2016-10-28, 20:51
Medlem
Kan nån förklara Marks teori, jag har fortfarande svårt för att greppa detta, menar han att PAJ åkt bil mot Evas hus, men använt en snabbare väg, upptäckt att Eva inte är där och sedan tagit en cykel och gett sig ner för backen för att lurpassa på Eva? Var ställde han bilen och när hämtade han den då? Varför upptäcktes den inte? Eller har han ställt bilen långt därifrån och gått sista biten till föräldrarnas hus och sedan lånat cykeln och av en slump träffat på Eva?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-28 kl. 20:53.
Citera
2016-10-28, 20:53
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Självklart och då är jag med dig. Något mer du vet om honom? Programmet visar en kortare väg som är mest troligt att han kört. Men om man själv tittar på vägbeskrivningen mellan platserna så ser man ju också vilken väg man ska köra vilket är samma väg som dom kör i programmet. Nu minns jag inte riktigt tiden dom fick, men att det räckte för att köra och hämta cykeln och möta Eva. Lätt i tid.

Mark stod och väntade på Bosse i cirka sju minuter. Det är tid så det räcker och blir över.
Citera
2016-10-28, 20:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Kan nån förklara Marks teori, jag har fortfarande svårt för att greppa detta, menar han att PAJ åkt bil mot Evas hus, men använt en snabbare väg, upptäckt att Eva inte är där och sedan tagit en cykel och gett sig ner för backen för att lurpassa på Eva? Var ställde han bilen och när hämtade han den då?

Japp, och dom klockar tiden det tar genom att genomföra rutten och promenaden. Så han hinner göra den varianten. Sedan kommer han kanske på att cykeln ligger där och hämtar den och återställer den utan att en jävel märker något.

Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mark stod och väntade på Bosse i cirka sju minuter. Det är tid så det räcker och blir över.

Precis, så det ser ut som polisen missat en del i fallet. Hemskt ju.
Citera
2016-10-28, 20:55
Medlem
Citat:
Japp, och dom klockar tiden det tar genom att genomföra rutten och promenaden. Så han hinner göra den varianten. Sedan kommer han kanske på att cykeln ligger där och hämtar den och återställer den utan att en jävel märker något.

Precis, så det ser ut som polisen missat en del i fallet. Hemskt ju.

Men var har han parkerat bilen?
Citera
2016-10-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Varför gräva i ett så här gammalt mord? Om inte mördaren redan har dött har han säkert mått dåligt över detta i 29 år. Att fängsla honom skulle bara ge honom dubbelbestraffning. BO liv kan ändå inte fås tillbaka oavsett om GM blir straffad eker ej.

Glöm och gå vidare.

Nejmen ujuj då...så synd det är om den galne knivmördaren då..helleduttandedå... .inte nog med att mördaren förstört livet för Eva..som hade hela livet framför sig...även Laban..hennes mor..hennes far...syster...alla släktingar och vänner...OCH inte nog med det...den stackare som är oskyldigt anklagad i byn..SÅ FAN HELLER ATT DET ÄR SYND OM DEN HÄR VIDRIGA JÄVLA MÖRDAREN...HOPPAS HAN BRINNER I HELVETET I EVIGHET!!!!! DET DEN HÄR MÖRDAREN HAR GJORT GÅR ALDRIG ATT FÖRLÅTA!!!!!
Citera
2016-10-28, 20:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men var har han parkerat bilen?

Jag är inte insatt i området, men någonstans i närheten kanske eller vid föräldrarnas hus någonstans. Frågan är bara varför han bär med sig en stor jävla kniv. Han måste ju velat ta livet av Eva. Eller hade han något i bilen?
Det blev ju uppståndelse då uppgiften om kniven landade i media eftersom det inte var en vanlig förskärare, så vad är då så långt som denna? Jaktkniv?

Citat:
– En rejäl kniv med långt blad. Det han har använt är ingen vanlig förskärare, sa Rolf Wiklund på Sundsvallspolisens tekniska rotel, fyra dagar efter mordet.
Det skulle han aldrig ha sagt. Efter avslöjandet i Nya Norrland, blir det enligt källor ett "jävla liv" på polishuset i Kramfors. Polisen vill gärna hålla vissa saker för sig själva för att inte försvåra utredningen och några detaljer om mordvapnet ska inte valsa runt i pressen, tycker de.
http://www.allehanda.se/blaljus/brot...m-regnade-bort
Senast redigerad av Moosky 2016-10-28 kl. 21:02.
Citera
2016-10-28, 21:05
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Jag är inte insatt i området, men någonstans i närheten kanske eller vid föräldrarnas hus någonstans. Frågan är bara varför han bär med sig en stor jävla kniv. Han måste ju velat ta livet av Eva. Eller hade han något i bilen?
Det blev ju uppståndelse då uppgiften om kniven landade i media eftersom det inte var en vanlig förskärare, så vad är då så långt som denna? Jaktkniv?

Mordvapnet

Vi har rett ut det där med mordvapnet. Ingen vanlig förskärare, som polisen säger, utan en 25 cm lång kniv. "Double-edged". Jag vet inte vad för typ av knivar specialstyrkorna i militären har idag. Men jag har läst mycket militärhistoria om andra världskriget - och soldaterna i brittiska SAS hade då liknande knivar. Det som är "bra" med en sådan kniv, ur ett militärt perspektiv, är att man skall kunna penetrera en bröstkorg på fienden...
Citera
2016-10-28, 21:06
Medlem
Citat:

http://www.allehanda.se/blaljus/brot...m-regnade-bort

Oavsett hur det gått till, den enda med motiv som kände till att Eva skulle befinna sig i området vid tidpunkten var PAJ. Och som det ser ut var det ingen överfallsvåldtäkt som övergick i mord. Eva skulle starta ett nytt liv, kanske redan dagen efter skulle hon lämna Kramfors för sin nya bostad, det kunde inte PAJ acceptera.
Citera
2016-10-28, 21:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mordvapnet

Vi har rett ut det där med mordvapnet. Ingen vanlig förskärare, som polisen säger, utan en 25 cm lång kniv. "Double-edged". Jag vet inte vad för typ av knivar specialstyrkorna i militären har idag. Men jag har läst mycket militärhistoria om andra världskriget - och soldaterna i brittiska SAS hade då liknande knivar. Det som är "bra" med en sådan kniv, ur ett militärt perspektiv, är att man skall kunna penetrera en bröstkorg på fienden...

Hur vet man det med double edged?
Citera
2016-10-28, 21:08
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Hur vet man det med double edged?

Det vet vi inte med säkerhet. Men Mark Safarik påstår det i TV-programmet.
Citera
2016-10-28, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Oavsett hur det gått till, den enda med motiv som kände till att Eva skulle befinna sig i området vid tidpunkten var PAJ. Och som det ser ut var det ingen överfallsvåldtäkt som övergick i mord. Eva skulle starta ett nytt liv, kanske redan dagen efter skulle hon lämna Kramfors för sin nya bostad, det kunde inte PAJ acceptera.

Nej, och skulle det ränna runt en sån typ i Kramfors med stor lokalkännedom, så skulle det vara fler mord av samma typ. Vet man att hon våldtogs också? Tidningarnas artiklar från den tiden skriver våldtäkt.
Citera
2016-10-28, 21:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det vet vi inte med säkerhet. Men Mark Safarik påstår det i TV-programmet.

Ok, då har man läst om hur den sk kniven gått in i kläder och hud, så då vet man mer. Det missade jag helt i programmet. Den typen är väl lite kantig på bladet och ger inte ett spikrakt snitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in