2016-10-31, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det lär ju inte spela någon roll om den personen ändå inte är kvar i programmet. Som det är nu känns det ganska givet vilka som kommer bli valda och det gör att det inte blir så spännande. Så jag hoppas det blir några överraskningar och att inte allt blir precis som man tror.

Nej precis.

Ja några fler överraskningar borde dem väl kunna klämma in , annars så blir det ju för trist. Jag kan säga att jag hade stora förväntningar på den här säsongen som föll platt. Per hade jag hoppats mycket på men tycker inte han levererar som jag hade trott. Då var hans svärson Stefan från förra året mera TV-mässig om man säger så. Men kanske blir bättre på onsdag.
Citera
2016-10-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej precis.

Ja några fler överraskningar borde dem väl kunna klämma in , annars så blir det ju för trist. Jag kan säga att jag hade stora förväntningar på den här säsongen som föll platt. Per hade jag hoppats mycket på men tycker inte han levererar som jag hade trott. Då var hans svärson Stefan från förra året mera TV-mässig om man säger så. Men kanske blir bättre på onsdag.

Jag hade också hoppats på att det skulle bli en bra säsong men såhär långt känns det ganska platt. Per känns lite mer tillbakadragen är jag först trodde och de andra verkar inte så jätteseriösa. Ja, det återstår att se men jag tror nästan det kommer hända något oväntat.
Citera
2016-11-01, 00:47
Medlem
Citat:
Jag hade också hoppats på att det skulle bli en bra säsong men såhär långt känns det ganska platt. Per känns lite mer tillbakadragen är jag först trodde och de andra verkar inte så jätteseriösa. Ja, det återstår att se men jag tror nästan det kommer hända något oväntat.

Ja jag hoppas det ska bli lite mera action i övermorgon och kommande avsnitt. Det skulle ju bli en del dramatik enligt Linda så man väntar ju med spänning på det. , var ju någon som skulle bli uppläxad av henne.

Ja jag trodde Per skulle vara mera som Stefan, mera utåtriktad och mer pratig om man säger så. Men jag tycker han håller för låg profil och det är ju inte så kul. Men jag tror också att han kanske skulle bli mera öppen och ta för sig mera ifall Annelie försvinner. Eller vad tror du?? Hon har ju en tendens att fylla upp hela huset om man säger så. .
Citera
2016-11-01, 07:52
Medlem
Citat:
Ja jag hoppas det ska bli lite mera action i övermorgon och kommande avsnitt. Det skulle ju bli en del dramatik enligt Linda så man väntar ju med spänning på det. , var ju någon som skulle bli uppläxad av henne.

Ja jag trodde Per skulle vara mera som Stefan, mera utåtriktad och mer pratig om man säger så. Men jag tycker han håller för låg profil och det är ju inte så kul. Men jag tror också att han kanske skulle bli mera öppen och ta för sig mera ifall Annelie försvinner. Eller vad tror du?? Hon har ju en tendens att fylla upp hela huset om man säger så. .

Jag vet inte riktigt, antingen så är Per mer tystlåten är man först trodde eller så kommer han börja ta för sig mer i kommande avsnitt. Känns som det saknas något i årets säsong, deltagarna är så tråkiga på något vis och det blir inte så kul att följa.
Citera
2016-11-01, 11:15
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

Diskussioner om bloggar och vad som skrivs på facebook är inte tillåtet i den här tråden,
generellt skvaller om deltagare i programmen får ni ta i forumet: (FB) Kändisskvaller

I den här tråden är endast vad som händer i programmen topic.

/Moderator.
Citera
2016-11-01, 12:47
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt, antingen så är Per mer tystlåten är man först trodde eller så kommer han börja ta för sig mer i kommande avsnitt. Känns som det saknas något i årets säsong, deltagarna är så tråkiga på något vis och det blir inte så kul att följa.

Ja jag tycker definitivt efter jag sett att han är mera tystlåten än vad jag trodde. Jag hoppas att han kommer börja ta för sig mera. Jo det är som du säger det är nåt som saknas, det där lilla extra. Personligen så tycker jag det saknas någon rolig bonde med sköna repliker. Saknar inte du det??

Man får nog ta med deltagare som Roger, Fredrik , Ann-Katrin, då blev det ju roligare att följa, har svårt att se hur den här säsongen ska kunna bli bättre.
Citera
2016-11-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ja jag tycker definitivt efter jag sett att han är mera tystlåten än vad jag trodde. Jag hoppas att han kommer börja ta för sig mera. Jo det är som du säger det är nåt som saknas, det där lilla extra. Personligen så tycker jag det saknas någon rolig bonde med sköna repliker. Saknar inte du det??

Man får nog ta med deltagare som Roger, Fredrik , Ann-Katrin, då blev det ju roligare att följa, har svårt att se hur den här säsongen ska kunna bli bättre.

Jo, det hade varit kul. Samtidigt tycker jag att det blir fel att ta med personer som är lite speciella och som tittarna skrattar åt för att de gör bort sig och är och är osäkra när det gäller den sociala biten. Så det är både och det där.
Citera
2016-11-01, 16:25
Medlem
Citat:
Jo, det hade varit kul. Samtidigt tycker jag att det blir fel att ta med personer som är lite speciella och som tittarna skrattar åt för att de gör bort sig och är och är osäkra när det gäller den sociala biten. Så det är både och det där.

Jo kanske det men tar de bara med tråkiga som i år blir det ju heller inget kul. Det kan vara mer sansade deltagare men man vill ha motparten också, så någon som Roger eller Fredrik hade gjort susen denna säsong. De är å andra sidan dem som är just som Roger Fredrik eller Ann-Katrin som verkligen behöver hjälp med att finna kärleken. Tycker du inte??

