2016-10-30, 10:06
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Det här är oerhört viktigt, verkar vara något som inte ens de som sitter i riksdagen förstår.

Ja! Att detta inte har exploderat i regering och riksdag är märkligt. Om jag förstått intygets betydelse rätt, så är det regeringen som går i god för att Mauler, trots sin misshandelsdom, går i god för att han är en bra person.

Vad hade hänt om Mauler slagit ner någon person under en barrunda? Vad hade det lett till för diplomatiska förvecklingar?

Nu har alltså Mona smutsat ner regeringens trovärdighet, med att använda dess brevpapper för privat bruk. För att hålla sig med, och hjälpa, sina tuffa moderna vänner. Och för att odla sitt intresse för slagsmålssporter, som verkar vara hennes nya hobby.
Citera
2016-10-30, 10:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det här är oerhört viktigt, verkar vara något som inte ens de som sitter i riksdagen förstår.
Är det ens tillåtet att använda regeringens brevpapper om man inte sitter i regeringen?
Citera
2016-10-30, 10:38
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det ens tillåtet att använda regeringens brevpapper om man inte sitter i regeringen?

Som "nationell samordnare" jobbade hon åt regeringen, om du jobbar åt regeringen har du som tillgång, inom tjänstens utförande att använda deras papper/mail.

Men hon hade även skrivit Labbé-intygen på ett myndighets-papper, jag hoppas verkligen inte att hon skrev löneintyg på regeringens papper, utan som våldsbejakande extrem...nej nu blev det tokigt, jag hoppas att hon skrev på det brevpapper som den myndighet hon då ansvarade för har, när hon skrev Labbé intygen.
Citera
2016-10-30, 10:41
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja! Att detta inte har exploderat i regering och riksdag är märkligt. Om jag förstått intygets betydelse rätt, så är det regeringen som går i god för att Mauler, trots sin misshandelsdom, går i god för att han är en bra person.

Vad hade hänt om Mauler slagit ner någon person under en barrunda? Vad hade det lett till för diplomatiska förvecklingar?

Nu har alltså Mona smutsat ner regeringens trovärdighet, med att använda dess brevpapper för privat bruk. För att hålla sig med, och hjälpa, sina tuffa moderna vänner. Och för att odla sitt intresse för slagsmålssporter, som verkar vara hennes nya hobby.

Jag tror faktiskt varken regering eller journalister har förstått hur allvarligt detta är.
Citera
2016-10-30, 10:57
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jag tror faktiskt varken regering eller journalister har förstått hur allvarligt detta är.

Regeringen är säkert medvetna om detta, och till slut insett att hon inte är lämplig att inneha förtroendeuppdrag. Eller snarare att hon inte är lämplig för någonting överhuvudtaget. Men eftersom det är en pinsamhet även för dem, så ligger de lite lågt och hoppas att det inte blir polissak.

Mona själv tycker nog inte att det så märkligt och något att orda om, och svamlar till något om att hon arbetade på uppdrag av regeringen.
Citera
2016-10-30, 11:14
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Regeringen är säkert medvetna om detta, och till slut insett att hon inte är lämplig att inneha förtroendeuppdrag. Eller snarare att hon inte är lämplig för någonting överhuvudtaget. Men eftersom det är en pinsamhet även för dem, så ligger de lite lågt och hoppas att det inte blir polissak.

Mona själv tycker nog inte att det så märkligt och något att orda om, och svamlar till något om att hon arbetade på uppdrag av regeringen.

Det här om något, intyget till "the Mauler", bör hon bli dömd för.

Att Mona inte tycker att det är så märkvärdigt att köpa svindyra skinnjackor på regeringskortet, eller sprida ut osanna intyg är inte relevant, hon verkar inte ha något ben på backen.
Jag börjar faktiskt undra om hon kan ha någon slags hjärnskada, så otroligt dåligt omdöme som hon har.
Citera
2016-10-30, 11:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Var hennes pappa inblandad i någon skandal under sin politiska karriär? Eller någon annan såsse hon lärt sig av? För ingen kan väl bli den mästare hon är enbart som självlärd?
Citera
2016-10-30, 17:34
Medlem
Citat:
Det här om något, intyget till "the Mauler", bör hon bli dömd för.

Att Mona inte tycker att det är så märkvärdigt att köpa svindyra skinnjackor på regeringskortet, eller sprida ut osanna intyg är inte relevant, hon verkar inte ha något ben på backen.
Jag börjar faktiskt undra om hon kan ha någon slags hjärnskada, så otroligt dåligt omdöme som hon har.

Jag har också samma tankar, om att hon måste ha något i sin hjärna som gör att hon uppsöker spänning. Handlar det om adrenalinkickar? Det får man ju höra om, när folk med pengar stjäl i butiker, bara för spänningens skull, eller när nymfomaner ligger runt och aldrig får nog.

En normal person, hade baske mig lärt sig var gränsen går när det blir skandal av så lite som en Toblerone, och p-böter. Om det var slarv eller ett misstag, så är det märkligt att beteendet fortsätter och eskalerar, med ännu högre värden på spel.

Det intressanta med Mona är att hon söker sig till andra gränslösa personer som också gjort bort sig. Folk som inte fattar på egen hand var gränserna går, om de så får det inbankat i skallen med en slägga. Mona går och tar hjälp av en advokat som bökar runt i ärenden som Qvick, och Assange, i stället för att hålla en låg profil. Mona borde ha vett att söka sig till en advokat som inte associeras med skandaler. Det tolkar jag som att hon inte förstår hur allvarligt det är när folk på höga poster inte följer spelreglerna.
Citera
2016-10-30, 20:25
Medlem
Cannabisministerns avatar
Att Mona inte lärt sig ett skit utan fortsätter att köra på med sitt korrupta race är någonstans ändå till godo för Sverige i det här läget eftersom det ökar avståndstagandet från henne i ännu fler läger. Eftersom hon är ute i kylan nu kommer ingen vilja släppa in henne igen. Härligt Mona, ingen vill veta av dig längre!
Citera
2016-10-30, 20:34
Medlem
Y2Ws avatar
Hennes vänner i Anna Lindh-fonden har dock inte gjort sig av med henne än (hon sitter som ordförande), så PK-etablissemanget ser nog inte ens dessa grova övergrepp som något som är fel.

Det skulle givetvis vara det om det gällde en vanlig svensk givetvis, men detta är ju Måna och en del av makten. Man håller om de sina.
Citera
2016-10-30, 21:10
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Hennes vänner i Anna Lindh-fonden har dock inte gjort sig av med henne än (hon sitter som ordförande), så PK-etablissemanget ser nog inte ens dessa grova övergrepp som något som är fel.

Det skulle givetvis vara det om det gällde en vanlig svensk givetvis, men detta är ju Måna och en del av makten. Man håller om de sina.

Nåja. Bögen Wolff och Marklund börjar nog förstå att minnesfonden kommer att granskas inom kort. För att inte själva ramla ner i bedrägeriträsket så kommer styrelsen att kicka Mona redan nästa vecka.
Citera
2016-10-30, 21:15
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Vad får hon för arvode från det "arbetet"? Kan knappast vara tillräckligt för att försörja sig själv och en toyboy?

Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Nåja. Bögen Wolff och Marklund börjar nog förstå att minnesfonden kommer att granskas inom kort. För att inte själva ramla ner i bedrägeriträsket så kommer styrelsen att kicka Mona redan nästa vecka.

Är det något du vet säkert eller gissar du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in