2016-10-26, 18:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag vet inte, men även om, så är det jävligt opassande att som nyseparerade åka och knulla i Huston och låta skattebetalarna stå för fiolerna, dessutom ha mage att ta ut traktamente.

Att ta emot biljetter för tusentals kronor måste vara bestickning, vågar vi hoppas på åtal?

Ja, vi kan hoppas på det, även om det är skitpengar. Om jag förstår det är det helt uppenbart, för hon har ingen som helst anledning att göra det. Men nu vill jag se intyget till Mauler.

Min gissning och förhoppning är att det är bland annat detta som åklagaren väntat på.
Citera
2016-10-26, 19:36
Medlem
Hon verkar dras till män som kan ta vara på sig.
Kanske har med hennes barndom att göra.
Hon har säkerligen romans med livvakten, undra om hon försöker med Alexander också.

Varför behövde Alexander intyg? Skulle han inte bli insläppt i staterna med hans kriminella förflutna?
Behövde intyg av kriminella Mona Sahlin..
Citera
2016-10-26, 20:17
Medlem
TarzansFarsas avatar
Hur kan regeringen ge en brottsmisstänkt som är misstänkt för 3 grovt fall av osant intygande få stadsrådpension på 3.5 miljoner? Helt Sinnesjukt.

Nu när en förundersökning är inled sen långt tillbaka så ska stadsrådpensionen läggas på is tills utredningen är klar. Ifall hon anses skyldig och blir dömd för dessa grova osanna intygande så ska hon inte ha rätt till statdsrådspension då hon blir en dömd brottsling som har använt sin position till sina egna föredelar (korruption).
Citera
2016-10-26, 20:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Nu vet vi vad hon gjorde på MMA-galan i US, Mona Sahlin mutades att skriva en rekommendation på inresetillstånd/visum för "The Mauler".

Mutkolven Mona Sahlin...hur många lik har hon i garderoben?

http://www.svd.se/sahlin-skrev-intyg-till-the-mauler--far-kritik/i/senaste

Nu måste nog Stefan Löfvén börja städa upp i leden om han ska ha någon chans i nästa val, ja jag tänker på den senaste lyxliraren, vars beteende försvaras av hans chef,
http://www.dn.se/nyheter/sverige/efter-avslojandet-statssekreteraren-avbryter-sin-tjansteresa/

Kärringen har haft en otrolig förmåga att skriva falska intyg och mygla. Det riktigt sjuka är att så här har hon förmodligen alltid gjort men har haft massivt skydd från sosseriet i toppen. All anständighet kräver att hon lagförs för sina brott.
Citera
2016-10-27, 11:47
Medlem
Nu har Sahlin satt sin sista potatis

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article23793513.ab

Lena Mellin:
Citat:
Mona Sahlins offentliga liv har varit kantat av dramatik. Men frågan är om det någonsin tidigare gått så snabbt utför. För sex år sedan var Mona Sahlin partiledare och statsministerkandidat. Nu är hon närmast fredlös.
Citera
2016-10-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Sahlintyg fungerar också i betydelsen sattyg/ofog.
-"Olle, sluta upp med dina Sahlintyg mot din syster."

Det här med MMA, det är något som inte stämmer. Hur kan man arbeta mot våldsbejakande extremism och människors väl och ve och värdegrund och samtidigt ha ett personligt intresse som så till den milda grad kontrasterar allt detta att det närmast liknar en gärningsmannaprofil?(inget ont om MMA i övrigt...)

Kanske kan finnas någon korrelation mellan intresse för MMA och BDSM ?
Citera
2016-10-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Man behöver inte dra det så långt, även om jag känner till referensen. Det som är obehagligt är när man kombinerar motstridiga preferenser. Är det här en person som njuter av våld? Är det här en person som får en kick av att ljuga? Det är mer det spåret jag är inne på. Folk får gärna tycka om MMA och BDSM så länge man inte lever ut det bland människor som inte är med på det.

En spänningssökande person som njuter av helt fel saker i sin tjänsteutövning, ska absolut inte ha en maktposition, det känns inte bra.
Citera
2016-10-27, 17:10
Medlem
Citat:

Sahlin ska motverka extremism
På torsdagen utsåg demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) den förre S-ledaren Mona Sahlin till nationell samordnare mot våldsbejakande extremism. Birgitta Ohlsson har sagt att hon inte ångrar utnämningen.

Expressen
"Nice-terroristen Mohamed Lahouaiej Bouhlel dödade 86 personer när han körde en 19 ton tung lastbil in i en folkmassa.
Men nu visar polisutredningen att han var mindre av en religiös islamist, och mer av en störd person besatt av våld, porr

Bland annat visar fynd i hans lägenhet och i hans dator och mobiltelefon att han hade ett våldsamt beteende och var fascinerad av extremt våld, porr och kampsport
. MMA"

Det verkar som Mona gillar samma saker som muslimen Lahouaiej Bouhlel hon kallades ju av vissa för mona muslim.

AB
"Mona Sahlin och Birgitta Ohlsson, FP, rev av ett ordentligt brandtal i regnbågensfärger när de invigde årets Pridefestival.
Och retade varandra om vem som var mest gay."
Citera
2016-10-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Man behöver inte dra det så långt, även om jag känner till referensen. Det som är obehagligt är när man kombinerar motstridiga preferenser. Är det här en person som njuter av våld? Är det här en person som får en kick av att ljuga? Det är mer det spåret jag är inne på. Folk får gärna tycka om MMA och BDSM så länge man inte lever ut det bland människor som inte är med på det.

