supar kompisar som sagt något du känner igen ett par gånger , där kan du sätt en ( inte alla i supargänget) i nästa kolumn etc etc och presentera bara kolumn 1:s siffror och några till.

Jag skriver detta inte för att stjälpa hela Säpo organisationen utan de som bedriver människorättsbrotten som är anställda där eller någon annanstans då det finns riktiga ynkryggar som tjänat en slant på detta och aldrig vågar stå för något. De förstör familjer och skiter i det så jag är i krig med dessa nu, de använder sina torpeder jag inte vill nämna här och som går så mycket över sans och förnuft så jag måste stoppa dem , jag kan inte bara falla tillbaka och tänka " ok , jag förlorade " utan jag måste stoppa dessa. Per , Lennart , j med fler . har ingen respekt för dem längre , ser dem som kräk som utnyttjar svåra brott och hot för att vinna en krona här och där och möjlig medalj. Ser snålvattnet på nya grannar som tänker att de får risktillägga etc etc. Men löper som fan då man börjar lägga namnen och jag har gjort så , lagt namn nu , men de har velat försvåra flera saker och det slår tillbaka på dem nu så de är väldigt tysta.

Hade jag gillat detta så hade jag varit i guld läge men jag gillar det ej och måste ändå sätta dem.

Visst gjorde jag en del då jag blev kraftigt hotat men jag har inte ens gjort lumpen så jag fick improvisera och sedan få höra Palme under flera år och säpo och nu hitta sig själv i utredningen och i Grk ....

Men räkna låg och på de som du ser bra samband med och ta med i beräkningen att du kan överreagerat då du fick veta att det var en bakgrundskoll på dig och ville lista ut vad de skulle kunna göra och börjat bränna ut veken på ljuset från bägge håll samtidigt . Du kan bli sjuk om du tänker för mycket . Börja jogga , cykla lite par gånger i veckan så blir du starkare mentalt med endorfiner och får lite distans.

Säpo ska ju skydda landet , men att det finns rötägg som han från den gröna milen förstår man ju speciellt då man läser vad de med vanföreställning skriver här ( de som är inne på fel sida och skriver) och är du inte road utav att orda med en papegoja om allvarliga händelser så är det utbrännande att tjafsa med dessa här. Jag har slutat svara dem då de tillför inget , de bara tar tid och tankeförmåga och det behövs till annat . Du hade bilder , vill du dela några lätt maskerade ? Har du på CS ?
Citera
2016-10-31, 00:17
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Har en fråga till alla er "utsatta". Varför skulle någon bry sig om att förfölja er?
Varför inte?

Jag tycker att den här gamla frågeställningen är väldigt självupptagen iom att den utgår ifrån att personen som säger sig vara förföljd antingen är för obetydlig för att förföljas (för att den som ifrågasätter själv anser det) eller att man enbart kan vara förföljd om man har en logisk förklaring till det. Många människor förföljs utan att det är logiskt för dem och många människor med vanföreställningar eller psykoser kan presentera förklaringar och sanningar som är direkt felaktiga men som framstår som mer rationella för den som lyssnar.
Citera
2016-10-31, 00:47
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Varför inte?

Därför att man inte lägger ner tid och pengar för ingenting.

Citat:
Jag tycker att den här gamla frågeställningen är väldigt självupptagen iom att den utgår ifrån att personen som säger sig vara förföljd antingen är för obetydlig för att förföljas (för att den som ifrågasätter själv anser det) eller att man enbart kan vara förföljd om man har en logisk förklaring till det.

Det är väl klart som fan att vi alla normala människor är för obetydliga för att bli förföljda. Förekommer så klart undantag, tex avhoppare från olika organisationer, gäng, kulter osv. Men där kommer vi in på den logiska förklaringen. Visst är tex scientologerna sjuka i huvudet, men deras motiv till att stalka gamla medlemmar är fortfarande logiska.

Ingen skulle få för sig att med så avancerade och kreativa metoder som beskrivs i tråden, förfölja och terrorisera en person, helt utan anledning.

