Citat:
Så märklig, är det väl inte. Man utgår från vad man får för info. och de flesta dömer utifrån det. Bilden av Lotta verkar vara antingen eller. Några anser henne vara en vanlig människa som ser bra ut med ett rikt liv och jobb. Andra ser henne som en destruktiv typ som fick vad hon bad om.
Utan att känna henne, så skulle jag vilja lägga mig mittemellan. Min "analys" av Lotta står rätt fast, trots ditt inlägg. Jag tror att hon saknade något i sitt liv, och därför blev då det hon kunde kontrollera viktigt. Utseendet, brösten, naglarna, håret osv. Trygga kvinnor i 40-årsåldern fokuserar på annat, även om de också kan bry sig om utseendet. Men det är på en annan nivå.
Du säger att hon var en festprisse? Hennes vänner motsäger det, även hennes fanatiska träning. Hårt sminkad har hon inte varit på bilderna, inte heller slampigt klädd.
Jag tror inte att Lotta var perfekt, jag tror att hon var olycklig när hon träffade Martin. Och det var perfekt, för honom.
Att han nu gråter, gör mig ingenting. Han gråter för sin egen skull, inte Lottas eller de andra han skadat eller orsakat död för. Även vad gäller honom, har jag min övertygelse. Han har ett genfel, vilket även bekräftas av att hans bror är likadan. Se avsnitt 2 http://www.svtplay.se/ditt-forutbestamda-liv i kombination med deras uppväxt. Drogerna gör ingenting bättre, de heller.
Utan att känna henne, så skulle jag vilja lägga mig mittemellan. Min "analys" av Lotta står rätt fast, trots ditt inlägg. Jag tror att hon saknade något i sitt liv, och därför blev då det hon kunde kontrollera viktigt. Utseendet, brösten, naglarna, håret osv. Trygga kvinnor i 40-årsåldern fokuserar på annat, även om de också kan bry sig om utseendet. Men det är på en annan nivå.
Du säger att hon var en festprisse? Hennes vänner motsäger det, även hennes fanatiska träning. Hårt sminkad har hon inte varit på bilderna, inte heller slampigt klädd.
Jag tror inte att Lotta var perfekt, jag tror att hon var olycklig när hon träffade Martin. Och det var perfekt, för honom.
Att han nu gråter, gör mig ingenting. Han gråter för sin egen skull, inte Lottas eller de andra han skadat eller orsakat död för. Även vad gäller honom, har jag min övertygelse. Han har ett genfel, vilket även bekräftas av att hans bror är likadan. Se avsnitt 2 http://www.svtplay.se/ditt-forutbestamda-liv i kombination med deras uppväxt. Drogerna gör ingenting bättre, de heller.
Jag tror inte att någon här anser att Lotta “fick vad hon bad om” om du med det menar att hon förtjänade att dö. Men man blir inte direkt överraskad heller när man hör att en våldsverkare och återfallsförbrytare har slagit till - igen! Det är ju därför man uppfostrar sina barn att välja sin umgängeskrets noggrant och inte hänga med vilka idioter som helst. Det är också därför man som förälder uppfostrar sina barn att välja sin partner med omsorg.
Jag vet inte hur Lottas föräldrar har uppfostrat sina döttrar, men Lotta tycks ha saknat den sortens “spärrar” som vanliga, normala, medelålderskvinnor I Sverige har när de letar efter en pappa till sina blivande barn. Man letar inte bland de tungt kriminella..
För Lotta tycks inte det här med Martins kriminalitet ha varit en “big no-no”. För de flesta av oss skulle hans kriminalitet direkt satt stopp för vidare umgänge.
Jag bryr mig inte om Lotta var en festprisse, sminkade sig hårt eller klädde sig slampigt. Jag tror – som du – att Lotta saknade en egen identitet. Det fanns inget mer än en yta – hårdsminkad eller ej.
Lotta var också rätt så kall och sörjde endast för sin egen del I en sits där de flesta av oss skulle ha reagerat annorlunda. När Per hotade med självmord var Lottas reaktion panik. Inte över att Per skulle dö utan att hon själv inte skulle ha råd att ha Ecco kvar..
Det är en rätt så ytlig attityd och väldigt egoistisk också – särskilt med tanke på deras långa gemensamma historia tillsammans. Hon tycktes inte ha några som helst känslor kvar för Per – ändå ville hon inte låta någon annan ha honom och ge honom den kärlek han så innerligt längtade efter.