2016-10-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Vadå tvyärr, vi lever väll gott som det är? Varför ska vi inte dela med oss av våran välfärd? Varför bryr ni er inte om era medmänniskor?
Varför bryr du dig inte om alla Svenska hemlösa, alla äldre och pensionärer som lever under existensminimum, alla som har barn som går under LSS och fått timmar nerdragna och går på knäna eller nä det gjorde de redan ju, de kryper nu och gråter sig till sömns för de orkar inte. Nedmonteringen av psykiatrin och alla som får klara sig själva utan hjälp, BB som är överfulla mm mm varför tänker du inte på dessa? Varför skulle jag bry mig om mina " medmänniskor"( läs parasiter) när de skiter på mig och endast vill ha bidrag, ställer krav, klagar på maten, våldtar,mördar, är kriminella mm mm? Svara på det din jävla idiot. En del här inne är fan så dumma så klockorna stannar.
Citera
2016-10-26, 22:11
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Beviljade uppehållstillstånd, per år sedan 1980:
http://www.migrationsverket.se/download/18.2d998ffc151ac3871599d0d/1462790765011/Beviljade%2Buppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd%2B1980-2015.pdf

2006: 86436
2007: 86095
2008: 90021
2009: 98395
2010: 91436
2011: 93105
2012: 111090
2013: 116587
2014: 110610
2015: 109235

Plus anhöriginvandringen för dessa. Plus alla som stannar kvar trots avslag (papperslösa/illegala). Plus alla som kommit under radarn (ej registrerat sig på något sätt i Sverige). Vi är uppe i 2 miljoner med lätthet.
Nja, anhöriga finns ju medräknade i dina siffror. Men i framtiden kan det ju komma fler via tex giftermål med landsmän.
Citera
2016-10-26, 22:20
Bannlyst
siffran är brutto och inte netto. människor flyttar härifrån varje år.
Citera
2016-10-26, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
siffran är brutto och inte netto. människor flyttar härifrån varje år.

Skulle vi kika på nettosiffran skulle den nog vara än värre. Svenskar flyttar ut och babbar flyttar in
Citera
2016-10-26, 23:03
Medlem
Och i denna extrema situation har svenskarna inget att säga/tycka till om..

De är de enda som kan anklagas med rasism, nazism, fascism osv..
De får inte ty sig till sitt eget folk, måste bo med främmande människor och kulturer.
Deras eget folk erkänns inte, inte heller kulturen.

Allt är rasistiskt. Asylsökande är dock samtliga helt immuna.
Syrier/syrianer(?) flyttar till Södertälje till sina egna. Det är exotiskt,
en uppskattad utveckling.

Vill svensken ens yttra samma princip, då haglar anklagelserna.

Wow vilken propaganda. Vad skevt alltihop är.
Citera
2016-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Senaste tiden har vi i media och från politikerna kunnat höra påståenden att invandringen skulle ha minskat, att nu har man kontroll. Man påstår att vi har någon slags miniminivå.

DET ÄR INTE SANT!!

Angående anhöriginvandringen: (Sedan tillkommer ett flertal grupper till)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23787387.ab

Alla dessa 165.000 asylsökande som kom senaste året kommer närmaste åren få ta hit sina anhöriga, det är hiskeliga siffror och rekordnivåer vi aldrig sett tidigare i detta land! Sluta sprid sådan smörja att det skulle ske någon minskning när det är precis tvärtom! Vi kommer ha större invandring än någonsin dom närmaste åren!!

Vi har för närvarande en invandring på nivåer som vi aldrig någonsin skådat förut i detta land! Bara fram till 2019 prognosticeras det för 317.000 anhöriginvandrare. Plus att gruppen asylsökande kommer fortsätta öka år för år från och med nu 2016 och framåt med 50.000 årligen stycken 2018 och framåt vilket är oerhört många. Det delas årligen ut en bra bit över 100.000 uppehållstillstånd och fler kommer det bli närmaste åren. Anhöriginvandringen är bara ännu svårare att följa då siffrorna inte syns lika bra och enkelt som statistiken angående dom asylsökande. Politikerna och media försöker lura det svenska folket genom att mörka detta och påstå motsatsen!!

* Vad kan vi göra för att sprida SANNINGEN om massinvandringen? Att den inte alls minskar utan tvärtom ökar till rekordnivåer då förra årets 165.000 asylsökande ska ta hit sina familjer och släkter?

* Pågår det en mörkning och ett försök att påstå tvärtom från politikernas och medias sida? Att man påstår att det är en minskning och en miniminivå fast det är rekordinvandring och en massinvandring som kommer få enorma konsekvenser närmaste åren?

* Hur kan vi påtala politikernas och medias lögner för svenska folket? Kan vi ordna någon kampanj?

* Vem kommer säga ifrån!?? Det är dags att Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson slutar vara tysta och sitta och vänta på ingenting. Säg ifrån och det är nu!! Inled valrörelsen redan idag med en proteststorm mot detta och en turné där detta starkt ifrågasätts och protesteras emot.

- Varför säger Sverigedemokraterna inte ifrån på skarpen? Varför protesterar man inte?
- Vad borde Sverigedemokraterna göra? Hur kan Sverigedemokraterna agera mot vansinnespolitiken och massinvandringen som framöver komma slå alla rekordnivåer både i antal och i hemska och vedervärdiga konsekvenser för vårt land och det svenska folket?

- Hur kommer det här påverka politiken framöver? Hur kommer det påverka valresultatet 2018? Hur kommer folket reagera? Kommer vi få se protester? Kommer invandringskritiska partier och rörelser öka kraftigt?

