2016-10-27, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu sparkar jag väl in en öppen dörr här, men gällande TOTW... alla som såg Liverpool-WBA hade Coutinho som MOTM. Han blev utsedd till det officiellt, han fick högst betyg i alla tidningar jag läst.

Även Firmino och Matip fick bra betyg, samma som Mané. Firmino fick till och med högre i många tidningar.

Men ändå är det Mané som får TOTW i FIFA. Baserat på vad? Att han gjorde 1 mål och 1 ass?

Kanske är jag konspiratorisk men det känns lite som att 1. ingen som har med TOTW faktiskt sett matchen, vilket kan vara förståeligt 2. ingen som har med TOTW att göra läser matchrapporter utan kollar bara statistiken.

Jag tippar det knappast är första eller sista gången det händer. EA kör sitt race.

Rätta mig om jag har fel, men TOTW har väl alltid varit baserat på statistik? Så om en anfallande spelare får 3 "skott på sig" och råkar styra bollen i mål med arslet, bakhuvudet och pungen så bokförs han för de målen och på så vis är han rätt självskriven i TOTW.

2 mål räcker oftast långt för anfallare, mål +ASS för mittfältare. Men denna vecka räknas cuper in i vissa ligor och ligamatch till helgen. Men Italien har 2 ligamatcher i veckan. Så Moratas 2 mål igår väger inte lika tungt som t ex immobiles och Dzekos 2 mål igår antar jag.

Rätta mig gärna om jag har fel..
Citera
2016-10-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Rätta mig om jag har fel, men TOTW har väl alltid varit baserat på statistik? Så om en anfallande spelare får 3 "skott på sig" och råkar styra bollen i mål med arslet, bakhuvudet och pungen så bokförs han för de målen och på så vis är han rätt självskriven i TOTW.

2 mål räcker oftast långt för anfallare, mål +ASS för mittfältare. Men denna vecka räknas cuper in i vissa ligor och ligamatch till helgen. Men Italien har 2 ligamatcher i veckan. Så Moratas 2 mål igår väger inte lika tungt som t ex immobiles och Dzekos 2 mål igår antar jag.

Rätta mig gärna om jag har fel..
Detta stämmer inte
Citera
2016-10-27, 09:39
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad får man man kommer med i weekend league och typ spelar 10matcher, vinner 5 t.ex.?

Kämpar som en dåre för att komma in. Ägde en match men förlorade i 120e min. En annan match gör jag mål direkt, motståndaren kapar mig efter 10min. Så leder 2-0 med en man mer på plan, då för första gången i år tappar jag kontakten med servrarna.

Min handkontroll är numera i en liten annan form och min vägg behöver spacklas... Är det ens värt att komma in om man bara tänkt köra typ 10 matcher?

Här ser du hur många vinster som ger dig vad: http://www.fifauteam.com/fut-champions-rewards-fifa-17/
Citera
2016-10-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
Kanske beror på att du spelar bättre i en offensivare uppställning? Jag själv är helt värdelös med defensiva uppställningar då jag spelar väldigt rakt. Brukar vinna matcher med typ 5-2 osv. När jag spelar defensivt så lossnar det inte och jag blir otålig i försvaret vilket leder till baklängesmål. Körde fast på den 4-3-3-formationen som du får att fungera jävligt bra och bytte till 4-3-2-1 och nu har jag 10 raka vinster. Oftast är formationerna helt avgörande

Jo det är sant, har inte ens tänk den tanken haha. Tänker mig att alla 4-3-3-orna är mer eller mindre likadana. Kanske är den skillnaden som avgör. Kan ju köra exakt samma lag med den andra formationen som fungerar med det andra laget. Får testa, men gör nog lite ändringar med.

Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Wanyama och De Rossi är alldeles för stabbiga. En av dom kan man köra som ensam CDM med offensiva CMs framför men de där ser faktiskt hemskt oskönt ut.

Jo det är la så. Wanyama fungerar faktiskt riktigt bra, svår att ta sig förbi. Även stänkt ett par baljor. De Rossi däremot... han har inte varit nå vidare. Tycker du hela laget ser oskönt ut?

Gjorde om lite, Khedira är väl inte nå snabbare men gillade han som fan i FUT15. Blir nog att testa detta ikväll o ge det en chans. Annars får jag la byta ut hela laget.
http://www.futbin.com/17/squad/197989
Citera
2016-10-27, 10:52
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu sparkar jag väl in en öppen dörr här, men gällande TOTW... alla som såg Liverpool-WBA hade Coutinho som MOTM. Han blev utsedd till det officiellt, han fick högst betyg i alla tidningar jag läst.

Även Firmino och Matip fick bra betyg, samma som Mané. Firmino fick till och med högre i många tidningar.

Men ändå är det Mané som får TOTW i FIFA. Baserat på vad? Att han gjorde 1 mål och 1 ass?

Kanske är jag konspiratorisk men det känns lite som att 1. ingen som har med TOTW faktiskt sett matchen, vilket kan vara förståeligt 2. ingen som har med TOTW att göra läser matchrapporter utan kollar bara statistiken.

Jag tippar det knappast är första eller sista gången det händer. EA kör sitt race.
Tror mycket väger in med OTW cardsen.
Citera
2016-10-27, 11:17
Medlem
Dybala eller Griezmann?
Citera
2016-10-27, 11:31
Medlem
Är det bara jag eller äre så att när man försöker göra mål så räddar målvakten men när man tar random shots från konstiga vinklar och distansskott så äre större chans att det blir mål?
Citera
2016-10-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Är det bara jag eller äre så att när man försöker göra mål så räddar målvakten men när man tar random shots från konstiga vinklar och distansskott så äre större chans att det blir mål?

Vrist skott med dubbeltap i bortre bruka funka
Citera
2016-10-27, 11:59
Medlem
Är det bara jag som inte har fått min belöning från Weekend League förra helgen?
Citera
2016-10-27, 12:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Tror mycket väger in med OTW cardsen.

Samma här. "han var bra den matchen, gjorde 1 mål och 1 ass. Plus att det är fint om vi får sätta lite fart på OTW-korten." Nånting sånt gick resonemanget, man ignorerade att Coutinho utseddes till MOTM.

-----

Som jag är peppad inför helgens Marquee - som det förhoppningsvis blir! Jag har laddat upp med ca 130 kort, redo att gå till högstbjudande. Plus en massa spelare från klubbarna jag tror kommer med i Marquee, som jag kommer kunna sälja beroende på requirements.

Jag har samlat spelare från 6 olika matchups som kan vara kandidater för MM. Det vore så infernaliskt gött att sätta en skruvboll - typ, en elva med sydafrikanska spelare. Då är det bara ka-tjing, pengar på banken.

Vet inte ens vad jag ska köpa om jag lyckas göra en gigantisk profit. Just nu känns det som att jakten på att förutse MM och sätta den "stora" cash-rewarden är halva nöjet för mig. Sitta med 20 hammarbyspelare när de går för 10k styck, t.ex.
Citera
2016-10-27, 12:13
Medlem
LinzLuss avatar
Kreativiteten är död. Någon som kan göra ett lag till mig på PS4 för 170k?

4321 - Vill ha bra med pace där uppe.
Citera
2016-10-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Kreativiteten är död. Någon som kan göra ett lag till mig på PS4 för 170k?

4321 - Vill ha bra med pace där uppe.

http://www.futbin.com/17/squad/198864

EDIT: Eller http://www.futbin.com/17/squad/198883
Senast redigerad av m4staSWE 2016-10-27 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in