2016-10-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Nu talar vi dock om MJ, en man med ansiktstatueringar, ett straffregister av att ha misshandlat flickvänner och random män, slagit ihjäl en människa och åkt in och ur fängelset för misshandel sedan tonåren - och är ÖPPEN med det! Lotta visste precis vad hon gav sig in på! Så jo, det stod skrivet i pannan på MJ vad han var för slags person - en psykopat!

Nu är inte kvinnan i Arboga dömd för något ännu så hejda dig lite. Och det är en enorm SKILLNAD mellan de två. Det ena är en asocial anabolamissbrukande söndertatuerad kåkfarare med psykproblem och med ett långt brottsregister för misshandel av tidigare flickvänner. Den andre en universitetsutbildad ostraffad med eget företag och stabila hemförhållanden och ingen tidigare känd psykiatrisk problematik eller missbruk. Hur djävla dum är du som ser några som helst likheter mellan dem två?

Och jag undrar hur djävla dum i huvudet du är som tror att du vet allt bara för att du har läst vad som skrivs i tidningarna?
Du sitter lugnt och tryggt på din kammare och skriver att folk är idioter när du har facit i hand

Ingen på det här forumet vet vad Lotta tänkte och kände bara för att det står si och så på FB
Och nu är det försent att fråga henne

Och Arboga-kvinnan är inte dömd ännu - men bara för att man lyckats med att undvika polisen i alla år och är akademiker utan tatueringar i ansiktet så kan man vara fullständigt galen

Det var en högt uppsatt polischef för x antal år sedan som reste land och rike runt och föreläste om "etik och moral". Han sitter inne nu dömd för allt möjligt
Men hans fru visste vilket as han var
Citera
2016-10-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nej, det menade jag inte. Du är antagligen för korkad för att begripa vad jag menar. Men vi provar igen...De flesta som varit kära, vet att man inte agerar rationellt då och blundar för sin partners brister och svagheter. Så är det för oss alla, trots att vi är starka, stabila och trygga i oss själva när känslorna slår till.

Lotta var inte det. Hon tog antidepressiva, hade en stark barnlängtan och var i en ålder där man börjar fundera på vad man åstadkommit i sitt liv. Lotta var snygg och spänstig, hade många vänner och en bra familj. Allt såg bra ut, på ytan. Men om man har lite innanför pannbenet, så är det inte så svårt att föreställa sig att Lotta jämförde sig med sina vänner/omgivning, som kanske hade både man och barn, samt en stabil tillvaro med egen bostad och fast jobb. Hon kan ha känt att livet rann henne ur händerna, att det var bråttom att finna det hon sökte, för att kunna bygga upp det som hon så hett eftertraktade.

Jag tror att många "begär" mycket av Lotta, eftersom hon såg bra ut. "Fula människor är misslyckade och vackra människor är lyckade", är en fördom man allt som oftast stöter på. Tyvärr. Hade de som nu tycker att Lotta "borde vetat bättre", tyckt likadant, om Lotta var mindre attraktiv, eller rent av ful? Jag tror faktiskt inte det. Då hade samma människor haft mer förståelse för att Lotta fick ta vad hon fick, att hon inte hade kunnat veta pga. bristande erfarenhet osv. eller helt enkelt inte brytt sig ett jota om fallet överhuvudtaget.

Vackra människor är precis som alla andra, inuti. De kan också bli svaga och vara utsatta i livet.

Lotta såg inte bra ut. Alls. Om sanningen ska fram så såg hon jävligt sliten och härjad ut. Hon kanske var en 3/10 på skalan.

Till skillnad från de flesta i denna tråd så har jag träffat Lotta.
Citera
2016-10-30, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Lotta såg inte bra ut. Alls. Om sanningen ska fram så såg hon jävligt sliten och härjad ut. Hon kanske var en 3/10 på skalan.

Till skillnad från de flesta i denna tråd så har jag träffat Lotta.

