2016-10-26, 21:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fy fan, jag lider också med Georgie. Jävlar vad Tony var arg på honom när han hela tiden misslyckades med att koppla över telefonen i baren och bara tryckte bort folk 😂
Eller när ngn dött och han säger ngt carpe diem-liknande "that's why u gotta live for today", varpå Tony tar isen ur hinken, kastar mot honom och sedermera spöar honom (fritt taget ur minnet). Hihi
Citera
2016-10-27, 07:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fy fan, jag lider också med Georgie. Jävlar vad Tony var arg på honom när han hela tiden misslyckades med att koppla över telefonen i baren och bara tryckte bort folk 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Eller när ngn dött och han säger ngt carpe diem-liknande "that's why u gotta live for today", varpå Tony tar isen ur hinken, kastar mot honom och sedermera spöar honom (fritt taget ur minnet). Hihi

Eller när Ralphie Cifaretto leker ''Gladiator'', citerar repliker från filmen, svingar en kedja och självklart är det stackars Georgie som får ta smällen. Man tycker ju synd om Georgie, han är en sådan där dumsnäll person som egentligen bara menar väl (som i Fred Friendly's exempel ovan), men sedan blir det bara fel. Lite komiskt är det ju, dock.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-10-27 kl. 07:38.
Citera
2016-10-29, 10:54
Medlem
Nån mer som har de civila i Tonys närhet som största hatobjekt i serien?
Carmela, Meadow, Janice, Dr. Melfi, och Artie. Även AJ men han är efterbliven i allmänhet.
Carm, Meadow och Dr Melfi har sin politiskt korrekta moral, men vet att Tony är en tjuv, lögnare och mördare. Carm klagar dessutom på att Tony är otrogen medan exempelvis Gabriella Dante accepterar det då de kan få sitt lyxiga hemmafruliv finansierat av brott.
Dr. Melfi som bara växt upp med blyga nördar dras som konstaterat till ett rovdjur som Tony.

Mest intressanta karaktärer: Ralphie och Richie, de är oförutsägbara, Ralphie är smart, har mycket humor och kan spontant dra en lina på söndagsmiddag och sätta på Janice :S samt beordra mordet på sin styvson.
Richie är old school men respektlös mot sin boss, dock om någon ska vara gangster i Di Meo-familjen så är det Richie. Hatade honom för vad han gjorde mot Beansie men Richie visade att ingen bråkar med honom.

Gillar även Patsy som gör sitt jobb, håller sig i bakgrunden och behöver inte bevisa sig som exempelvis Paulie. Vem bryr sig om någon i familjen är gay. Han gjorde vad han skulle när han hotade Gloria, och det finns något romantiskt över att han vet att Tony beordrade mordet på Philly, och att han som 50+ klättrade upp på en stolpe.

Gillar även John Sacrimoni och Phil Leotardo, de är gangsters med klass och inget trash som i Jersey. Man garvar åt mångas repliker men Phil som är gammal och konservativ som tycker att Vito Jr liknar en Puerto Rican whooaar, och hans paralleller till 20 years in the can när Tony vill kompromissa.
Citera
2016-10-29, 12:29
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Edit: Spoiler i mitt inlägg, läs det inte om du inte har sett hela serien

Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-10-29 kl. 12:36.
Citera
2016-10-29, 15:27
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Fan, vad berörd jag blir när Tony...

Citera
2016-10-29, 17:26
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Knarkade säsong 1 på bara några dar. Sjukt att man aldrig kollat igenom serien förut!
Citera
2016-10-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Knarkade säsong 1 på bara några dar. Sjukt att man aldrig kollat igenom serien förut!

Avundas dig! Serien blir bara bättre och bättre (tills en viss punkt när den går liten nedåtspiral, när det är kan debatteras) men säsong 2,3 är en stadig uppåtspiral!!! Kan nog även inkludera säsong 4 där också. Men var ett tag sedan jag såg om den nu så kommer inte riktigt ihåg
Citera
2016-10-29, 17:36
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Avundas dig! Serien blir bara bättre och bättre (tills en viss punkt när den går liten nedåtspiral, när det är kan debatteras) men säsong 2,3 är en stadig uppåtspiral!!! Kan nog även inkludera säsong 4 där också. Men var ett tag sedan jag såg om den nu så kommer inte riktigt ihåg

Japp ser fram emot mest hur tonys maffiakompisar komme utveckas, kan inte namnen på dem alla men de karaktärerna är så välgjorda!
Citera
2016-10-30, 03:36
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Bara jag som har Ralphie Ciffaretto som en av favoriterna i serien? Tycker säsongen han introduceras är den bästa. Sen spårar den karaktären lite.

Avsnittet när de är ute i skogen när Steve Buscemi är med är ett av favoritavsnitten. Kommer för alltid undra vad som hände med snubben

Annars gillar jag Chris Moltisanti mer än Tony. Riktigt bra karaktär.

Tycker f.ö. serien är lite lite överskattad (långt ifrån lika överskattad som band of brothers dock) Skulle nog ranka Sopranos på typ 7e plats över bästa serierna någonsin.
Citera
2016-10-30, 13:48
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som har Ralphie Ciffaretto som en av favoriterna i serien? Tycker säsongen han introduceras är den bästa. Sen spårar den karaktären lite.

Avsnittet när de är ute i skogen när Steve Buscemi är med är ett av favoritavsnitten. Kommer för alltid undra vad som hände med snubben

Tycker f.ö. serien är lite lite överskattad (långt ifrån lika överskattad som band of brothers dock) Skulle nog ranka Sopranos på typ 7e plats över bästa serierna någonsin.
Inte så himla förtjust i Ralphie, men jag har också en lite udda favorit- Johnny Sack, som faktiskt är en av mina topp fem-karaktärer i serien.
Men vadå överskattad? :O Nej nej
Citera
2016-10-30, 14:49
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

Menar du Ryssen som rymmer i skogen? Steve Buscemi är inte med där..
Citera
2016-10-30, 14:52
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:

Intressant. Vilka 6 serier är bättre enligt dig?

Buscemi har regisserat (och skrivit?) avsnittet, men han kommer in i serien som skådis vid ett senare tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in