2016-10-28, 20:04
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför flyttar de till Eskilstuna?

De var missnöjda med publikunderlaget bl.a., och 5:e lag i Stockholm blir väl tufft kanske.
Citera
2016-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
AFC Eskilstuna kan bli en uppstickare nästa säsong. Om man kollar vilka lirare Eskilstuna har i AS/Superettan/Europa så kan man med lätthet se att om några av dessa vänder hemåt så har AFC en rejäl förstärkning och bli en obehaglig motståndare hemma i Eskilstuna på fina tunavallen.

Men det går ju inte att komma undan att Etuna egentligen inte förtjänar ett AS-lag och minst av allt det väldigt äckliga beteende AFC gör genom att flytta på sig och köpa in sig i en stad. En klubb utan hjärta?
Frågan är: kommer människorna i Etuna att sluta upp och stödja AFC?
Tunavallen kommer också att byggas ut och kan ta upp emot 12-14.000 personer beroende på hur de gör med bortaläktare etc.
Varför skulle de vända hem 2017? Utan att ha kollat siffror, brukar inte nykomlingarna klara sig kvar minst 2-3 säsonger?
Citera
2016-10-28, 20:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Djurgårdare, inte för att va sadistisk men måste ställa frågan: Vilket av årets fem derbyn sved mest/minst?

Och ni Bajare: Ska Nanne fortsätta träna Hammarby 2017?
Citera
2016-10-28, 20:46
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Om han slutar envisas med "manualen" och "framtidens fotboll" så ser jag gärna att han stannar. Tyvärr tror jag inte att han är så sugen på det dock.
Citera
2016-10-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Fan, vad hände men vinnarkulturen i ifk? Nu sitter folk i Göteborg och allvarligt gnäller om konspirationer och dylikt istället för att fokusera på hur man får tillbaka sin klubb på rätt spår.

IFK har varit körda sedan framgångarna i CL. Dom är som Liverpool. Laget som aldrig vinner. Och som AIK också.
Citera
2016-10-28, 21:28
Medlem
Headshrinkers avatar
Heif är så jävla värda att åka ur. Dags för en reboot i superettan, resa truppen på legoknektar och Henrik Larsson.
Citera
2016-10-28, 21:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Om han slutar envisas med "manualen" och "framtidens fotboll" så ser jag gärna att han stannar. Tyvärr tror jag inte att han är så sugen på det dock.

Om han sticker, vem vill du ha som ny tränare?
Citera
2016-10-28, 21:38
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om han sticker, vem vill du ha som ny tränare?

Mycket bra fråga. Jag vet inte riktigt faktiskt.
Gerhardsson diskuteras ju flitigt bland bajensupportrar, men jag är inte helt såld på honom.
Kim Bergstrand har det pratats väldigt mycket om dom senaste veckorna, men jag ger hellre Nanne ett år till.
Migael Stahre har nämnts på olika forum, men det är nog ingen risk. Jag hoppas inte det iaf.
Citera
2016-10-28, 21:44
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Djurgårdare, inte för att va sadistisk men måste ställa frågan: Vilket av årets fem derbyn sved mest/minst?

Senaste, blytungt. Tappar 2-0-ledning, faller ihop som ett korthus och publikskandal på det. Underbart.
Citera
2016-10-28, 21:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är helt olika saker. Svårare än så är det inte.
Du måste väl förstå att man ska hålla isär det.
Med ditt resonemang kan oligarken som tjänar massa kneg och skatteplanerar inte samtidigt donera pengar/ hjälpa till med humanitärt arbete. Men det är möjligt att jag missförstått dig.

Så du menar att man inte kan eller bör ha principer som gäller för allt i livet, för man kan inte ha samma princip för olika saker? Varje princip gäller bara en sak om inte annat sägs?

Oligarken som skatteplanerar och ägnar sig åt humanitärt arbete håller sig enligt min meningen i båda fallen till principen att begränsade resurser ska användas där de gör störst nytta. Och det är enligt min mening sällan eller aldrig hos staten och dess klienter.
Citera
2016-10-28, 21:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Så du menar att man inte kan eller bör ha principer som gäller för allt i livet, för man kan inte ha samma princip för olika saker? Varje princip gäller bara en sak om inte annat sägs?

Oligarken som skatteplanerar och ägnar sig åt humanitärt arbete håller sig enligt min meningen i båda fallen till principen att begränsade resurser ska användas där de gör störst nytta. Och det är enligt min mening sällan eller aldrig hos staten och dess klienter.
Please. Solidaritet och att få mest bang for the buck när man roddar en fotbollsklubb är skilda saker.
Sedan är det ju vad Kindberg TYCKER och kanske inte hur han agerat om han haft inflytande. Det är möjligt att en diskrepans råder om han skulle ställas inför utmaningen
Citera
2016-10-28, 21:49
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
IFK har varit körda sedan framgångarna i CL. Dom är som Liverpool. Laget som aldrig vinner. Och som AIK också.

Fast vi vinner i alla fall en hel del allsvenska matcher. Vi har snittat typ en poäng mindre per säsong än mff de senaste åren. Vi har större avstånd till våra konkurrenter än mfff har till oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in