Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Nja, jag utgår ifrån att man kollat detta med exempelvis samtalslistor. Något säger mig att Bo och Safarik fick fram en lucka i hans sk alibi genom att fråga väninnan direkt om någon ringde den kvällen och hon svarade att ingen ringde alls den kvällen. Så 23.15 från MrP stämmer inte.
Polisen bör ha sett och dragit slutsatsen att han har alibi pga hans uppgifter och genom att kolla hans samtal samt pubbesök och skjutsen som han gav en vän. Där har man inte haft stort intresse heller att spräcka hans alibi för att man letade inte i hennes närhet. Om man nu mot förmodan bara har släppt Mr P utan att kolla upp samtalen ska man ha vård. Men man kan ju fråga sig varför han inte knackade på föräldrarnas hem eftersom ingen svarade och han ändå var där 3 gånger under natten. Hans mor är säkert hörd och behövde inte ljuga om när han var hemma eller när han inte var hemma. Eller om hon sov.
Jag skulle vilja veta varför dom aldrig misstänkte Mr P.
Edit: Han ändrade sin version i programmet med att han var en sväng bara vid föräldrarnas hus, men utredarna B och S har ju kollat vad han uppgett i inledande utredning givetvis.
22.45 släpptes Eva av
Ringde vännen som körde Eva 23.15 ( Hon säger att det inga samtal kom)
23.20 ringde han mamman inget svar 23.45 samma sak.
00.15 ringde han mamman igen inget svar . Han har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. ( I telefon i programmet säger han en sväng inte mer)
00.40 är han på puben där finns 2 vittnen en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han. 06.30 svarar systern.
Hur menar du att polisen bör ha sett och dragit slutsatsen att han har alibi? På grund av vilka uppgifter då? Jag hävdar motsatsen, han har inget alibi, ingen människa har sett PAJ eller mottagit hans samtal under tidperioden 22.40 (när Eva och väninnan lämnade lägenheten) fram till 00.40 efter mordet, när han plötsligt dök upp dyblöt på nattklubben Kramm.
PAJ:s mor kan däremot i efterhand ha gett honom alibi för den tidsperioden.