2016-10-06, 15:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är ju bara att skumma igenom tråden, det är upp till var och en om man känner sig träffad av min kommentar, att flashback har hyfsat gott om grottmongon, rättshaverister och foliehattar i största allmänhet bör väl inte vara en nyhet dock(det är här dom får utlopp för sin, låt oss kalla det frustration)?

Vad dom får utlopp för kan nog variera, men du hittar svårt sjuka människor på alla anonyma
forum, kolla bara på familjeliv
Jag vet bara att skulden ligger i den psykvårdsreform som kom i mitten på 90 talet
effekten ser vi i dag där männskor som borde sitta inlåsta på dårhus sitter hemma och i gruppboenden med internet och skriver massa galenskaper
Citera
2016-10-06, 16:02
Moderator
KomissarieBecks avatar
Som jag tidigare nämnt så kommer detta åtalet att handla om följande:

Bevisning att GM verkligen tog paus under misshandeln.

Att pausen kan anses vara tillräckligt lång för att GM borde kunnat besinna sig.

Kan åklagaren bevisa detta kommer GM att dömas för mord till livstids fängelse.

Kan åklagaren inte bevisa detta så tror jag dessvärre att det bli grovt vållande alternativt
Dråp och då mina vänner är straffsatsen helt annorlunda.

Hoppas åklagaren har en bra rättegång eller snarare i hovrätten för det kommer säkerligen att
avgöras först där så att detta fanskapet åker in en gång för alla.
Citera
2016-10-06, 16:09
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

Att pausen kan anses vara tillräckligt lång för att GM borde kunnat besinna sig.

Kan åklagaren inte bevisa detta så tror jag dessvärre att det bli grovt vållande alternativt

Hoppas åklagaren har en bra rättegång eller snarare i hovrätten för det kommer säkerligen att

Är det inte en förvärrande omständighet att han befann sig ute på villkorlig frigivning samt SMS:en han skicka och att han har använt dödligt våld innan?
Citera
2016-10-06, 16:10
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Skylla på droger och inte minnas större delen av förhållandet med L, vad vinner man på det?

Om han nu påstår sig inte minnas detta och inte själv kan redogöra eller refusera, kan det bana iväg för åklagaren får större gehör för sin mening?
Citera
2016-10-06, 16:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Kom inte och påstå att polisen inte hade gjort något med dessa fotografier på bordet!!!

Min fråga är därför varför hennes kamrater inte tog dessa fotografier till polisen?!

Men snälla hur naiv får man vara?
Så som Lotta såg ut med blåmärken ser de flesta ut efter en vanlig cykelolycka! Hennes fotografier efter hans misshandel bevisar absolut inte att han slagit henne. Det visar bara att hon hade något som ser ut som blåmärken - oklart varför.

Polisen kan INTE agera om man kommer in med dessa bilder. Dels ville inte Lotta medverka till att anmäla Martin för detta - dels är det faktiskt så att det måste finnas ett rättsintyg på skadorna. Det går faktiskt att sminka sig så här - titta på vilken random våldsfilm som helst.

Mycket av det gängvåld där olika gäng pucklat på o skadar varande går inte att utreda för polisen. Trots att offer ofta opereras på sjukhus mm. Offren vägrar att sammarbeta med polisen - och utredningen läggs ner. Då talar vi om skador på offer där till och med polisen ser skadorna. Bilder i en telefon av armar o ben med utseende av blåmärken leder ingenstans!
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-06 kl. 16:31.
Citera
2016-10-06, 16:46
Medlem
Triquetras avatar
Jag har läst hela FUP:en med allt vad det innebär, men ni måste hjälpa mig.
Eftersom jag inte är insatt i anstalternas och frivårdens regler, så är det någonting som klingar väldigt illa för mig.

Martin är tidigare dömd för flera olika misshandlar, ett offer har dött två månader efter domen föll.
Precis när han träffat Lotta har han precis avtjänat ett tvåårigt straff för att ha misshandlat en annan kvinna.
På Hall avbryter han ett program om känslokontroll och aggressivitet.
Vakter som känner till honom, ledaren för programmet på Hall, berättar tydligt att han är en av de mest labila människorna de mött, att han har svårt att kontrollera sig, inte har någon som helst respekt för kvinnor, de vet att han är dömd för våld mot kvinnor.
En Christer(?) från Frivården verkar helt nollställd och ovetandes om Martin. När han i förhör får frågan om Martin berättat nåt om sitt förhållande med Lotta, så säger han, att "Nä, han ville inte prata om tjejer och förhållanden så då gjorde vi inte det".
Martin har även tackat nej till olika behandlingar, inläggningar mm, för vård av sitt drogmissbruk, och väljer att avbrytaett för att det "inte passar honom"!
Han vill göra på sitt sätt, inte ha någon kontakt med öppenvården, för att de då ev. lägger in honom, vilket han inte vill m.m...

Det är det här som stör mig!
Om han är villkorligt frigiven, men vägrar lägga in sig eller ta emot behandling, vill inte prata om det som är det mest signifikanta runt honom, alltså våld mot kvinnor, vad har man då en villkorlig dom för?
Han går ju helt fritt, gör precis som han vill?

När SOS får larm om att han är på väg för att misshandla Lotta, både Per och hennes syster ringer ju in flertalet gånger och berättar vem Martin är och att han är farlig och suttit i fängelse, så gör de ingenting? De skickar inte ens dit någon två av gångerna som Per har ringt?
Ligger det inte i deras intresse att kolla upp våldsverkare som nu är på g att begå ytterligare ett våldsbrott och killen är ute på villkorligt?

