2016-10-25, 10:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ericsson äger massor av patenter, tex den du använder just nu när du trycker på skärmen.
Visste inte att Huawei ägde massor av patenter?
Alltså, när man tar dig med handen i syltburken slingrar du dig som en hal ål
Citera
2016-10-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ericsson äger massor av patenter, tex den du använder just nu när du trycker på skärmen.
2015 fick Ericsson in 13-14 miljarder i patentintäkter.

Hur mycket huawei får in på patenter vet jag inte, men de som är intresserade av bolaget (dock inte jag) så är detta reportaget intressant http://computersweden.idg.se/2.2683/1.641239/huawei
Citera
2016-10-25, 11:07
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
2015 fick Ericsson in 13-14 miljarder i patentintäkter.

Hur mycket huawei får in på patenter vet jag inte, men de som är intresserade av bolaget (dock inte jag) så är detta reportaget intressant http://computersweden.idg.se/2.2683/1.641239/huawei
Varför babblar du om patent? Huawei är en svår konkurrent inom mobil infrastruktur som är Ericssons kärnverksamhet.
Citera
2016-10-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Varför babblar du om patent? Huawei är en svår konkurrent inom mobil infrastruktur som är Ericssons kärnverksamhet.
Eftersom Ericsson är ett patentbolag, snarare kan man ju undra varför det svamlas om mobiler och plattor, detta är ju inget Ericsson tillverkar.
Citera
2016-10-25, 12:14
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Eftersom Ericsson är ett patentbolag, snarare kan man ju undra varför det svamlas om mobiler och plattor, detta är ju inget Ericsson tillverkar.
Ericsson tillverkar mobil infrastruktur typ basstationer, antenner, radio, nätverk m.m. Det gör även Huawei.

Alla bolag har patent. Dessa används i byteshandel och licensiering samt för att sätta standarder.
Citera
2016-10-25, 12:15
Bannlyst
Citat:
Fast vad har Nokia och Ericsson gemensamt??
Vet inte om du driver nu men båda har sin huvudverksamhet inom telecom equipment.
Citat:
Verkar som om ni tror att Ericsson är mobiltelefontillverkare?
Haha va?
Citat:
Huawei och ZTE äger massvis med patent, men ingen vill betala något för dem.
Citera
2016-10-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stapedius
Vet inte om du driver nu men båda har sin huvudverksamhet inom telecom equipment.

Haha va?

Huawei och ZTE äger massvis med patent, men ingen vill betala något för dem.
Ok, har Apple iPad och iPhone, får väl köpa en Ericssonplatta och mobil nästa gång då
Citera
2016-10-25, 15:41
Medlem
Hur långt ner tror ni aktien kan gå?

Känner att det är ändå ett såpass stort och internationellt företag att aktien snart känns löjligt låg.

Mvh
Citera
2016-10-25, 17:36
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Hur långt ner tror ni aktien kan gå?

Känner att det är ändå ett såpass stort och internationellt företag att aktien snart känns löjligt låg.

Mvh
Skulle inte förvåna mig om vi ser 40 kr's nivåer.

Ni vet jag inte exakt vilka patent Ericsson har. Men är inte patent inom telecom en färskvara? Tekniken går fort framåt.
Citera
2016-10-25, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ok, har Apple iPad och iPhone, får väl köpa en Ericssonplatta och mobil nästa gång då
Haha, ja gör du det.
Citera
2016-10-25, 19:46
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Instämmer. Bilden är löjligt polariserad åt båda håll; Huawei springer inte åttor runt Ericsson och det rör sig inte heller om kinesiska bonddrängar som tillverkar kopior.
Citera
2016-10-26, 08:50
Bannlyst
Börje Ekholm tar över.

https://www.investorab.se/investerare-media/pressmeddelanden/
https://www.ericsson.com/se/news/2051527
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem