2016-10-27, 10:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Är inte hundra procent säker på hur du menar med tyskarna och norrmännen.

Kontrollgruppen är "befolkningen som helhet" och då dras snittet ner av t.ex arbetskraftsinvadrare, anhörigainvandrare till icke-flyktingar mm. Även flyktingarna drar ner snittet för "hela befolkningen" eftersom de är en del av denna.

Jämföresesiffran 69% skulle naturligtvis vara betydligt högre om man t.ex. jämförde med "inrikes födda".

Siffran 34% efter 15 år innefattar endast asylinvandrare (+"asylanhöriga").

EU-medborgare, arbeteskraftsinvandrare mm redovisas separat.

Sifforna kommer från SCB men rapporten är gjord av Riksdagens Utredningstjänst. Undrar när dom skall börja kallas en "hatsajt" i media. Jobbiga fakta kommer dom med iaf.

Rapport från riksdagens utredningstjänst: Andel flyktingar i arbete

Du har rätt, jag har fel.
Blandade ihop äpplen och päron.
Men siffran är liktförbaskat extremt obehaglig ur nationalekonomiskt perspektiv.
Har någon räknat på kostnaderna för alla dessa personer?
Citera
2016-10-27, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alsaof
Tror han menar att demokrati är meningslöst. SD är infiltrerat av judar och är enbart på israels sida. De kommer inte ändra något.

Är ännu tröttare på folk som du! Judar hit och och konspirationsteorier dit.

Så du menar på fullaste allvar att allt SD gör och står för är en enda stor skenmanöver som pågått i 20 år, för att sedan, när de är typ störst, kommer göra ett fullständigt lappkast och påskynda massinvandringen?! Är det korrekt uppfattat?

Då har du lite att förklara:

1. Hur många är involverade i denna konspiration och hur många av ledningen, kan du ge en ungefärlig siffra i procent?

2. Hur ser strategien ut för att genomföra detta? Hur ska de lyckas lura ca 25 % av väljarna?

3. Är det fler partier som är delaktiga i samma konspiration? Isåfall, varför förekommer det inget samarbete? Är media med på detta?

4. Hur många av SDs och andra partiers väljare känner till detta? Eller hur många överhuvudtaget där ute känner till det?

5. Vad är själva syftet? Grundmålet så att säga och hur länge har det hållit på?

6. Vad har du fått det ifrån? Är du så säker måste det finnas säkra källor. Ge mig ett enda dokument som bevisar det du påstår.

Jag antar att du har svar på dessa frågor. Jag hade ingen aning, så du måste presentera hela konspirationen för mig.

Väntar med glädje.
Citera
2016-10-27, 13:35
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Men siffran är liktförbaskat extremt obehaglig ur nationalekonomiskt perspektiv.

Visst har folk räknat på det. Alla som har något vett i huvudet kommer fram till samma slutsats antingen genom att titta på finansdepartementets utredningar, rapporter av denna typ om sysselsättningsgrad osv...eller också genom att se sig om i verkligheten; alla kan ju se att det finns en stor mängd invandrare även i höglöneyrken. Samtidigt kan alla som har någon kontakt med sjukvård, socialtjänst osv se att det finns en jättegrupp som inte ens talar svenska och står utanför arbetsmarknaden helt.

Inget av detta har varit intressant. I åsiktsskorridoren har framförts en massa argument för den oerhörda vinsten av massinvandring men egentligen har syftet inte ens varit att diskutera ekonomi.

Man har istället använt "vinsten" så här: Så fort någon kritiserat massinvandringen så har man framfört en massa saker om bl.a. ekonomi och demografi. Eftersom då invandring måste vara positiv för alla ur alla aspekter så följer det att den som ändå emot det helt enkelt måste vara rasist.

Så fort någon då verkligen velat diskutera i siffror så byter man ämne direkt eftersom "ekonomiargumentet" är helt orimligt siffermässigt.