Kanske borde starta upp en business och dra in lite cash på människors paranoida fantasier. Radio-jammers, kontantkort som slumpvis byter telefonnummer, en fågelskrämma att ställa framför persiennerna för att lura krypskyttarna på taket, aluminum-tapeter, testa-ditt-kaffe-efter-cyanid-kit, foliehattar, VPN-tunnlar, dubbelgångare. You name it!
Citera
2016-10-31, 01:40
Bannlyst
Citat:
Har en fråga till alla er "utsatta". Varför skulle någon bry sig om att förfölja er?

Jag har fått veta att jag har en diagnos som gör det möjligt för dem att övervaka mig!
Citera
2016-10-31, 08:55
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Därför att man inte lägger ner tid och pengar för ingenting.

Det är väl klart som fan att vi alla normala människor är för obetydliga för att bli förföljda. Förekommer så klart undantag, tex avhoppare från olika organisationer, gäng, kulter osv. Men där kommer vi in på den logiska förklaringen. Visst är tex scientologerna sjuka i huvudet, men deras motiv till att stalka gamla medlemmar är fortfarande logiska.

Ingen skulle få för sig att med så avancerade och kreativa metoder som beskrivs i tråden, förfölja och terrorisera en person, helt utan anledning.

Kanske borde starta upp en business och dra in lite cash på människors paranoida fantasier. Radio-jammers, kontantkort som slumpvis byter telefonnummer, en fågelskrämma att ställa framför persiennerna för att lura krypskyttarna på taket, aluminum-tapeter, testa-ditt-kaffe-efter-cyanid-kit, foliehattar, VPN-tunnlar, dubbelgångare. You name it!
Jag har definitivt inte läst tråden då jag saknar intresse mer än läst sista inlägget någon gång såsom här senast.

Utöver det så har jag själv faktiskt varit utsatt för stalking och även här kan jag slänga in ett definitivt, då man definitivt INTE behöver vara någon speciell utan kan vara en helt vanlig obetydlig människa. Vad jag sa är att orsaken inte nödvändigtvis är något ett offer kan presentera. Du vill ha ett svar på varför, det kanske inte gör dig paranoid men inte heller logiskt tänkande utan enbart till högfärdig och självupptagen.

"Sofistikerade" metoder kanske hade varit wow för 20 år sedan, i vårt tekniska samhälle så finns inget wow. Däremot så är inte människor som inte kan sortera information särskilt givande källor.

Det enda som krävs för stalking är att någon blivit fixerad. Den som avviker väcker snabbast intresse som fixering. Det är psykologiskt logiskt, även om vi har en mängd variabler att beakta gällande det mesta i påstådda fall

Att de flesta är psykiskt sjuka är uppenbart för de flesta av oss, så varför ens diskutera? Psykisk ohälsa är inte heller ett immunt tillstånd för trakasserier. Tvärtom så har människor som avvikit i alla tider häcklats, förföljts och drivits bort från våra samhällen. Det kan man ha i åtanke. Historik i mänsklighetens namn.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-10-31 kl. 08:58.
Citera
2016-10-31, 10:09
Medlem
Citat:
Jag har definitivt inte läst tråden då jag saknar intresse mer än läst sista inlägget någon gång såsom här senast.

Utöver det så har jag själv faktiskt varit utsatt för stalking och även här kan jag slänga in ett definitivt, då man definitivt INTE behöver vara någon speciell utan kan vara en helt vanlig obetydlig människa. Vad jag sa är att orsaken inte nödvändigtvis är något ett offer kan presentera. Du vill ha ett svar på varför, det kanske inte gör dig paranoid men inte heller logiskt tänkande utan enbart till högfärdig och självupptagen.

"Sofistikerade" metoder kanske hade varit wow för 20 år sedan, i vårt tekniska samhälle så finns inget wow. Däremot så är inte människor som inte kan sortera information särskilt givande källor.

