Den mest intressanta frågan tycker jag är om SDs tysthet.
Medias mörkläggning, vinkling och skurkliknande beteende känne vi till sedan länge och är nästintill omöjlig att rubba.
Däremot är SD:s anonymitet något egendomlig. Det är uppenbart att partiet fortfarande lider av att ha för många impulsiva och mindre intelligenta människor i partiet. När högt uppsatta SD politiker fokuserar på en övermogen tonåring i TV Soffan läser vi samtidigt om att Sverige 2016 hittills beviljat över 90 000 PUT och att Migrationsverket nu prognostiserar anhöriginvandringen till 317000 tom 2019.
SD måste visa framfötterna, nu! Vi har en statsminister som på allvar drar paralleller mellan kvinnors rättigheter i Sverige och Saudi Arabien. Vi har kommuner som bokstavligen går på knäna i bostadsfrågan och som köper bostäder för skattefinansierade pengar.
Det finns hur mycket som helst för Åkesson och Jomshof att kritisera och läget har aldrig varit bättre. Att M sitter lugnt i båten påvisar att SD idag är det enda oppositionspartiet men då kräver det att man agerar.
Min teori är att alliansen mycket cyniskt väntar in förfallet av Sverige fram till 2018 för kunna påvisa hur mycket sämre det blivit under senaste mandatperioden. Väntar SD för länge med att pressa etablissemanget kommer alliansen ha möjlighet att vinna politiska poäng på S och Mps oduglighet.
Jag hoppas innerligt att SD inte har gått i fällen och blivit PK.
Förfallet av Sverige kommer att fortsätta så länge det finns indoktrinerade människor som dessa :
http://www.hd.se/2016-10-26/larodbor-kraftsamlar-for-att-valkomna-flyktingar