Då attackerar man istället nästan med omvänd strategi. Den som säger att kostnaderna är höga blir anklagad för att inte vilja dela med sig till bättre behövande fattiga männsiskor. I förlängingen påstås han inte vilja göra detta eftersom han inte tycker att "människor har lika värde". Dvs han är rasist.

Debatten om ekonomi som borde vara helt central för att balansera humanismen kontra kostnader för densamma har istället fått föras på marginalen av enskilda debattörer. Det har då lätt för de "troende" att helt enkelt tänka att det nog inte är något som är ett problem. Det är ju så mycket trevligare att vara "god" och vara med i folkfesten i "refugees welcome" och på Facebook.

Så har århundradets största samhällsexperiment kunnat genomdrivas utan att folk egentligen fått möjlighet att bilda sig en egen välgrundad uppfattning...vad skulle kunna gå fel...
Senast redigerad av FortMeade 2016-10-27 kl. 13:42.
Citera
2016-10-27, 13:58
Medlem
Bajsolle1s avatar
Jimmie Åkesson ger svar på tal och berättar sanningen https://youtu.be/GKbUEyhfsxQ

Citera
2016-10-27, 14:14
Medlem
Lycka till med detta, 317.000 som redan är här kommer snarare att FÖRSVINNA!. Repatriering
SD, SMR, Soldiers Of Odin. Avpixlat, Fria Tider.
Citera
2016-10-27, 15:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Sov vidare du som är trött, så kanske du en vacker dag vaknar upp utvilad ur din dvala.

Citat:
Så du menar på fullaste allvar att allt SD gör och står för är en enda stor skenmanöver som pågått i 20 år, för att sedan, när de är typ störst, kommer göra ett fullständigt lappkast och påskynda massinvandringen?! Är det korrekt uppfattat?
Den omvandling som skett har tagit SD från att vara nationalistiskt, till att bli ett sionistisk parti. Det Sverigedemokraterna står för idag är "öppen svenskhet" och integration, omvandlingen är till ett antirasistiskt mittenparti. Du bedrar bara dig själv om du tror att det är landets räddning.

https://www.nordfront.se/status-quo-ante-eller-revolution.smr
Citera
2016-10-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside

Då har du lite att förklara:

1. Hur många är involverade i denna konspiration och hur många av ledningen, kan du ge en ungefärlig siffra i procent?

2. Hur ser strategien ut för att genomföra detta? Hur ska de lyckas lura ca 25 % av väljarna?

3. Är det fler partier som är delaktiga i samma konspiration? Isåfall, varför förekommer det inget samarbete? Är media med på detta?

4. Hur många av SDs och andra partiers väljare känner till detta? Eller hur många överhuvudtaget där ute känner till det?

5. Vad är själva syftet? Grundmålet så att säga och hur länge har det hållit på?

6. Vad har du fått det ifrån? Är du så säker måste det finnas säkra källor. Ge mig ett enda dokument som bevisar det du påstår.

Jag antar att du har svar på dessa frågor. Jag hade ingen aning, så du måste presentera hela konspirationen för mig.

Väntar med glädje.

Hört talas om "kontrollerad opposition"? Det är vedertagen strategi.
Citera
2016-10-27, 15:33
Avslutad
Tror massinvandringen går ut på att dom rika helt enkelt ska bli rikare. Man tar in fler folk för att pressa upp priset på bostäderna, så länge det är brist på bostäder kommer priserna gå uppåt.

Detta gör att storstäderna kan växa ännu mer, att man sedan skapar utanförskapsområden tror jag politikerna egentligen inte bryr sig om, huvudsaken man räddar bostadsmarknaden i Sverige och kan fortsätta hålla låga räntor så folk kan låna, det är så ekonomin funkar idag, folk har egentligen inte pengar men kan låna istället och för att fortsätta kunna låna måste det mer folk in i samhället.

Massinvandringen bidrar helt enkelt till att uppehålla det osunda lånesamhället, konsumtionen skulle avstanna om det inte gick att låna mer pengar och därför behöver vi en ny underklass i Sverige som kan stå för att belåningen fortsätter.

