2016-10-28, 21:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Please. Solidaritet och att få mest bang for the buck när man roddar en fotbollsklubb är skilda saker.
Sedan är det ju vad Kindberg TYCKER och kanske inte hur han agerat om han haft inflytande. Det är möjligt att en diskrepans råder om han skulle ställas inför utmaningen

Så medel som delas solidariskt ska inte gå dit där de gör störst nytta, utan man kan börja godtyckligt hos vem som helst som önskar solidaritet från andra?
Citera
2016-10-28, 22:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Så medel som delas solidariskt ska inte gå dit där de gör störst nytta, utan man kan börja godtyckligt hos vem som helst som önskar solidaritet från andra?
Tro inte att jag vet vart du är på väg med diskussionen; jag förstår precis.
Äpplen och päron, utifrån det Kindberg sa.
Citera
2016-10-28, 22:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Mycket bra fråga. Jag vet inte riktigt faktiskt.
Gerhardsson diskuteras ju flitigt bland bajensupportrar, men jag är inte helt såld på honom.
Kim Bergstrand har det pratats väldigt mycket om dom senaste veckorna, men jag ger hellre Nanne ett år till.
Migael Stahre har nämnts på olika forum, men det är nog ingen risk. Jag hoppas inte det iaf.
Nu är det ju också officiellt att Gerhardsson erbjöd sina tjänster till GAIS. Det var inget påhitt som några trodde innan. Och han fick..nobben! Han verkar inte sugen på att flytta från Göteborg vad det verkar. Men han blir väl tvungen.

Stahre har ju allt pekat på att han blir Gerhardssons ersättare i Häcken.

Sen är det väl allra troligast att det fortsätter med en Bergstrand i Hammarby. Hoppas Nanne stannar. För det vore synd om Sirius tappade Kim.
Citera
2016-10-29, 08:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Ne det är klart när motsatsen kommer upp så det tackar jag dig för. Förstår kulturarvet av kamratgården men borde inte direkt vara prio.

Håller med dig att tyngden borde var på unga nu när kassan är låg. I teorin borde ni ha ganska exklusiv tillgång till regionen talanger när gais och öis varit borta så länge. Lite som att MFF inte längre behöver slåss med BoIS och Trelleborg och nu knappt hif.

Beträffande kamratgården är det en så viktig känsla att den ägs av klubben att det är en oerhört viktig sak. Det märktes när den såldes och att frågan ständigt poppar upp när den något förbättrade ekonomin tas upp "När ska ni köpa tillbaka Kamratgården?".
Det är givetvis inte prio ett, men det skall hellre läggas miljoner på att äga den igen än något svindyrt nytt Gerzic/Sobra/Mané-fall.

Problemet är lite som du nämner med BoIS och Trelleborg, i vår region har vi Ellos och ev HBK som allsvenska lag. Dessutom "kryllar" det av superettan-lag inom säg 10-15 mil. Naturligtvis bör vi vara betydligt bättre än vi är på att förädla ungdomar men vi har stor konkurrens ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
AFC Eskilstuna kan bli en uppstickare nästa säsong. Om man kollar vilka lirare Eskilstuna har i AS/Superettan/Europa så kan man med lätthet se att om några av dessa vänder hemåt så har AFC en rejäl förstärkning och bli en obehaglig motståndare hemma i Eskilstuna på fina tunavallen.

Men det går ju inte att komma undan att Etuna egentligen inte förtjänar ett AS-lag och minst av allt det väldigt äckliga beteende AFC gör genom att flytta på sig och köpa in sig i en stad. En klubb utan hjärta?
Frågan är: kommer människorna i Etuna att sluta upp och stödja AFC?
Tunavallen kommer också att byggas ut och kan ta upp emot 12-14.000 personer beroende på hur de gör med bortaläktare etc.

AFC är rent vedervärdigt. Hade IFK Eskilstuna etc gått upp hade det varit en sak, Etuna är tillräckligt stort för att kunna bära ett allsvenskt lag men att på NHL-vis flytta ett lag är inte något jag vill se inom fotbollen. Sådana tilltag med flyttade/uppköpta lag som bytt namn etc har även i en internationell utblick blivit direkt hatade av alla riktiga fans.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Stahre har ju allt pekat på att han blir Gerhardssons ersättare i Häcken.

Säga vad man vill om Stahre men jag tror det blir succé om han nu är klar för Häcken. Offensiven har dom redan, nu ska dom sätta defensiven och det kan faktiskt den mannen.
Citera
2016-10-29, 08:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Är Stahre klar för Häcken eller inte? För det känns som att det varit enormt tyst vad gäller det nu efter att det "typ gjordes klart". Men är det verkligen helt klart och officiellt.

