2016-10-30, 15:38
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sambon och jag reagerade också på det, trodde han skulle komma i bil.

Men det kan ju vara så enkelt att han inte ens har körkort eller bil. Eller att han valde tåget för att kunna slappna av och slippa köra själv. Han kanske ville slippa lägga ut massor med pengar på bensin, troligen blev tåget billigare.

Förklaringarna kan vara många

Vem tar inte tåg från Göteborg till Hälsingland om man inte behöver bilen där? Köra bil den sträckan är inte så kul om man har bekvämare alternativ.
Citera
2016-10-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tror att många frånskilda 40+ är rätt mätta på förhållanden. Sigrid var i konflikt med sin exman under bodelning och vårdnadstvist. Sigrid har eget företag och är fullt upptagen med hästarna. Hon kommer inte att dela sin ekonomi med någon man.

Som bonde måste man kunna avsätta tid till sin partner och familj. Sigrid däremot verkar gränslöst upptagen av sina hästar, det finns ingen som säger åt henne att nu får det vara nog, nu gör vi nåt annat istället.

Inte så konstigt att man som man hamnar i twist med en egoist som Sigrid. Jag tror inte heller att hon är den typen av kvinna som skulle dela sin ekonomi med en partner. Där är det nog väldigt noga med vad som är hennes.

Precis, men MÅSTE avsätta tid till sin partner och familj men en sån enkel matematik klarar ju inte Sigrids hjärna av. Jag tycker det är på tiden att någon verkligen ruskar om denna Sigrid och ger henne en rejäl avhyvling, hon borde fått det för länge sen. Och visar henne att man kan vara borta ett tag från hästarna och göra andra saker.
Citera
2016-10-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vem tar inte tåg från Göteborg till Hälsingland om man inte behöver bilen där? Köra bil den sträckan är inte så kul om man har bekvämare alternativ.

Precis, jag tror Anders tänkte på vilket det bekvämaste alternativet var
Citera
2016-10-30, 19:15
Medlem
UtanEkorres avatar
Nu kommer jag inte ihåg om det var Sigrid eller Jennifer som hade Karln, men någon av dem hade en man vid namn Anders inför sista urvalet (inte den Anders som följde med Sigrid, så jag gissar att det var Jennifer som hade honom) som sedan valdes bort

Men jag känner igen honom något så in i helvete från någon annat. Kan inte rota fram ett klipp på honom nu Because of reasons, men kan han ha varit med i något annat tidigare?
Citera
2016-10-30, 19:28
Medlem
Det är ändå konstigt att TV4 inte kollar upp dem sökande. Förstår inte heller om André blev tvingad att berätta om sitt förflutna? Annars hade han ju kunnat strunta i det och fortsatt som vanligt. Det verkade först som att Jennifer var beredd att ge honom en ny chans men sedan ändrade hon sig? Det känns ju synd om hon valde honom framför någon annan som hade kunnat passa henne bättre. Tänkte han själv att hans förflutna inte skulle ha någon betydelse? Nu lät ju inte heller som att det var så gamla grejer utan att det låg rätt nära i tiden, alltså inget han lagt bakom sig. Förstår inte alls varför han ens blev antagen till programmet, att vara tillsammans med någon är kriminell ger ju inte direkt någon trygghet.
Citera
2016-10-30, 19:42
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det är ändå konstigt att TV4 inte kollar upp dem sökande. Förstår inte heller om André blev tvingad att berätta om sitt förflutna? Annars hade han ju kunnat strunta i det och fortsatt som vanligt. Det verkade först som att Jennifer var beredd att ge honom en ny chans men sedan ändrade hon sig? Det känns ju synd om hon valde honom framför någon annan som hade kunnat passa henne bättre. Tänkte han själv att hans förflutna inte skulle ha någon betydelse? Nu lät ju inte heller som att det var så gamla grejer utan att det låg rätt nära i tiden, alltså inget han lagt bakom sig. Förstår inte alls varför han ens blev antagen till programmet, att vara tillsammans med någon är kriminell ger ju inte direkt någon trygghet.

