2016-10-25, 01:09
Medlem
ok boys, kollade highlights från matchen i söndags.

tycker ändå Z har 2-3 heta lägen, nicken (som han inte får på mål), ett inlägg han kommer helt fel på (blir lite störd) o en snygg nedtagning o vändning m skott. hade han satt 2 av de lägena hade det varit annat ljud i skällan. men nu är det inte "korpen a la france" han lirar i utan en av de tuffare ligorna o då är det inte lika lätt att scora antar jag.

vet inte hur det sett ut för övrigt i matchen (antar katastrof?) med tanke på det man får höra men baserat på highlightsen så tycker jag ändå det finns hopp....

för övrigt var det riktigt snygg slalom a la tomba av kante på 4-0. såg ut som juniorfotboll där nä ett av lagen är överlägset det andra...

länken: https://www.youtube.com/watch?v=U7jXz6Pp-0o
Citera
2016-10-25, 06:45
Medlem
frantiks avatar
Ni får ursäkta min töntiga skvallernivå nu, men enligt klipp jag såg på AB så var fru Seger med barn (Max och Vincent i Romakläder) på Roma-match i stället för att se matchen mot Chelsea.
Är det inte lite märkligt? Eller är det bara en slump? Kan det förklara Zlatans nedåtgående form? Eller är jag bara dum i huvudet?

Som sagt. Sorry för usel nivå, men skulle vara intressant att höra vad andra tycker.
Citera
2016-10-25, 22:09
Medlem
Trillskes avatar
Det måste ju vara jobbigt när ni låter media bolla med er såhär. Tar vi engelsk media är det känt sedan tidigare, men saken är att Zlatan tidigt under säsongen hade 2 matcher där han var direkt bedrövlig. Det var alltså under en period han blev otroligt hyllad. Den här perioden har han pendlat mellan okej och bra, en period där han snarare blir sågad. Anledningen är förstås mål, och i england är de åtminstone konsekventa. Mest uppenbart blir det av att han var grotesk merparten av matchen mot City (1-2), men fick läget och gjorde tröstmålet och kommer undan med det.

Svensk media är faktiskt intressantare. De hittade en enda(!) engelsk tidning som sågade honom rätt hyfsat i förra matchen (inte ens där fick han sämst betyg), medan övriga tidningar höll sig ovanligt balanserade. Det ni har suttit och läst efteråt är hur de fortsätter återcitera den enstaka tidningen i sina nya artiklar - artiklar där de letar med ljus och lykta efter folk som tycker att han är dålig i största allmänhet.

Det handlar om polarisering. Om Zlatan skiftar mellan jättedålig och jättebra är tanken att ni läser mer; nu har han varit ganska mild, och den verkligheten säljer inte. De spelar er som en jojo.

Generellt konsensus i England är att Zlatan varit okej men de förväntar sig lite mer. Det överskuggas helt av att både världens dyraste värvning Pogba och en av världens dyraste tränare Mourinho är väldigt ifrågasatta, samt av att folk inte är blinda heller - United har dels ett slarvigt försvar som titt som tätt släpper in idiotbollar, dels ett bedrövligt mittfält som inte lyckas servera anfallet. Att anfallet då nollar någon match blir en sekundär diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Detta blir en otroligt jobbig säsong för Zlatan, med stor sannolikhet hans sista på den högsta nivån.
Varför det? Klart det finns frågetecken över hur kul Zlatan skulle tycka att det var att inte spela alla/hela matcher då han ständigt påtalar att han inte ser sig själv spela tills han inte platsar längre, så det kan gå fort om han börjar känna sig sliten och färdig. Men än så länge har vi ju inga tecken på det.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
vet inte hur det sett ut för övrigt i matchen (antar katastrof?) med tanke på det man får höra men baserat på highlightsen så tycker jag ändå det finns hopp....
Han hade en enda bedrövlig aktion, en offensiv pass i ett bra läge som hamnade mitt mellan två bra alternativ och blev en kontring istället. I övrigt var den enstaka tabben att han inte satte nickläget, vilket ska vara mål åtminstone 6 av 10 gånger. Som sagt, se ovan angående rubrikerna du läst..
Senast redigerad av Trillske 2016-10-25 kl. 22:18.
Citera
2016-10-25, 23:18
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Svenska media skrev ju t om. att det bara var en tidning som sågade honom och resten gav honom godkänt 5/10-6/10 så är man inte dum i huvudet så har man koll på att de inte sågar honom i England.

Svensk media vill ju dock måla upp en bild där de skyddar sin lilla älskling, kollar man rubrikerna på Facebook från Sportbladet och Expressen så kan man ju tro att det är en 10 åring som skriver om sin bästa polare.

Diskussionen blir ju dock löjlig när det bara ska försvaras av Zlatan och peka finger att andra inte heller har spelat så bra, men ingen av de andra spelarna ska vara en av världens bästa spelare och ja då är ju kravbilden därefter.
Citera
2016-10-26, 03:40
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Diskussionen blir ju dock löjlig när det bara ska försvaras av Zlatan och peka finger att andra inte heller har spelat så bra, men ingen av de andra spelarna ska vara en av världens bästa spelare och ja då är ju kravbilden därefter.
Uhm.. förutom världens dyraste spelare Pogba?

Som sagt, Zlatan har förväntningar på sig han också, men han är lite av en joker.
Senast redigerad av Trillske 2016-10-26 kl. 03:43.
Citera
2016-10-26, 08:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Uhm.. förutom världens dyraste spelare Pogba?

Som sagt, Zlatan har förväntningar på sig han också, men han är lite av en joker.

Varför är han lite av en joker?