Säga vad man vill om Stahre men jag hade faktiskt inga direkta problem med att han kom från AIK och hade den historien, jag gillar Stahre som person, mycket mer än Lennartsson. Stahre var professionell och extremt tydlig med att detta var ett jobb och höll alltid isär diskussionen om AIK och IFK.

Hade tagit tillbaka Stahre om jag kunde bli av med Jörgen på momangen, helst hade jag hellre sett Stahre få fortsätta sitt sista år där, men optionen var väl att man var tvungen att förlänga efter ett visst datum om man skulle fortsätta 1 år till. Såvitt jag minns.
Citera
2016-10-29, 08:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är Stahre klar för Häcken eller inte? För det känns som att det varit enormt tyst vad gäller det nu efter att det "typ gjordes klart". Men är det verkligen helt klart och officiellt.

Säga vad man vill om Stahre men jag hade faktiskt inga direkta problem med att han kom från AIK och hade den historien, jag gillar Stahre som person, mycket mer än Lennartsson. Stahre var professionell och extremt tydlig med att detta var ett jobb och höll alltid isär diskussionen om AIK och IFK.

Hade tagit tillbaka Stahre om jag kunde bli av med Jörgen på momangen, helst hade jag hellre sett Stahre få fortsätta sitt sista år där, men optionen var väl att man var tvungen att förlänga efter ett visst datum om man skulle fortsätta 1 år till. Såvitt jag minns.

Precis så var det, man var tvungna att förlänga så att han när skulle sparkats istället haft två år kvar. Det ville man inte binda sig till.
Jag hade aldrig problem med Stahre som människa heller, bytte ibland ord på t.ex. u21 matcher etc och han var alltid trevlig och tog sig den tiden. Sedan blev första året hemskt men efter det tog han hem en cuptitel, en tredje och en andraplats, det är bra jobbat.
Citera
2016-10-29, 10:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
AFC är rent vedervärdigt. Hade IFK Eskilstuna etc gått upp hade det varit en sak, Etuna är tillräckligt stort för att kunna bära ett allsvenskt lag men att på NHL-vis flytta ett lag är inte något jag vill se inom fotbollen. Sådana tilltag med flyttade/uppköpta lag som bytt namn etc har även i en internationell utblick blivit direkt hatade av alla riktiga fans.

Riktiga fans drivs av kärlek till fotboll och sin klubb, inte av hat mot andra klubbar. Det är ganska stor skillnad på NHL-flytt och det här initiativet.
Citera
2016-10-29, 11:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Riktiga fans drivs av kärlek till fotboll och sin klubb, inte av hat mot andra klubbar. Det är ganska stor skillnad på NHL-flytt och det här initiativet.

Nu sak vi se, AFC bildades 2007, tog över Atletico Husby i div 4 2010. 2012 köpte på dom Väsby och fick en plats i div 1. 2016 flyttar dom till Eskilstuna där det troligen var pengar inblandat också.

Om dom går upp hoppas jag dom åker åt helvete omgående.
Citera
2016-10-29, 11:12
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu sak vi se, AFC bildades 2007, tog över Atletico Husby i div 4 2010. 2012 köpte på dom Väsby och fick en plats i div 1. 2016 flyttar dom till Eskilstuna där det troligen var pengar inblandat också.

Om dom går upp hoppas jag dom åker åt helvete omgående.

Och? Något fel att ha höga ambitioner?
Citera
2016-10-29, 11:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Och? Något fel att ha höga ambitioner?

Öh? Du skrev:

Citat:
Riktiga fans drivs av kärlek till fotboll och sin klubb

Mindre sannolikt att AFC har "riktiga" supportrar med den historian av uppköp osv
Citera
2016-10-29, 11:28
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Öh? Du skrev:

Mindre sannolikt att AFC har "riktiga" supportrar med den historian av uppköp osv

Men jag svarade på: Sådana tilltag med flyttade/uppköpta lag som bytt namn etc har även i en internationell utblick blivit direkt hatade av alla riktiga fans.

Blev lite osäker nu på vilka fans han syftar på men att döma av övriga inlägg verkar det handla om andra lags fans. "Riktiga fans" ska stödja den egna klubben och inte hacka på andra klubbar.
Citera
2016-10-29, 11:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Men jag svarade på: Sådana tilltag med flyttade/uppköpta lag som bytt namn etc har även i en internationell utblick blivit direkt hatade av alla riktiga fans.

Blev lite osäker nu på vilka fans han syftar på men att döma av övriga inlägg verkar det handla om andra lags fans. "Riktiga fans" ska stödja den egna klubben och inte hacka på andra klubbar.
Why not both?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in