Vad gäller vid villkorlig dom efter flertalet misshandel och mord?
Jag trodde i mitt stilla sinne att man var tvungen att göra vissa program/punkter och att personal och behandlare som får minsta misstanke om brott och/eller avvikande beteende måste anmäla det till, ja vart det nu kan vara?
Det är ju fullt av röda varningsflaggor som viftar för fullt runt Martin, och det skrämmande är att ingenting görs? Ingen verkar reagera?

Polisen säger i 112-samtalet den 4 juni att "det är inte första gången, det kan nog vara lite allvar i det där"
De VISSTE att nåt var galet.
De på SOS borde ha någon form av "varning-röd flagg-lista" över såna som Martin, för det är ju tydligt att det är där som det tar stopp många gånger...
Citera
2016-10-06, 17:00
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Är det inte en förvärrande omständighet att han befann sig ute på villkorlig frigivning samt SMS:en han skicka och att han har använt dödligt våld innan?

GM har extremt mycket besvärande omständigheter omkring som hot,misshandel,droger etc etc. Du kan göra listan precis hur lång Du vill och att detta kräket bör låsas in för all framtid är vi nog alla överens om men det jag pratar om här är brottsrubriceringen. Den påverkas inte alls av GM:s historik däremot straffsatsen vid en fällande dom. GM förnekar ju som bekant mordanklagelsen.
Citera
2016-10-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

Inte kommer det bli grovt vållande till annans död eller dråp han kommer fällas för utan mord.
Åklagaren har nog bevis nog för att tingsrätten ska döma han till mord, sedan kommer det med all säkerhet överklagas till hovrätten.
Citera
2016-10-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triquetra
Jag har läst hela FUP:en med allt vad det innebär, men ni måste hjälpa mig.
Eftersom jag inte är insatt i anstalternas och frivårdens regler, så är det någonting som klingar väldigt illa för mig.

Martin är tidigare dömd för flera olika misshandlar, ett offer har dött två månader efter domen föll.
Precis när han träffat Lotta har han precis avtjänat ett tvåårigt straff för att ha misshandlat en annan kvinna.
På Hall avbryter han ett program om känslokontroll och aggressivitet.
Vakter som känner till honom, ledaren för programmet på Hall, berättar tydligt att han är en av de mest labila människorna de mött, att han har svårt att kontrollera sig, inte har någon som helst respekt för kvinnor, de vet att han är dömd för våld mot kvinnor.
En Christer(?) från Frivården verkar helt nollställd och ovetandes om Martin. När han i förhör får frågan om Martin berättat nåt om sitt förhållande med Lotta, så säger han, att "Nä, han ville inte prata om tjejer och förhållanden så då gjorde vi inte det".
Martin har även tackat nej till olika behandlingar, inläggningar mm, för vård av sitt drogmissbruk, och väljer att avbrytaett för att det "inte passar honom"!
Han vill göra på sitt sätt, inte ha någon kontakt med öppenvården, för att de då ev. lägger in honom, vilket han inte vill m.m...

Det är det här som stör mig!
Om han är villkorligt frigiven, men vägrar lägga in sig eller ta emot behandling, vill inte prata om det som är det mest signifikanta runt honom, alltså våld mot kvinnor, vad har man då en villkorlig dom för?
Han går ju helt fritt, gör precis som han vill?

När SOS får larm om att han är på väg för att misshandla Lotta, både Per och hennes syster ringer ju in flertalet gånger och berättar vem Martin är och att han är farlig och suttit i fängelse, så gör de ingenting? De skickar inte ens dit någon två av gångerna som Per har ringt?
Ligger det inte i deras intresse att kolla upp våldsverkare som nu är på g att begå ytterligare ett våldsbrott och killen är ute på villkorligt?

Vad gäller vid villkorlig dom efter flertalet misshandel och mord?
Jag trodde i mitt stilla sinne att man var tvungen att göra vissa program/punkter och att personal och behandlare som får minsta misstanke om brott och/eller avvikande beteende måste anmäla det till, ja vart det nu kan vara?
Det är ju fullt av röda varningsflaggor som viftar för fullt runt Martin, och det skrämmande är att ingenting görs? Ingen verkar reagera?

Polisen säger i 112-samtalet den 4 juni att "det är inte första gången, det kan nog vara lite allvar i det där"
De VISSTE att nåt var galet.
De på SOS borde ha någon form av "varning-röd flagg-lista" över såna som Martin, för det är ju tydligt att det är där som det tar stopp många gånger...

Det är nog inte till hans fördel om man säger så.
Citera
2016-10-06, 17:04
Bannlyst
Kommer han få fängelse eller rättspsyk?
Citera
2016-10-06, 17:07
Medlem
Triquetras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Sen är det för jävligt att det kan sluta så här när det är en känd våldsverkare det handlar om.
BO sökte hjälp, GM sökte hjälp.
Det måste till en ändring nånstans.
Register måste samköras och de som jobbar med detta måste bli mer uppmärksamma på allvaret!

Man blir förbannad av att läsa hur slappt de tar på folks rop på hjälp. Ingen vill ta på sig skulden.
Och P*er som ringer polisen, som han blir behandlad, som om han förstorar upp det och att det nog inte är nån fara.

Det här är precis vad jag tänkte på!
Samkörning av register och röd flagg är ett måste med såna här våldsverkare!
Fan, är man allergisk mot Alvedon, så vet alla sjukinstanser, vårdcentraler, ambulanser och brandkårer om det så fort man slår in namnet, det skulle vara samma sak med såna som Martin!
Citera
2016-10-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Kommer han få fängelse eller rättspsyk?

Det beror ju på om han är allvarligt psykisk störd eller inte.

Vet inte om de gjort någon rättspsykiatrisk undersökning av honom.
Jag gissar på ett långt fängelsestraff för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in