Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Men varför skriver du det då???
Varför är det så hopplöst för dig att på ett klart och tydligt sätt skriva det du menar. Och låta bli att skriva det du inte menar. Det är ju som det bara var en enda röra i din skalle.
Jag skriver att det kostar 10 mille att bygga i Danderyd i kontexten att jag talar med dig, du som hävdar att det är byggkostnaden som "i princip" kan bevisa varför priserna stigit. Därför borde du, som normalt funtad förstå att det är det jag menar, eftersom alla andra i den här tråden förstår precis vad min avsikt var när texten skrivs, och sedan läses.
Du drar fram dina tabeller med byggkostnader ett par gånger i veckan i den här tråden, som något slags facit på varför priser på bostäder stigit.
En villa kostar 10 mille i Danderyd.
Det är med andra ord enligt din egen logik en villa i Danderyd kostar 10 mille att bygga, samtidigt som det enligt din egen logik kostar 2 miljoner att bygga samma villa i Gällivare, och i samma andetag hävdar du att markpriserna inte ökat så mycket. ( då blir ju jag nyfiken på hur du tänker )
Så nej, det är inte en enda röra i mitt huvud, däremot brukar jag vara ganska spot on när det gäller att dels förstå vad en människa menar och vill när vi kommunicerar, och dels när det gäller att förstå undertoner.
Jag är nog sämre på excelark, vilket kanske förklarar varför din tabellhjärna är lite svårare att förstå, dock förstår jag det binära tänket vilket hänger ihop med kunskap kring dels programmering både i hög och lågnivåspråk.
Jag kanske helt enkelt ( nu när ignorerafunktionen uppenbart har sina brister ) måste börja läsa din text som när jag tittar på assemblerkod ( även om jag riskerar att stöta på rätt många NOP ).