Citat:
Jodå. Lotta har misshandlat Per psykiskt under 8 års tid.
Och jag vill påstå att det även ska räknas som psykisk misshandel av ens närstående när man först skickar fruktansvärda misshandelsbilder till dem till för att “sparas ifall det händer henne något” - men sen blir aggressiv och förbannad när dessa polisanmäler händelsen I hopp om att kunna skydda Lotta.
Det är precis denna fan ta dig om du agerar – och fan ta dig ifall du inte agerar.. - attityden som ska räknas som psykisk misshandel.
Man kan inte heller kalla det för “vita lögner” när man checkar in med sin nya på ett hotell för att ha lite häftig sex med honom och samtidigt låter sitt ex sitta hundvakt åt en I hopp om att man skulle “börja må bättre” så att de två kunde bli ihop igen. Det är ett riktigt fult sätt att utnyttja godtrogna människor.
Om en sjukskriven människa orkar tvätta, städa, träna, banta, köpa kläder, umgås med väninnan, gå ut med hunden, gå på krogen.. så undrar jag varför hon inte även orkar jobba heltid?
Och jag vill påstå att det även ska räknas som psykisk misshandel av ens närstående när man först skickar fruktansvärda misshandelsbilder till dem till för att “sparas ifall det händer henne något” - men sen blir aggressiv och förbannad när dessa polisanmäler händelsen I hopp om att kunna skydda Lotta.
Det är precis denna fan ta dig om du agerar – och fan ta dig ifall du inte agerar.. - attityden som ska räknas som psykisk misshandel.
Man kan inte heller kalla det för “vita lögner” när man checkar in med sin nya på ett hotell för att ha lite häftig sex med honom och samtidigt låter sitt ex sitta hundvakt åt en I hopp om att man skulle “börja må bättre” så att de två kunde bli ihop igen. Det är ett riktigt fult sätt att utnyttja godtrogna människor.
Om en sjukskriven människa orkar tvätta, städa, träna, banta, köpa kläder, umgås med väninnan, gå ut med hunden, gå på krogen.. så undrar jag varför hon inte även orkar jobba heltid?
Det undrar även jag. Hur i hela friden kan en människa bli sjukskriven som tränar dagligen, går upp jättetidigt och springer varje morgon, går ut och går med hunden flera gånger om dagen, träffar vänner och pojkvän dagligen, festar varje helg osv. Om man orkar allt detta orkar man väl även jobba tänker jag? Jag har aldrig varit sjukskriven själv men jag trodde att man blev sjukskriven om man mer eller mindre inte kunde röra sig fysiskt eller psykiskt att man knappt kunde resa sig upp ur sängen. Hon hade ju dessutom inget ansträngande jobb. Jag har själv jobbat med ekonomi. Man sitter ju på en stol en hel dag. Försäkringskassan och läkaren kände väl kanske inte till hela bilden. För så enkelt ska det väl inte vara att kunna bli sjukskriven. Inte konstigt sjukskrivningarna ökar när det är så enkelt att bli sjukskriven.
När hon sjukskrevs i januari så var det ju för att relationen med pojkvännen hade tagit slut (!) Jag visste inte ens om att det gick att sjukskriva sig för att en relation har tagit slut. Ingår inte det i livet att vara vuxen? Att relationer kan ta slut? Kan man verkligen bli sjukskriven för det? Tydligen.