Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-27, 21:02
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad tror du om 36/30 d/r då? Var kommer den siffran ifrån? Tidigare val?

Vet ej var pollsters tar sin "målfördelning" ifrån, en del kanske pollar efter den själva i andra undersökningar, en del kanske går efter andras undersökningar. Olika källor ger iaf väldigt olika svar vad gäller party ID just nu:

D/R/I

Gallup: 32/27/40 (D-R +5)
Pew: 33/29/34 (D-R +4)
Huffpost: 36/29/29 (D-R+7)
YouGov average via RCP: 34/24/35 (D-R +10)
Senast redigerad av FranzLisztBlevEj75 2016-10-27 kl. 21:07.
2016-10-27, 21:04
Medlem
har lite svårt att tro på polls efter brexit, där remain sidan i vissa polls ledde med 10 poäng- och sent på kvällen ledde stort- enligt media.
Så vann exit sidan med 4% - vad i helvete?

Så media, ja media försöker vinkla det, försöker få trumps och brexit anhängare att tro att det är över, så de inte dyker upp i valet och stannar hemma för de tror det redan är över.
2016-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Kombinera stor ledning bland I med resultat från förtidsröstningen i NC

så ser man en klar möjlighet till kross för Trump.

Helt otroligt vad lögnaktig eller ignorant du är.
Har du ens läst hela artikeln du refererar till?
2016-10-27, 21:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
https://www.youtube.com/watch?v=2Wp09JB6Zu4

Varsågod och lyssna på presidentens egna ord, plus Clintons ord när hon anklagar att det förekom fusk i Bush-valet 2000 eller 2002 när det nu va.
Vad är det då som "bevisas" här? Att Obama såväl som Clinton kan hålla uselt genomtänkta tal? Är det inte det man brukar tjata om från högerkanten 24/7...?

Återigen:
Det. Finns. Inga. Bevis. Eller. Tecken. På. Systematiskt. Valfusk.

Ytterligare något jag inte förstår är varför detta, som du säger, skulle göra mig "provocerad" eller få mig att slita mitt hår (så som vissa här på FB gör när de inte kan hantera en fråga )? Man får väl snarare vara glad över att folk(valda) inte är dummare än att de kan komma på bättre tankar under de senaste åtta åren!

Men, vad är nytt på Donald-fronten då?
Tja... http://www.businessinsider.com/ap-trump-u-staff-included-drug-trafficker-child-molester-2016-10?r=US&IR=T&IR=T
Citat:
Trump's 'handpicked' staff at Trump University included a drug trafficker and a child molester
2016-10-27, 21:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Helt otroligt vad lögnaktig eller ignorant du är.
Har du ens läst hela artikeln du refererar till?

Nå, trumps chans att vinna ahr faktiskt gått upp från runt 14% till runt 15% så...

Nu kommer Miss Finland ut som ytterligare ett Trump-offer:

http://www.politicususa.com/2016/10/27/finland-accuses-donald-trump-sexual-assault-groped.html
2016-10-27, 21:21
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nå, trumps chans att vinna ahr faktiskt gått upp från runt 14% till runt 15% så...

Nu kommer Miss Finland ut som ytterligare ett Trump-offer:

http://www.politicususa.com/2016/10/27/finland-accuses-donald-trump-sexual-assault-groped.html

Börjar bli rätt tröttsamt på dessa jävla hittepå historier om Trumps påstådda sexattacker

10år senare kommer hon fram låter jätte troligt hörru du
2016-10-27, 21:23
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Börjar bli rätt tröttsamt på dessa jävla hittepå historier om Trumps påstådda sexattacker

Vad i helvete vet du om sanningshalten? Trump har öppet berättat att han ofredar kvinnor, förnekar det i en debatt, varpå kvinnor berättar om hur han har ofredat dem. Klart sannolika skäl för misstankarna. Du och dina fellow Trump-douchebags är på fel sida av historien, som vanligt.
2016-10-27, 21:26
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Vad i helvete vet du om sanningshalten? Trump har öppet berättat att han ofredar kvinnor, förnekar det i en debatt, varpå kvinnor berättar om hur han har ofredat dem. Klart sannolika skäl för misstankarna. Du och dina fellow Trump-douchebags är på fel sida av historien, som vanligt.

Vad i helvete vet du själv? Man brukar vänta 10år med att komma med grova anklagelser om folk? Men nu när han är på väg att bli Potus då helt plötsligt dyker det upp flera olika kvinnor och påstår massa saker ursäkta att jag tvivlar starkt på dessa anklagelser.
2016-10-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vad är det då som "bevisas" här? Att Obama såväl som Clinton kan hålla uselt genomtänkta tal? Är det inte det man brukar tjata om från högerkanten 24/7...?

Återigen:
Det. Finns. Inga. Bevis. Eller. Tecken. På. Systematiskt. Valfusk.

Ytterligare något jag inte förstår är varför detta, som du säger, skulle göra mig "provocerad" eller få mig att slita mitt hår (så som vissa här på FB gör när de inte kan hantera en fråga )? Man får väl snarare vara glad över att folk(valda) inte är dummare än att de kan komma på bättre tankar under de senaste åtta åren!

Tja... http://www.businessinsider.com/ap-trump-u-staff-included-drug-trafficker-child-molester-2016-10?r=US&IR=T&IR=T

Det bevisar att dom vet att fusk förekommer, fast dom år 2016 är helt säkra på att det absolut inte förekommer något fusk. Det betyder bara att det är dom själva som står bakom fusket och försöker ge sken av att allt går rätt till
2016-10-27, 21:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast han är inte self funding, han tar emot donationer från väljare och har försökt få pengar från organisationer som har vägrat backa honom.
Exakt, han har inte spenderat många kronor Trump.

Frågan är om han inte lånat till valkampanjen utöver de donationer som hittills betalat det mesta?
2016-10-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Ja men det är väl bra att han ger folk en andra chans efter att dom har avtjänat sina straff, tycker du inte det? Det visar vilken snäll och givmild människa han är
2016-10-27, 21:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vad i helvete vet du själv? Man brukar vänta 10år med att komma med grova anklagelser om folk? Men nu när han är på väg att bli Potus då helt plötsligt dyker det upp flera olika kvinnor och påstår massa saker ursäkta att jag tvivlar starkt på dessa anklagelser.
Vad skulle hänt om de berättat att Trump tafsat för 10 år sedan? Skulle de försökt få Trump dömd utan videobevis? Nu försöker Trump bli el Presidente, nu är det möjligt att berätta och bra att de berättar om gris Trumps övergrepp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in