Objektivt. På bilderna ser hon bra ut, och det är utifrån dem bl a. som folk i tråden dömer henne.
Om du har träffat henne, så kan du kanske ha en bättre känsla av hur hon egentligen mådde?
Vet att det är svårt att avgöra, då man kan framstå som glad och självsäker, även om man mår skit. Men hur uppfattade du henne, som person?
Citera
2016-10-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det står aldrig skrivet i pannan på en psykopat att "jag är fullständigt galen även om jag ser och uppträder fullkomligt normalt"
MEN DET borde stå det i pannan
Det borde även stå: håll dig undan! Därför att jag kommer att göra ditt liv till ett helvete - om du lyckas överleva

Så fungerar psykopater eller narcissiste eller vad det nu är för diagnos....
Dom släpper aldrig sitt offer - därför att dom vet att ingen kommer att älska dom när dom väl lärt känna varandra

Och därför har dessa män (i huvudsak) lärt sig att charma kvinnor (i huvudsak) och att koppla fast kvinnan till dom
Det handlar om att göra kvinnan med barn eller misshandla henne. Eller se till så att hon hamnar hos kronofogden osv...idéerna och fantasin är oändlig...

MEN jag är ganska säker på att en kvinna genomskådar en kvinnlig psykopat - och det ganska omgående

Precis som en man genomskådar en manlig psykopat

Jag ser ingen skillnad mellan dessa båda mördare
Båda har mördat sina offer - i Martins fall är han ökänd hos polisen och omgivning, i Arboga-kvinnans fall måste hon med största sannolikhet vara "avslöjad" i sin närmaste omgivning även om hon inte finns i straffregistret

Om någon har suttit inne 12 år för olika våldsbrott behövs det faktiskt inga varningsskyltar med texten: “håll dig undan!”

ALLA vanliga, normaltfungerande människor förstår utan någon närmare förklaring att den här sortens människor umgås man inte frivilligt med.

Det finns ingenting en sådan människa kan göra för att “charma” en kvinna med en normal hjärna. Inga presenter eller rosor skulle kunna kompensera det faktum att killen är en fullblodad idiot.
Citera
2016-10-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Objektivt. På bilderna ser hon bra ut, och det är utifrån dem bl a. som folk i tråden dömer henne.
Om du har träffat henne, så kan du kanske ha en bättre känsla av hur hon egentligen mådde?
Vet att det är svårt att avgöra, då man kan framstå som glad och självsäker, även om man mår skit. Men hur uppfattade du henne, som person?

Bilderna är betydligt bättre än verkligheten. 3/10 och då är jag generös.

Det märktes att något var riktigt märkligt med henne. Hon stack ut visuellt med sina korta kjolar, höga stövlar och hårt sminkad. Partytjej 24/7, prostituerad eller klubbvärdinna? Tydligen var hon ekonomiassistent vilket man aldrig hade gissat på. Hon klädde sig ganska vulgärt, värre än öststatstjejer. Hade man sett henne på ett red light district så hade hon passat bra in.

Lotta hade ganska högt temperament. Kunde ljuga om tramssaker och vara provocerande.
Efter att ha läst FUP så har ganska mycket med henne klarnat med de tankar jag hade om henne. T ex när hon var med Martin på psyket och hon börjar hota läkarna för att han inte läggs in, exakt så är min bild om henne. Tjafsig, provokativ och en risig attityd.

Tycker att det är märkligt att flera i tråden har placerat Lotta på en piedestal där hon är så perfekt.
Citera
2016-10-30, 17:03
Medlem
Citat:

Det märktes att något var riktigt märkligt med henne. Hon stack ut visuellt med sina korta kjolar, höga stövlar och hårt sminkad. Partytjej 24/7, prostituerad eller klubbvärdinna? Tydligen var hon ekonomiassistent vilket man aldrig hade gissat på. Hon klädde sig ganska vulgärt, värre än öststatstjejer. Hade man sett henne på ett red light district så hade hon passat bra in.

Lotta hade ganska högt temperament. Kunde ljuga om tramssaker och vara provocerande.
Efter att ha läst FUP så har ganska mycket med henne klarnat med de tankar jag hade om henne. T ex när hon var med Martin på psyket och hon börjar hota läkarna för att han inte läggs in, exakt så är min bild om henne. Tjafsig, provokativ och en risig attityd.

Tycker att det är märkligt att flera i tråden har placerat Lotta på en piedestal där hon är så perfekt.