Det enda som krävs för stalking är att någon blivit fixerad. Den som avviker väcker snabbast intresse som fixering. Det är psykologiskt logiskt, även om vi har en mängd variabler att beakta gällande det mesta i påstådda fall

Att de flesta är psykiskt sjuka är uppenbart för de flesta av oss, så varför ens diskutera? Psykisk ohälsa är inte heller ett immunt tillstånd för trakasserier. Tvärtom så har människor som avvikit i alla tider häcklats, förföljts och drivits bort från våra samhällen. Det kan man ha i åtanke. Historik i mänsklighetens namn.

Du kanske inte borde kommentera i tråden om du inte vet vad den handlar om?

Gangstalking är inte vanlig (riktig) stalking och de två fenomenen går ej att genomföra.

Gangstalking är uteslutande ett upplevt fenomen där en person menar sig vara förföljd av en större grupp människor. Symptomatiskt för en person som upplever sig utsatt för gangstalking, en sk. Targeted Individual, är att personen inte kan uppvisa några som helst bevis, och personen kommer dessutom vägra att ens försöka samla in sådana. Det är mer intressant för dessa självutnämnda offer att prata om hur synd det är om dem än att försöka få problemet att försvinna.
Citera
2016-10-31, 10:09
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
[...] Det är väl klart som fan att vi alla normala människor är för obetydliga för att bli förföljda. Förekommer så klart undantag, tex avhoppare från olika organisationer, gäng, kulter osv. Men där kommer vi in på den logiska förklaringen. Visst är tex scientologerna sjuka i huvudet, men deras motiv till att stalka gamla medlemmar är fortfarande logiska. [...]
Jag tycker mig finna några likheter mellan polis och sekter.

Ett litet urval från mina tankar...
Hos sekterna är medlemmarna hjärntvättade och polisen går på samma linje eftersom de inte tar in högintelligenta.
Båda har pyramidstruktur på verksamheten där toppen består av peddos eller typer med allvarliga personlighetsstörningar.
De har regelbunda möten där medlemmarna uppdateras med det som kommer ledarna till nytta.
Deras medlemmar tror på allt som ledaren säger. Den som tror något annat blir utfryst.
Medlemmarna måste ha tillstånd för att umgås med andra utanför församlingen och de måste också ha godkänts av ledarna.
Kan det vara så att polisen har haft sekternas metoder som förbild för gangstalking?

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
[...]Du får nog bida din tid tills Guillou vill skriva en artikel om den om den psykiska hälsan och vården i Sverige, då kan du säkert bli intressant som ett exempel från verkligheten.
Menar du då att Guillou skall skriva om de metoder som polisen har använt för att få hen till det tillståndet?
Citera
2016-10-31, 10:12
Medlem
Många av er som till varje pris förnekar förekomsten av gangstalking och organized harassment har helt enkelt en hel del kvar att lära er om hur den här världen är beskaffad. Att skylla på psykisk sjukdom är förstås enkelt och bekvämt och det är ju precis det tankemönstret som ni har blivit indoktrinerade att falla in i, men denna förutsägbara reaktion visar också på att det finns stora brister i den övergripande förståelsen av detta fenomen.

Att läsa några inlägg här skrivna av de som är utsatta, utan någon vidare inblick i den drabbades vardag som helhet, och sedan tro att man är kapabel att på egen hand ställa diagnoser osv är ganska så egoistiskt och dumdristigt. Det som ni uttrycker är er personliga åsikt i ämnet, vilken ni har rätt till, men jag vill tillägga att det går inte att ta dessa åsikter på fullt allvar, det går heller inte att använda dem som någon sorts måttstock på vad som verkligen sker.

Jag tror att ni måste inse att ni har inte de rätta svaren i det här fallet. Ni har en väldigt begränsad syn på detta pga att ni inte själva har fått erfara vad det innebär. Endast en person som verkligen är en TI kan observera det som sker runtomkring i hans eller hennes liv och se mönster, upprepade metoder och kopplingar mellan trakasserier och rent privata omständigheter. Hur ni kan tro er vara bättre på att tolka allt detta utifrån ert begränsade synfält är lite av en gåta för mig.