Till vilka länder tror du årets 4 resor kommer gå då??
Citera
2016-11-01, 16:45
Medlem
Citat:
Jo kanske det men tar de bara med tråkiga som i år blir det ju heller inget kul. Det kan vara mer sansade deltagare men man vill ha motparten också, så någon som Roger eller Fredrik hade gjort susen denna säsong. De är å andra sidan dem som är just som Roger Fredrik eller Ann-Katrin som verkligen behöver hjälp med att finna kärleken. Tycker du inte??

Till vilka länder tror du årets 4 resor kommer gå då??

Jag gillar inte när man gör personer till åtlöje. Det känns inte bra att spela på deras osäkerhet och så ska man som tittare tycka att det är roligt. Det blir som att man förminskar dem och ger en stämpel på att de har svårt att hitta kärleken. För mig blir det fel.

Vet inte om BSF måste vara så roligt, ser hellre att de som är med hitta det de söker och blir lyckliga snarare än att det ska roa tv-tittarna.

Har faktiskt ingen aning om vart resorna kommer gå. Det har ju varierat väldigt mycket genom åren. Är nog inte helt rätt att välja resmål för paren som verkligen passar. Vad tror du?
Citera
2016-11-01, 18:49
Medlem
Alltså, den mest anmärkningsvärda deltagaren i denna säsong måste ändå vara Brandon! Han sänder ut riktigt obehagliga vibbar, kan mycket väl sitta på en läskig liten personlighetsstörning eller nåt annat snaskigt!

Han måste ha blivit riktigt bortklemad av sin lilla mamma eller liknande och fått intrycket att han är världens medelpunkt och verkligen är JÄTTEGULLIG, som han med ett inställsamt leende basunerade ut inför stackars Jennifer när han kom med sin fåniga lilla dikt!

Jag instämmer i hennes farhåga att Brandon verkar göra det han tror att hon vill snarare än det han själv ev. vill- typiskt sätt för personlighetsstörda att nästla sig in i andras liv!

Och hans SÅNG! Hur pinsam kan man bli!? Han är ju inte sexton år och med på Idolaudition liksom, utan 30+! Man borde väl ha nån liten insikt om sin bristande sångförmåga vid den åldern, kan man tycka.

Det är dessutom inte första gången Brandon sjunger i teve för en tjej i en dejtingsåpa- han gjorde exakt samma grej i Ensam mamma söker för nåt år sen.

Hela killen ger kalla kårar längs ryggraden tycker jag!

Dessutom tycker jag att göteborgaren som är hos Sigrid verkar slajmig, ger lite alkisvibbar, gillar säkert vin väldigt mycket... Och så verkar han sådär uppblåst självgod som vissa "mogna" män som tror att de vet allt om vad en kvinna vill ha och att de är nåt slags superälskare, brukar vara oerhört svårmanövererade i sänghalmen, upptagna av att ge en en massa saker som deras förra fru ville ha samt av sitt sviktande stånd... Till skillnad från många av er andra tycker jag Sigrid verkar helt ok och tycker hon förtjänar nåt bättre än herrn ovan iallafall!
Citera
2016-11-01, 20:12
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vem tar inte tåg från Göteborg till Hälsingland om man inte behöver bilen där? Köra bil den sträckan är inte så kul om man har bekvämare alternativ.

64 mil från Göteborg till Söromåsen där Sigrid bor. Var det inte 30 mil mellan Älgbonden från Piteå och hans utvalda ensamstående mamma ? Det förhållandet dog pga avståndet som älgbonden själv berättade. Hur ska då 64 mils avstånd funka för Sigrid & Anders ?

Göteborgaren/Fiskhandlaren Anders har pondus och lite attityd, det passar inte Sigrid som kör sitt eget race till 100% och vill bli älskad som den hon är.

Sigrid föredrar inställsamma män som gör allt för henne utan att förvänta sig att få nåt tillbaka.
Citera
2016-11-01, 22:14
Medlem
Citat:
Jag gillar inte när man gör personer till åtlöje. Det känns inte bra att spela på deras osäkerhet och så ska man som tittare tycka att det är roligt. Det blir som att man förminskar dem och ger en stämpel på att de har svårt att hitta kärleken. För mig blir det fel.

Vet inte om BSF måste vara så roligt, ser hellre att de som är med hitta det de söker och blir lyckliga snarare än att det ska roa tv-tittarna.

Har faktiskt ingen aning om vart resorna kommer gå. Det har ju varierat väldigt mycket genom åren. Är nog inte helt rätt att välja resmål för paren som verkligen passar. Vad tror du?

Det stämmer att det har variterat mycket vart resorna har gått, vissa par har ju blivit nöjda men andra har verkat lite missnöjda. Som Daniel och Alexandra förra året som fick en resa till Bornholm och Daniel sa lite surt..."ja hade man varit i ett varmt land hade man ju kunnat ta ett dopp i havet" Frågar de bonden och hans /hennes utvalda innan vart de vill resa tror du?? En del har ju fått resor till varmare breddgrader medans vissa fått resa till Norge eller Svalbard.

När jag kollat på klipp från den första säsongen så verkade dem dock valt ut rätt liknande resmål till bönderna och deras tjejer. Micke&Marita var ju i Rom, Andreas& Jessica på Mallorca, Marcus&Magda i Nice, och Per-Martin och Maggie var ju i Frankrike.

Kan man kanske tänka sig att det blir liknande denna säsong?! Att samtliga resor går till något land i Sydeuropa med skapligt varmt klimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in