2016-10-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Han var sjukskriven + att han jobbade som snickare. Eller om det var murare? Det var något hantverksyrke iallafall. Antar att det var svartjobb då eftersom han kunde vara sjukskriven samtidigt.

Ok, tack för svar! Man undrar på vilken grund han blev sjukskriven....? Han kan ju knappast ha varit utarbeted efter alla år i fängelse....

Vissa verkar ha så himla lätt att bli sjukskrivna, medan man samtidigt läser om de med typ cancer i slutskedet, som ändå tvingas jobba.
Citera
2016-10-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Ok, tack för svar! Man undrar på vilken grund han blev sjukskriven....? Han kan ju knappast ha varit utarbeted efter alla år i fängelse....

Vissa verkar ha så himla lätt att bli sjukskrivna, medan man samtidigt läser om de med typ cancer i slutskedet, som ändå tvingas jobba.

Nej man tycker ju det men det var just av den anledningen som han var sjukskriven, att han hade suttit i fängelse. Tror inte det stod någon mer förklaring än så. Kanske att han mådde dåligt efter fängelsetiden och behövde tid för att komma på fötter?

Ja det verkar vara lite av ett lotteri det där faktiskt vem som blir sjukskriven.
Citera
2016-10-31, 18:51
Medlem
Citat:
Nej man tycker ju det men det var just av den anledningen som han var sjukskriven, att han hade suttit i fängelse. Tror inte det stod någon mer förklaring än så. Kanske att han mådde dåligt efter fängelsetiden och behövde tid för att komma på fötter?

Ja det verkar vara lite av ett lotteri det där faktiskt vem som blir sjukskriven.

Sen vet vi ju också att han var en mästare på att manipulera folk, gäller förstås även läkare! Martin känns inte direkt som killen som vill arbeta och "göra rätt för sig"! Om han kunde leva på skattebetalarnas pengar så utnyttjade han säkert det.
Citera
2016-10-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det är märkligt att hon blev sjukskriven fr a så länge. Ngn enstaka vecka kan man få om man är totalt slutkörd av något sorgligt - akut krisreaktion - men vid längre sjukskrivningar , som i det här fallet 1/2 år, brukar numera försäkringskassan reagera. Tror kanske att hon inte riktigt här heller sa sanningen. Inte riktigt beskrev allt festande, träning o fixande.

Gillar inte heller riktigt tanken på att både hon o Martin som sjukskrivna kunde ägna sina liv åt att träna, bygga upp kroppen, umgås, mata hunden, festa, sola o resa, köpa kokain - för våra skattepengar.
Martin Jonsson har själv sagt att ingen kommer undan honom. Hur anser du att Lotta hade ett val?
Har du själv levt under liknande förhållande?
Han är störd och permanent hjärnskadad efter Anabola Steroider och fludder. Har Lotta liknande domar bakom sig i den utsträckning som hennes ödesman?
Vad vill du få sagt?
Citera
2016-10-31, 19:29
Medlem
Citat:

Ledsen men jag fattar ingenting. Var finns uppgifter om att Martin var sjukskriven och att han fått ersättning från Försäkringskassan?
Citera
2016-10-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Ledsen men jag fattar ingenting. Var finns uppgifter om att Martin var sjukskriven och att han fått ersättning från Försäkringskassan?

I fup:en. Det stod där att han var sjukskriven pga fängelsetiden.
Citera
2016-10-31, 19:37
Medlem
Citat:

Var framgår det att han var sjukskriven? Så vitt jag förstår var han arbetssökande, eller?
Citera
2016-10-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ok men han kan inte ha fått någon ersättning från Försäkringskassan då man inte får en sjukpenning grundande inkomst (SGI), när man vistas på anstalt, så hans SGI måste ha varit 0.
Citera
2016-10-31, 19:42
Medlem
Citat:

I vilken del av Fup:et framgår det? Sjukersättning skall täcka förlust av inkomstkälla pga sjukdom, i annat fall är det arbetslöshetsersättning som gäller enligt vissa krav
Citera
2016-10-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Ok men han kan inte ha fått någon ersättning från Försäkringskassan då man inte får en sjukpenning grundande inkomst (SGI), när man vistas på anstalt, så hans SGI måste ha varit 0.

Då får man väl minimibeloppet? Har inte så stor koll då jag aldrig varit sjukskriven men jag har för mig att om man har SGI 0 så får man ett grundbelopp? Precis som föräldrapenningen dom som har 0 SGI får ett minimibelopp.
Citera
2016-10-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var framgår det att han var sjukskriven? Så vitt jag förstår var han arbetssökande, eller?

Nej han jobbade som snickare. Men var också sjukskriven. Ska försöka leta upp det i fup:en. Vet att jag läste det där. Tror att det var en av hans vänner som uppgav det.
Citera
2016-10-31, 19:46
Medlem
Citat:
Då får man väl minimibeloppet? Har inte så stor koll då jag aldrig varit sjukskriven men jag har för mig att om man har SGI 0 så får man ett grundbelopp? Precis som föräldrapenningen dom som har 0 SGI får ett minimibelopp.
Nej, men får ingen ersättning eftersom sjukpenningen är baserad på inkomstbortfall dvs täcker till viss del förlorad inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in