Kanske skulle ni ta och stanna upp och tänka efter lite innan ni per automatik rullar in i samma gamla hjulspår som alla andra och slänger ur er dessa bristfälliga tolkningar om psykisk sjukdom och vanföreställningar m.m. om och om igen. Fundera lite på ifall det kanske kan vara så att ni har blivit programmerade av samhället att tänka precis så som ni gör.

Det finns massor av aspekter av den här tillvaron som egentligen inte är så som det har framställts för allmänheten i stort. Det finns massor av saker som sker i det fördolda. Det är en komplex värld som vi lever i. Gangstalking är bara ett av flera andra komplexa fenomen som faktiskt förekommer i denna komplexa värld.
Senast redigerad av rosalotus 2016-10-31 kl. 10:15.
Citera
2016-10-31, 10:18
Medlem
Citat:
Guillou skriver om sådant han själv har personligt intresse utav. Även om du hade rätt skulle han inte skriva om dig om han är ointresserad. Antagligen inser han att du lider av psykisk ohälsa och svarar inte för att det är meningslöst att trigga din sjukdom.

Jag har knappt läst Guillou i mitt liv men vill dra mig till minnes att han även redan i böckerna om Arn tog upp islam. Han har en känslomässig koppling av intresse för terrorism, religion och politik. Dels politiskt som gammal röding och dels genom att han antagligen gjort positiva känslomässiga upplevelser i sina möten med människor. Dvs inte ser ämnet som ett främmande hot.

Som man har han antagligen varit ung med högtflygande fantasier och kan göra ett visst igenkännande i människor av liknande slag.

Han kanske inte har rätt eller fel men däremot egna intresseområdena. Du råkar inte falla inom dessa, något som inte alls beror på att han inte vågar ta upp ämnet. Du betyder ingenting för honom, lika lite som din historia.
Han är intresserad av Säpo, terrorism och demokrati. Det borde innebära att han är intresserad av det som händer mot mig mfl, förutsatt att det är på riktigt och inte inbillning vill säga. Hade jag varit journalist och fått veta att Säpo de facto avskaffat demokratin i landet hade jag känt mig skyldig att skriva om det. Men Guillou avviker inte en millimeter från Säpos debattramar. Han vågar inte, helt enkelt. Han är inte den enda som inte vågar, så han förtjänar inte mer kritik än andra journalister. Men han har gjort sig ett namn som den orädda journalisten som vågar avslöja och gå emot makten, så i mitt tycke förtjänar han mer förakt än andra. Den här mannen är en ynkrygg.
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Börja räkna lite på hur många du känt igen och även väldigt lika ( dessa kan vara dubbelgångarna) och håll siffran du känt igen och de som liknat i olika "kolumner" , sedan så har du kanske märkt en alkis du gått förbi med dennes supar kompisar som sagt något du känner igen ett par gånger , där kan du sätt en ( inte alla i supargänget) i nästa kolumn etc etc och presentera bara kolumn 1:s siffror och några till.

...
Men räkna låg och på de som du ser bra samband med och ta med i beräkningen att du kan överreagerat då du fick veta att det var en bakgrundskoll på dig och ville lista ut vad de skulle kunna göra och börjat bränna ut veken på ljuset från bägge håll samtidigt . Du kan bli sjuk om du tänker för mycket . Börja jogga , cykla lite par gånger i veckan så blir du starkare mentalt med endorfiner och får lite distans.
Det här låter som de vanliga dubbelspråksinstruktionerna. Räkna de olika kolumnerna, jämför dem osv.