Han hade ju inte rätt att mörda henne ändå även om du tycker att hon var risig.
Jag kände inte henne och har inte placerat henne på någon piedestal.
Citera
2016-10-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Vart har jag skrivit att Martin hade rätt att mörda henne?
Citera
2016-10-30, 17:12
Avslutad
Citat:

Så märklig, är det väl inte. Man utgår från vad man får för info. och de flesta dömer utifrån det. Bilden av Lotta verkar vara antingen eller. Några anser henne vara en vanlig människa som ser bra ut med ett rikt liv och jobb. Andra ser henne som en destruktiv typ som fick vad hon bad om.

Utan att känna henne, så skulle jag vilja lägga mig mittemellan. Min "analys" av Lotta står rätt fast, trots ditt inlägg. Jag tror att hon saknade något i sitt liv, och därför blev då det hon kunde kontrollera viktigt. Utseendet, brösten, naglarna, håret osv. Trygga kvinnor i 40-årsåldern fokuserar på annat, även om de också kan bry sig om utseendet. Men det är på en annan nivå.

Du säger att hon var en festprisse? Hennes vänner motsäger det, även hennes fanatiska träning. Hårt sminkad har hon inte varit på bilderna, inte heller slampigt klädd.

Jag tror inte att Lotta var perfekt, jag tror att hon var olycklig när hon träffade Martin. Och det var perfekt, för honom.

Att han nu gråter, gör mig ingenting. Han gråter för sin egen skull, inte Lottas eller de andra han skadat eller orsakat död för. Även vad gäller honom, har jag min övertygelse. Han har ett genfel, vilket även bekräftas av att hans bror är likadan. Se avsnitt 2 http://www.svtplay.se/ditt-forutbestamda-liv i kombination med deras uppväxt. Drogerna gör ingenting bättre, de heller.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-10-30 kl. 17:14.
Citera
2016-10-30, 17:15
Medlem
Citat:
Vart har jag skrivit att Martin hade rätt att mörda henne?

Jag tycker att du skuldbelägger brottsoffret med dina negativa ord bara.
Citera
2016-10-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Det är ingen som har påstått att Martin hade "rätt" att mörda Lotta. Men många har undrat hur det kan komma sig att en "vanlig, ekonomiassistent" slog följe med en återfallsförbrytare och inte lämnade honom ens efter första misshandeln.

Det är det som är det obegripliga. Inte det ATT hon blev mördad. Inte heller det "varför" hon blev mördad utan just det faktum att hon utsatte sig för risken ATT bli misshandlad/mördad av en människa de flesta av oss inte skulle vilja ha något att göra med överhuvudtaget.

Bilden som gammelmedia målar upp stämmer inte med verkligheten. Det är därför läsaren inte förstår "varför".
Citera
2016-10-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och jag undrar hur djävla dum i huvudet du är som tror att du vet allt bara för att du har läst vad som skrivs i tidningarna?
Du sitter lugnt och tryggt på din kammare och skriver att folk är idioter när du har facit i hand

Ingen på det här forumet vet vad Lotta tänkte och kände bara för att det står si och så på FB
Och nu är det försent att fråga henne

Och Arboga-kvinnan är inte dömd ännu - men bara för att man lyckats med att undvika polisen i alla år och är akademiker utan tatueringar i ansiktet så kan man vara fullständigt galen

Det var en högt uppsatt polischef för x antal år sedan som reste land och rike runt och föreläste om "etik och moral". Han sitter inne nu dömd för allt möjligt
Men hans fru visste vilket as han var
Göran Lindberg ("Kapten klänning") släpptes ur fängelset 2014.
Citera
2016-10-30, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ingen som har påstått att Martin hade "rätt" att mörda Lotta. Men många har undrat hur det kan komma sig att en "vanlig, ekonomiassistent" slog följe med en återfallsförbrytare och inte lämnade honom ens efter första misshandeln.

Det är det som är det obegripliga. Inte det ATT hon blev mördad. Inte heller det "varför" hon blev mördad utan just det faktum att hon utsatte sig för risken ATT bli misshandlad/mördad av en människa de flesta av oss inte skulle vilja ha något att göra med överhuvudtaget.

Bilden som gammelmedia målar upp stämmer inte med verkligheten. Det är därför läsaren inte förstår "varför".

Varför är det obegripligt?
Begriper du, nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in