Citat:
Ursprungligen postat av
Referenshumla
Det här om något, intyget till "the Mauler", bör hon bli dömd för.
Att Mona inte tycker att det är så märkvärdigt att köpa svindyra skinnjackor på regeringskortet, eller sprida ut osanna intyg är inte relevant, hon verkar inte ha något ben på backen.
Jag börjar faktiskt undra om hon kan ha någon slags hjärnskada, så otroligt dåligt omdöme som hon har.
Jag har också samma tankar, om att hon måste ha något i sin hjärna som gör att hon uppsöker spänning. Handlar det om adrenalinkickar? Det får man ju höra om, när folk med pengar stjäl i butiker, bara för spänningens skull, eller när nymfomaner ligger runt och aldrig får nog.
En normal person, hade baske mig lärt sig var gränsen går när det blir skandal av så lite som en Toblerone, och p-böter. Om det var slarv eller ett misstag, så är det märkligt att beteendet fortsätter och eskalerar, med ännu högre värden på spel.
Det intressanta med Mona är att hon söker sig till andra gränslösa personer som också gjort bort sig. Folk som inte fattar på egen hand var gränserna går, om de så får det inbankat i skallen med en slägga. Mona går och tar hjälp av en advokat som bökar runt i ärenden som Qvick, och Assange, i stället för att hålla en låg profil. Mona borde ha vett att söka sig till en advokat som inte associeras med skandaler. Det tolkar jag som att hon inte förstår hur allvarligt det är när folk på höga poster inte följer spelreglerna.