2016-10-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Att gå till den franska pajasligan var att varva ner. Ca 30 Matcher per år som var hur lätta som helst för Psg.

Nej det var inte att varva ner, det fanns inga andra alternativ. PSG var det bästa alternativet. Det PSG åstadkom under hans tid där är också det överlägset bästa den klubben någonsin har gjort. Att ta det laget till kvartsfinaler i CL är knappast att varva ner.
Citera
2016-10-26, 16:23
Medlem
Kafferastens avatar
Zlatan har hamnat i en negativ omgivning och själv lyfter han inte laget utan blir en del av problemet istället. Han känns vältränad och väl förberedd för PL men det verkar inte spela någon roll. Att han beskrivit Mourinho med så stora ord före..undrar om han inte nu inser att gubben är rätt slut.
Citera
2016-10-26, 17:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror att Man United och Zlatan kommer att göra en misslyckad säsong. Jag trodde inte det när han gick dit men efter att ha sett hur det ser ut så tror jag inte längre på någon succé. Sen så tror jag att Mourinho sitter ganska löst, jag tycker att han är slut som tränare. Nu finns det uppgifter i media som säger att det finns ett visst missnöje från spelarna gentemot honom också. Det är illavarslande. Han har ju länge kört på sin arroganta attityd och det har ju fungerat bra när han nåt framgångar. Men nu har han ju misslyckats förra säsongen med Chelsea och spelarna vände sig emot honom, nu verkar samma sak hända i Man United!

Kanske dags för honom att bli lite mer ödmjuk. När Mourinho ryker, vilket jag tror inte är särskilt otänkbart då blir det ännu tråkigare för Zlatan, som alltid sagt att han kommer att sluta när han inte utvecklas mer. Hur man nu ska tolka det? Jag tolkar det som "när jag inte presterar på topp längre".
Jag tror att den tiden snart är här, det är väl inte omöjligt att han gör en säsong till, men om denna säsong blir riktigt misslyckad så tvivlar jag starkt på det, då blir det nog så att han varvar ner i någon sämre liga istället.
Har skrivit det innan..Men om Mourinho avgår eller får sparken så försvinner nog Zlatan med honom. När det nu sker. Kanske i vår. Gissar att CL är ett minimål.

Spontant tror jag Zlatan spelar i USA nästa säsong innan han lägger av.
Citera
2016-10-26, 17:51
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Nej det var inte att varva ner, det fanns inga andra alternativ. PSG var det bästa alternativet. Det PSG åstadkom under hans tid där är också det överlägset bästa den klubben någonsin har gjort. Att ta det laget till kvartsfinaler i CL är knappast att varva ner.
Du förstår hur överlägsna psg var va? Deras budget var ju typ 3 gånger så stor som de 3 bakom dem, det var inte bara Zlatan som tog dem dit även om han var frontfiguren. De kom 2a året innan han kom.
Citera
2016-10-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Du förstår hur överlägsna psg var va? Deras budget var ju typ 3 gånger så stor som de 3 bakom dem, det var inte bara Zlatan som tog dem dit även om han var frontfiguren. De kom 2a året innan han kom.

Ja jag förstår hur överlägsna de var och det var just det som var poängen. Det är inte att varva ner om man jagar CL-titeln och lyckas ta sig till kvartsfinaler, förlora med bortamålsregeln två gånger. Att varva ner är att medvetet välja att spela på ett ställe där man inte har någon chans att tävla på den allra högsta nivån.
Citera
2016-10-26, 22:32
Medlem
Trillskes avatar
Nu kan vi nog börja tala om något av en formsvacka. Väldigt stirrig.

Den vanliga ironin är att han skapade 1-0 målet, så det är inte omöjligt att media är snäll mot honom.
Citat:
Att gå till den franska pajasligan var att varva ner. Ca 30 Matcher per år som var hur lätta som helst för Psg.
Mm, det är därför PSG ligger trea i ligan, för att alla andra lag är så dåliga. Alla jagar tredjeplatsen.