Citat:
Om de anser sig ha anledning då? Vissa människor har ett sjukligt kontrollbehov. De anser sig ha rätt att kontrollera andra. Och om någon inte låter sig kontrolleras, anser de att det är skäl nog att övervaka. Och eftersom ingen vågar ifrågasätta dem så får det pågå år efter år.
Citera
2016-10-31, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Gangstalking är uteslutande ett upplevt fenomen där en person menar sig vara förföljd av en större grupp människor. Symptomatiskt för en person som upplever sig utsatt för gangstalking, en sk. Targeted Individual, är att personen inte kan uppvisa några som helst bevis, och personen kommer dessutom vägra att ens försöka samla in sådana. Det är mer intressant för dessa självutnämnda offer att prata om hur synd det är om dem än att försöka få problemet att försvinna.
Får jag rekommendera dig att tänka lite som Säpo mfl. Tänk i termer av plausibel deniability. Hur skulle du göra för att i varje steg kunna förneka din verksamhet? Ett smart sätt vore väl att gömma sig bakom psykisk sjukdom? Låt din verksamhet präglas av samma kännetecken som psykisk sjukdom, så kommer du i varje steg att kunna förneka allt genom anklagelsen om paranoida vanföreställningar. Ett annat smart sätt är att sprida ut sann information genom kanaler som har låg trovärdighet. T.ex. genom att låta kända mytomaner föra fram informationen. Eller släppa nyheter via suspekta hemsidor, gärna blandat med nyheter om utomjordingar el dyl.

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jag tycker mig finna några likheter mellan polis och sekter.

Ett litet urval från mina tankar...
Hos sekterna är medlemmarna hjärntvättade och polisen går på samma linje eftersom de inte tar in högintelligenta.
Båda har pyramidstruktur på verksamheten där toppen består av peddos eller typer med allvarliga personlighetsstörningar.
De har regelbunda möten där medlemmarna uppdateras med det som kommer ledarna till nytta.
Deras medlemmar tror på allt som ledaren säger. Den som tror något annat blir utfryst.
Medlemmarna måste ha tillstånd för att umgås med andra utanför församlingen och de måste också ha godkänts av ledarna.
Kan det vara så att polisen har haft sekternas metoder som förbild för gangstalking?

Det här är en av mina käpphästar. Jag har jämfört Säpos dubbelspråksverksamhet med Livets ord, Jehovas mfl. Påminner även om frimurarverksamhet.
Citera
2016-10-31, 10:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli

Det här låter som de vanliga dubbelspråksinstruktionerna. Räkna de olika kolumnerna, jämför dem osv.

OK, de använder även bokstäver från A-till Ö förmodligen och även jag , men vad ser du för fel i rådet att dela upp de olika kategorierna och att presentera det som låter rimligast när du tex kontaktar en författare ?

Om inte annat så skiter ju denne i brallan om du hävdar att det är 100 000 gubbar efter dig och han tror att det kan vara sant.

Om du inte kan se vad som kan vara bra då du presenterar dit ärende , så kan du behöva en paus och det kanske läkare kan hjälpa dig med som att sova bra tex.

Testa magnesium, melatonin naturligt eller be om något bra så att du inte tänker sönder dig /grubblar då du egentligen ska sova.

Du kan inte veta om jag är en av dem, men de råd jag ger kan du i alla fall tänka själv om de passar in i din vardag, som att spela in , filma, fota om du känner dig besvärad av någon.

Jag vet inte om du är en av dem heller , men vet att generaliseringar kommer att ska dem som är utsatta då nästa som kontaktar din författare kan antingen bli stoppad direkt eller så har du öppnat dörren redan åt dem.

Du har ett par saker jag känner igen som dubbelgångarna och även ditt så kallade dubbelspråk som jag tolkar som liknande jag fick veta att man kunde göra med ord.
Senast redigerad av Harfager 2016-10-31 kl. 10:38.
Citera
2016-10-31, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
OK, de använder även bokstäver från A-till Ö förmodligen och även jag , men vad ser du för fel i rådet att dela upp de olika kategorierna och att presentera det som låter rimligast när du tex kontaktar en författare ?

Om inte annat så skiter ju denne i brallan om du hävdar att det är 100 000 gubbar efter dig och han tror att det kan vara sant.

Fast glöm inte att jag kallade min numera stängda tråd Den offentliga hemligheten. Varenda journalist känner till att det här pågår. Jag behöver inte bevisa det eftersom de redan känner till det. Det är en offentlig hemlighet. Jag lyssnar för övrigt gärna på dina råd, men vet att Säpo är flitiga skribenter på Flashback, så jag tar allt med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in