Han har väl extremt ont om tid att bara bra i United. Det är den här säsongen och möjligtvis nästa, annars kommer ju folk minnas honom som en flopp i PL.
Citera
2016-10-26, 09:02
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Varför är han lite av en joker?
För att han är en free transfer som är 35 år gammal och kommer till klubben samtidigt som både Mourinho och världens dyraste värvning.
Citera
2016-10-26, 10:43
Medlem
Citat:
Varför det? Klart det finns frågetecken över hur kul Zlatan skulle tycka att det var att inte spela alla/hela matcher då han ständigt påtalar att han inte ser sig själv spela tills han inte platsar längre, så det kan gå fort om han börjar känna sig sliten och färdig. Men än så länge har vi ju inga tecken på det.

Jag tror att Man United och Zlatan kommer att göra en misslyckad säsong. Jag trodde inte det när han gick dit men efter att ha sett hur det ser ut så tror jag inte längre på någon succé. Sen så tror jag att Mourinho sitter ganska löst, jag tycker att han är slut som tränare. Nu finns det uppgifter i media som säger att det finns ett visst missnöje från spelarna gentemot honom också. Det är illavarslande. Han har ju länge kört på sin arroganta attityd och det har ju fungerat bra när han nåt framgångar. Men nu har han ju misslyckats förra säsongen med Chelsea och spelarna vände sig emot honom, nu verkar samma sak hända i Man United!

Kanske dags för honom att bli lite mer ödmjuk. När Mourinho ryker, vilket jag tror inte är särskilt otänkbart då blir det ännu tråkigare för Zlatan, som alltid sagt att han kommer att sluta när han inte utvecklas mer. Hur man nu ska tolka det? Jag tolkar det som "när jag inte presterar på topp längre".
Jag tror att den tiden snart är här, det är väl inte omöjligt att han gör en säsong till, men om denna säsong blir riktigt misslyckad så tvivlar jag starkt på det, då blir det nog så att han varvar ner i någon sämre liga istället.
Citera
2016-10-26, 12:06
Medlem
oxy-polos avatar
Citat:
Jag tror att Man United och Zlatan kommer att göra en misslyckad säsong. Jag trodde inte det när han gick dit men efter att ha sett hur det ser ut så tror jag inte längre på någon succé. Sen så tror jag att Mourinho sitter ganska löst, jag tycker att han är slut som tränare. Nu finns det uppgifter i media som säger att det finns ett visst missnöje från spelarna gentemot honom också. Det är illavarslande. Han har ju länge kört på sin arroganta attityd och det har ju fungerat bra när han nåt framgångar. Men nu har han ju misslyckats förra säsongen med Chelsea och spelarna vände sig emot honom, nu verkar samma sak hända i Man United!

Kanske dags för honom att bli lite mer ödmjuk. När Mourinho ryker, vilket jag tror inte är särskilt otänkbart då blir det ännu tråkigare för Zlatan, som alltid sagt att han kommer att sluta när han inte utvecklas mer. Hur man nu ska tolka det? Jag tolkar det som "när jag inte presterar på topp längre".
Jag tror att den tiden snart är här, det är väl inte omöjligt att han gör en säsong till, men om denna säsong blir riktigt misslyckad så tvivlar jag starkt på det, då blir det nog så att han varvar ner i någon sämre liga istället.

Uttalandena om att han slutar spela fotboll den dagen han slutar utvecklas tyder ju på att han inte kommer varva ner i nån skitliga. Samtidigt var det väl något han tyckte lät häftigt att säga framförallt när han var yngre och han har ju förändrats ganska mycket med åren. När han var ung hade han ju mycket integritet, var lite hemlighetsfull och mystisk. Nu på slutet av karriären håller han på en massa med sociala medier och gör reklam för precis var som helst bara han får en paycheck. Det var nån reklam jag såg nyligen som var riktigt pinsam.
Citera
2016-10-26, 14:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
För att han är en free transfer som är 35 år gammal och kommer till klubben samtidigt som både Mourinho och världens dyraste värvning.

Han kommer samtidigt med en extrem bevisbörda samt en del som menar att han är i sitt livs form/peak nu. Så att han är en joker för United köper jag inte trots free transfer.

Rashford och Martial kan vara jokrar. Zlatan SKA leverera och tillsammans med Rooney, Pogba, Smalling, de Gea och några till bära det här laget.
Citera
2016-10-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxy-polo
Uttalandena om att han slutar spela fotboll den dagen han slutar utvecklas tyder ju på att han inte kommer varva ner i nån skitliga. Samtidigt var det väl något han tyckte lät häftigt att säga framförallt när han var yngre och han har ju förändrats ganska mycket med åren. När han var ung hade han ju mycket integritet, var lite hemlighetsfull och mystisk. Nu på slutet av karriären håller han på en massa med sociala medier och gör reklam för precis var som helst bara han får en paycheck. Det var nån reklam jag såg nyligen som var riktigt pinsam.

Jag tror att Zlatan har förstått att det går att varva ner i mindre bra ligor utan att det skulle vara någonting dåligt. Det blir som separata karriärer. Om han går till en mindre bra liga så är hans "första karriär" så att säga över. Det är många spelare som gått denna vägen de senaste 10 åren så det vore ingenting konstigt om Zlatan också gjorde det.
Citera
2016-10-26, 15:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag tror att Zlatan har förstått att det går att varva ner i mindre bra ligor utan att det skulle vara någonting dåligt. Det blir som separata karriärer. Om han går till en mindre bra liga så är hans "första karriär" så att säga över. Det är många spelare som gått denna vägen de senaste 10 åren så det vore ingenting konstigt om Zlatan också gjorde det.
Att gå till den franska pajasligan var att varva ner. Ca 30 Matcher per år som var hur lätta som helst för Psg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in