Zlatan var ett monster sina sista säsonger, däri låg en väldigt stor del av PSGs dominans. Generellt gäller för honom samma som för de allra flesta spelare: han är sällan som bäst första säsongen i ett lag. Väldigt sällan anfallare gör riktig succé första säsongen, och det brukar stämma för Zlatan. M.a.o. får vi hoppas han orkar när han är 36 år också om vi vill se honom bära upp uniteds anfall.
Citera
2016-10-26, 22:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ja jag förstår hur överlägsna de var och det var just det som var poängen. Det är inte att varva ner om man jagar CL-titeln och lyckas ta sig till kvartsfinaler, förlora med bortamålsregeln två gånger. Att varva ner är att medvetet välja att spela på ett ställe där man inte har någon chans att tävla på den allra högsta nivån.
Franska ligan är likvärdig med portugisiska ligan med skillnaden att han spelade i ett lag som är bland de största, så mycket lättare kan inte en ligaseger bli. Som om Barcelona spelat i den portugisiska ligan, eller Chelsea i den holländska. Sen var det ett par viktiga europeiska matcher i europa varje säsong där zlatan var osynlig, som han i princip alltid är, med skillnaden att han i vanliga fall presterade i en riktig liga.
Citera
2016-10-26, 22:35
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Sen var det ett par viktiga europeiska matcher i europa varje säsong där zlatan var osynlig, som han i princip alltid är, med skillnaden att han i vanliga fall presterade i en riktig liga.
Du går ju från förvirrad till pinsam. Om du inte ens tittar på de europeiska matcherna är det rätt magstarkt att kommentera dem i ett forum.
Citera
2016-10-26, 22:55
Medlem
anteri17s avatar
Enligt uppgifter var hans andra halvlek väldigt bra. Jag såg bara första och då blandade han någon bra pass med förädiska bolltapp. Om han nu var så bra i andra halvlek så är det något att ta med sig. En ass och bra spel kan tysta några kritiker iaf.
Citera
2016-10-26, 23:01
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Enligt uppgifter var hans andra halvlek väldigt bra. Jag såg bara första och då blandade han någon bra pass med förädiska bolltapp. Om han nu var så bra i andra halvlek så är det något att ta med sig. En ass och bra spel kan tysta några kritiker iaf.
Framförallt föredömlig i slutet. Jobbade som en dåre, vann på egen hand bollar på offensiv planhalva vid Citys speluppbyggnad, vann varenda närkamp och höll hårt i bollinnehavet.

Grinade till sig ett gult kort (Citys målvakt skulle väl också haft ett), i övrigt ovanligt mäktigt uppträdande av honom efter en jobbig match. Påminde lite om Milan-tiden.

Tyvärr påminner även Uniteds ihåliga lag lite om den Milan-tiden.
Citera
2016-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Franska ligan är likvärdig med portugisiska ligan med skillnaden att han spelade i ett lag som är bland de största, så mycket lättare kan inte en ligaseger bli. Som om Barcelona spelat i den portugisiska ligan, eller Chelsea i den holländska. Sen var det ett par viktiga europeiska matcher i europa varje säsong där zlatan var osynlig, som han i princip alltid är, med skillnaden att han i vanliga fall presterade i en riktig liga.

Jag har aldrig skrivit någonting om hur Ligue 1 står gentemot andra ligor utan bara motsatt mig att man varvar ner om man går till ett storsatsande topplag i den ligan för att försöka vinna CL.

Varva ner betyder att man sänker sina ambitioner. Zlatans ambitioner var lika höga när han valde (tvingades välja) PSG istället för Milan. PSG var för övrigt under hans tid där bättre än alla italienska lag förutom Juventus.
Citera
2016-10-26, 23:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Om du tror att kritikerna tystnar på grund av att han, under en medioker insats, slog en målgivande passning mot ett oengagerat City så tror du nog fel. Hans anmärkningsvärda måltorka fortsätter ju men den kanske bryts mot storlaget Burnley.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in