Fast hur ska de kolla upp? Tv4 har ju ingen tillgång till brottsregister utan de förlitar sig väl på att folk berättar om sig.

Nu ändrade hon sig ju inte hur som helst, utan det lät väl snarare som att han hade spillt ut att det kanske inte riktigt låg i det förflutna utan var något som fortfarande höll på varför hon inte lät honom hälsa på.
Så det hade nog inget med hans förflutna i sak att göra utan att det fortfarande var aktuellt och att han ju då med andra ord ljög om hur det låg till
Citera
2016-10-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Nu kommer jag inte ihåg om det var Sigrid eller Jennifer som hade Karln, men någon av dem hade en man vid namn Anders inför sista urvalet (inte den Anders som följde med Sigrid, så jag gissar att det var Jennifer som hade honom) som sedan valdes bort

Men jag känner igen honom något så in i helvete från någon annat. Kan inte rota fram ett klipp på honom nu Because of reasons, men kan han ha varit med i något annat tidigare?

Ingen aning men han du tänker på heter André Verono, det var den killen som inte kom till Jennifer, har massor med kriminalitet på sitt samvete...både avslutat och pågående som jag fattat det.
Citera
2016-10-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Jag tror inte André blev tvingad till att berätta om sitt förflutna, jag fick en känsla av att han valde det själv när han först pratade med Jennifer på bryggan och sen fattade jag det som att han själv valde att skriva brevet som sen gjorde att hon drog tillbaka sin inbjudan. Sen verkade det ju som att det kom fram i brevet att det kriminella inte var så avslutat eller förflutet som han först påstod.

Jag tror att han själv kanske först trodde att han inte skulle behöva komma ut med allt kriminellt han gjort eller att det inte skulle spela roll, men i så fall är han ju dum i huvudet. Sen tror jag han kände att det var lika bra att lägga korten på bordet inför Jennifer och säga som det är. Sen fick det bära eller brista, så tror jag han tänkte.
Citera
2016-10-30, 20:42
Medlem
Citat:
Fast hur ska de kolla upp? Tv4 har ju ingen tillgång till brottsregister utan de förlitar sig väl på att folk berättar om sig.

Nu ändrade hon sig ju inte hur som helst, utan det lät väl snarare som att han hade spillt ut att det kanske inte riktigt låg i det förflutna utan var något som fortfarande höll på varför hon inte lät honom hälsa på.
Så det hade nog inget med hans förflutna i sak att göra utan att det fortfarande var aktuellt och att han ju då med andra ord ljög om hur det låg till

Tror även han ljög om det där romantiska han hade ristat in på trädet, det träd som han sen "inte kunde hitta" när Jennifer ville se det fina han ristat in
Citera
2016-10-31, 02:04
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ingen aning men han du tänker på heter André Verono, det var den killen som inte kom till Jennifer, har massor med kriminalitet på sitt samvete...både avslutat och pågående som jag fattat det.

Nej, jag menar inte andre. Den här karln blev bortvald och fick inte åka med till gården från första början.
Var med fram till sista valet således
Citera
2016-10-31, 03:28
Medlem
Citat:
Nej, jag menar inte andre. Den här karln blev bortvald och fick inte åka med till gården från första början.
Var med fram till sista valet således

Jaha, nej då vet jag inte alls vem du tänker på.
Citera
2016-10-31, 09:32
Medlem
Citat:
Jaha, nej då vet jag inte alls vem du tänker på.

Det lär ju inte spela någon roll om den personen ändå inte är kvar i programmet. Som det är nu känns det ganska givet vilka som kommer bli valda och det gör att det inte blir så spännande. Så jag hoppas det blir några överraskningar och att inte allt blir precis som man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in