Sedan kommer anhöriga till dom anhöriga som kom sist ca 650000 och sedan anhöriga till dom och sedan kommer inbördeskriget och sedan var sagan slut😕
Citera
2016-10-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Varför bryr du dig inte om alla Svenska hemlösa, alla äldre och pensionärer som lever under existensminimum, alla som har barn som går under LSS och fått timmar nerdragna och går på knäna eller nä det gjorde de redan ju, de kryper nu och gråter sig till sömns för de orkar inte. Nedmonteringen av psykiatrin och alla som får klara sig själva utan hjälp, BB som är överfulla mm mm varför tänker du inte på dessa? Varför skulle jag bry mig om mina " medmänniskor"( läs parasiter) när de skiter på mig och endast vill ha bidrag, ställer krav, klagar på maten, våldtar,mördar, är kriminella mm mm? Svara på det din jävla idiot. En del här inne är fan så dumma så klockorna stannar.
Haha, det var något åt det hållet jag tänkte också men beslöt att detta var någon som vill provocera lite för så trodde jag knappt någon tänkte längre, känns så gammalt.

Vi kan väl dela med oss? Javisst, av förfallet. Finns snart inte mycket att hämta.

Har vi inte delat med oss redan? Ovanpå allt ska vi bli anklagade för att vi inte gör eller gjort just det.
Citera
2016-10-26, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Haha, det var något åt det hållet jag tänkte också men beslöt att detta var någon som vill provocera lite för så trodde jag knappt någon tänkte längre, känns så gammalt.

Vi kan väl dela med oss? Javisst, av förfallet. Finns snart inte mycket att hämta.

Har vi inte delat med oss redan? Ovanpå allt ska vi bli anklagade för att vi inte gör eller gjort just det.

Sveriges s.k. ansvar sträcker sig långt efter döden. En arvsynd som ingen svensk slipper undan.

Rasist.
Citera
2016-10-27, 00:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Chockande om det stämmer...

SCB om personer i intervallet 20-64 år födda utomlands*.
Som har inkomst från förvärvsarbete under hela året oavsett om de arbetat hel- eller deltid.

Flyktingar inklusive flyktinganhöriga

Alla 25 procent efter 8 år 34 procent efter 15 år

Män 32 procent efter 8 år 40 procent efter 15 år

Kvinnor 18 procent efter 8 år 28 procent efter 15 år

Det går det inte att från befintlig SCB-statisk att identifiera personer som har subventionerade arbeten, som innebär att arbetsgivaren får ett offentligt bidrag för den anställde.

* Om jag fattat rätt så ingår det i denna grupp personer från våra nordiska grannar. Där Finland är den största gruppen av alla, men likaså Norge och Danmark finns med. Tyskland utmärker sig som den 8e största gruppen av utrikesfödda.

Så hur det ser ut om man filtrerar bort alla de som inte har nordisk och europeisk bakgrund?

http://www.migrationsinfo.se/befolkning/fodelseland
http://arbetsmarknadsnytt.se/blogg/inlagg/nyanlandas-vag-till-arbete-betydligt-svarare-an-vad-vi-kant-till
Citera
2016-10-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nja, anhöriga finns ju medräknade i dina siffror. Men i framtiden kan det ju komma fler via tex giftermål med landsmän.

En del anhöriga ja. Men ta tex de som kom 2013-2016. De har KNAPPAST fått hit sina anhöriga ännu. Den största delen anhöriga är de som väntar på att få komma hit ;(
Anhöriginvandringen i siffrorna härstammar från de som kom för flera, flera år sedan.
Citera
2016-10-27, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Förklara för oss hur många de är och vilken utbildning de har. Tack på förhand.

Mvh.

Har inga siffror på hur många som är apotekare.
Citera
2016-10-27, 09:58
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Chockande om det stämmer...

SCB om personer i intervallet 20-64 år födda utomlands*.
Som har inkomst från förvärvsarbete under hela året oavsett om de arbetat hel- eller deltid.

Flyktingar inklusive flyktinganhöriga

Alla 25 procent efter 8 år 34 procent efter 15 år

Män 32 procent efter 8 år 40 procent efter 15 år

Kvinnor 18 procent efter 8 år 28 procent efter 15 år

Det går det inte att från befintlig SCB-statisk att identifiera personer som har subventionerade arbeten, som innebär att arbetsgivaren får ett offentligt bidrag för den anställde.

* Om jag fattat rätt så ingår det i denna grupp personer från våra nordiska grannar. Där Finland är den största gruppen av alla, men likaså Norge och Danmark finns med. Tyskland utmärker sig som den 8e största gruppen av utrikesfödda.

Så hur det ser ut om man filtrerar bort alla de som inte har nordisk och europeisk bakgrund?

http://www.migrationsinfo.se/befolkning/fodelseland
http://arbetsmarknadsnytt.se/blogg/inlagg/nyanlandas-vag-till-arbete-betydligt-svarare-an-vad-vi-kant-till

Är inte hundra procent säker på hur du menar med tyskarna och norrmännen.

Kontrollgruppen är "befolkningen som helhet" och då dras snittet ner av t.ex arbetskraftsinvadrare, anhörigainvandrare till icke-flyktingar mm. Även flyktingarna drar ner snittet för "hela befolkningen" eftersom de är en del av denna.

Jämföresesiffran 69% skulle naturligtvis vara betydligt högre om man t.ex. jämförde med "inrikes födda".

Siffran 34% efter 15 år innefattar endast asylinvandrare (+"asylanhöriga").

EU-medborgare, arbeteskraftsinvandrare mm redovisas separat.

Sifforna kommer från SCB men rapporten är gjord av Riksdagens Utredningstjänst. Undrar när dom skall börja kallas en "hatsajt" i media. Jobbiga fakta kommer dom med iaf.

Rapport från riksdagens utredningstjänst: Andel flyktingar i arbete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in