En spänningssökande person som njuter av helt fel saker i sin tjänsteutövning, ska absolut inte ha en maktposition, det känns inte bra.

Sahlin gillar MMA, tränar "fightfys" och uppskattar att man kan sparka och slå.
Från Aftonbladet plus intervju med Sahlin för ett halvår sedan:

Citat:
Och så tränar du kampsporten MMA flera gånger i veckan?

– Jag tränar inte MMA, utan fightfys och cirkelträning på Fightbox, tre, fyra gånger i veckan. Den har väldigt mycket av innehållet i MMA. Det är otroligt roligt, man sparkar och slår och lyfter saker.

– Jag har också blivit förtjust i idrotten MMA, jag följer den så ofta jag kan. Jag har tittat på Alexander Gustafsson många gånger runtom i världen.

– MMA är den snabbast växande idrotten i Sverige och framför allt i de delar av samhället där politiker borde försöka förstå vad som händer. Så jag tänkte att det här måste jag lära mig.
http://www.pressreader.com/sweden/aftonbladet/20160306/281479275507350

För övrigt har ett flertal av de "svenska" jihadisterna varit medlemmar i MMA-klubbar innan de rest till Syrien/Irak. Finns förmodligen en överrepresentation av störda personer som ägnar sig åt MMA.

Tycker ändå Sahlins fascination för våld inte är det mest alarmerande. Hennes ohederlighet i kombination med att hon verkar sakna ånger när hon ertappas gång på gång, är ett tydligare tecken på att något inte är som det ska med personligheten.
Citera
2016-10-28, 03:43
Medlem
Citat:
Sahlin gillar MMA, tränar "fightfys" och uppskattar att man kan sparka och slå.
Från Aftonbladet plus intervju med Sahlin för ett halvår sedan:

Citat:
Och så tränar du kampsporten MMA flera gånger i veckan?

– Jag tränar inte MMA, utan fightfys och cirkelträning på Fightbox, tre, fyra gånger i veckan. Den har väldigt mycket av innehållet i MMA. Det är otroligt roligt, man sparkar och slår och lyfter saker.

– Jag har också blivit förtjust i idrotten MMA, jag följer den så ofta jag kan. Jag har tittat på Alexander Gustafsson många gånger runtom i världen.

– MMA är den snabbast växande idrotten i Sverige och framför allt i de delar av samhället där politiker borde försöka förstå vad som händer. Så jag tänkte att det här måste jag lära mig.– Jag har också blivit förtjust i idrotten MMA, jag följer den så ofta jag kan. Jag har tittat på Alexander Gustafsson många gånger runtom i världen.

http://www.pressreader.com/sweden/aftonbladet/20160306/281479275507350

Ja, hon kan då konsten att lyfta traktamenten iallafall ?
Vad fick MS i utbyte för intyget till AG ? Blev det en BDSM-trekant med AG och livvakten på hotellrummet tro ? Plus ett kilo koks och ett par snygga handväskor ? Kanske några snygga skor ?

Citat:

Ja man kan ju undra, undrar om hur detta går ihop med Feminism, HBTQXYZZZ, O-patriarkatet, Islam och Mångkulturen som hon företräder ? The Mauler representerar ju vithetsnormen och patriarkatet ?

Det är ju mycket oroande om att det skulle komma en rapport om Samordnarens verksamhet redan i somras men det dröjer ju tydligen, antagligen har de hittat oegentligheter där också

Hypotetiskt anta att MS har förskingrat typ 23 milj (Anna Lindhs minnesfond) + x antal milj som Samordnare, hur ska hon fixa för att betala tillbaka då ? Ska hon åka till Monaco/Las Vegas och satsa allt på rött på rouletten ? Bli informatör/spion åt KGB/GRU/CIA/MI5 --- Eller skriva en bok, det lär bli svårt att dra in pengar, det blir många böcker hon måste sälja ? Men hon kan ju alltid hitta någon annan kassa att ta förskott ur ?

Förskingring är ändå ett brott även om man betalar tillbaka - man får inte schabbla med andras pengar så är det bara !

Claes Borgström har nog fått en kvarnsten runt halsen här skulle jag tro

Det är nog dags för MS att gå i kloster och leva som nunna.... Finns det kloster i tex Jordanien elr SaudiArabien tro ? Har de någon kassa som hon kan förskotta på ?
Senast redigerad av DrSvenne 2016-10-28 kl. 03:46.
Citera
2016-10-28, 04:51
Medlem
Repatrieras avatar
Lås in. Släng nyckeln.
Citera
2016-10-28, 05:49
Medlem
Jag är inget fan av Mona Sahlin men i fallet med rekommendationsbrevet till Mauler känns det lite som en storm i ett vattenglas. Jag utgår från att hon faktiskt känner honom åtminstone ytligt och verkligen tyckte att han var värd ett uppskattande intyg. Jag tror inte hon gjorde det för några fribiljetter i allafall.

Känns inte som en grej som ens platsar på topp-50 av tveksamheter damen ifråga stått för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in