Allt är dock en osund konstgjord räddning på det svenska samhället som kommer spricka förr eller senare, precis som Detroit och stora delar av USAs finanskris så kommer vi få något liknande i Sverige inom en 10 års period.
Citera
2016-10-27, 15:40
Avslutad
Hur många hade röstat för Sjupartiet om alla siffror, invandrarnas kulturer, deras kvinnosyn m.m. varit uppe för en ärlig debatt och granskning? Där kletiga epitet hade varit strikt förbjudet. Tänk om Tullberg, Arnstberg, Sandelin och en del andra hade fått sitta i sofforna i stället för mähän som Malena, Schyffert, Arnstad, operasångaren som är bög, Pascalidou etc. Personer som bara tycker utan något som helst på fötterna. Personer som levererar ett fint paket med absolut nada innehåll. Varför är Malenas åsikter om invandringen ens relevant för svenska folket? En random snubbe från gatan är lika intressant. Malena kan säga sitt privat och i val var fjärde år - precis om alla andra.

T ex Tullberg är helt otroligt kunnig, intelligent och vältalig. Det är helt sjukt att en man som honom får sitta undangömd medan mongon som Schyffert får bre ut sig.

Jag har inga problem med folk som propagerar för muslimsk/Mena massinvandring så länge det görs ärligt. Att vara öppen med att våldtäkterna kommer skjuta genom taket, bidragsbluff- och fusk, anti-frihets kulturer, västerländskt hat etc. För jag tror att bara en väldigt liten del skulle stödja den typen av extremister.
Media och politikerna har ju ljugit om allt angående invandringen.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-27 kl. 16:04.
Citera
2016-10-27, 15:51
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tror massinvandringen går ut på att dom rika helt enkelt ska bli rikare. Man tar in fler folk för att pressa upp priset på bostäderna, så länge det är brist på bostäder kommer priserna gå uppåt.

Detta gör att storstäderna kan växa ännu mer, att man sedan skapar utanförskapsområden tror jag politikerna egentligen inte bryr sig om, huvudsaken man räddar bostadsmarknaden i Sverige och kan fortsätta hålla låga räntor så folk kan låna, det är så ekonomin funkar idag, folk har egentligen inte pengar men kan låna istället och för att fortsätta kunna låna måste det mer folk in i samhället.

Massinvandringen bidrar helt enkelt till att uppehålla det osunda lånesamhället, konsumtionen skulle avstanna om det inte gick att låna mer pengar och därför behöver vi en ny underklass i Sverige som kan stå för att belåningen fortsätter.

Allt är dock en osund konstgjord räddning på det svenska samhället som kommer spricka förr eller senare, precis som Detroit och stora delar av USAs finanskris så kommer vi få något liknande i Sverige inom en 10 års period.

Hade det varit en blå regering hade jag köpt detta rakt upp och ner..men NU?
Varför vill M ha ett total stopp på invällandet?
Citera
2016-10-27, 15:55
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
En del anhöriga ja. Men ta tex de som kom 2013-2016. De har KNAPPAST fått hit sina anhöriga ännu. Den största delen anhöriga är de som väntar på att få komma hit ;(
Anhöriginvandringen i siffrorna härstammar från de som kom för flera, flera år sedan.
Det stämmer att det handlar om en viss eftersläpning i statistiken, men du använde ju även de tidiga anhöriginvandrarna i din kalkyl om 2 miljoner för de senaste 10 åren, och riktigt så många blir det inte.
Jag tycker att vi ska försöka analysera situationen så pass korrekt som det går. Men vi kan ändå lugnt vara eniga om att det är illa nog som det är.
Citera
2016-10-27, 16:00
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man har i alla fall räknat på vad den totala ekonomiska kostnaden för immigrationen är, och den ligger på ca 2 % av vårt BNP årligen, vilket är lika mycket som den årliga BNP-ökningen har legat på de senaste decennierna. Invandringen äter alltså helt upp vår välståndsökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in