2016-10-26, 08:56
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stapedius
Börje Ekholm tar över.

https://www.investorab.se/investerare-media/pressmeddelanden/
https://www.ericsson.com/se/news/2051527
Hoppas mina minilongs repar sig på nyheten
Tappade lite väl mycket. Och stop-loss funkar ju inte på dessa...
Citera
2016-10-26, 13:06
Medlem
Är det bara jag som tycker det är konstigt att VDN stannar i USA? Eller är de bara jag som är gammalmodig och inte förstår att man kan vars lika effektiv från utlandet?
Jag hade trott att Ericsson skulle skaffat en som mer eller mindre skulle bo i bolaget. En som hade kommit in med en "kasta handskarna, nu kör vi" attityd. Allt för att sända positiva singnaler till anställda och investerare.
Han Börje, vem e de? Typ Wallenbergs bastupolare eller något?
Citera
2016-10-26, 15:07
Medlem
Att han stannar i USA luktar försäljning lång väg om ni frågar mig. CISCO nästa och Börje får en fet bonus och kan leva ut sina dagar tryckt, glassigt och säkert i New York
Citera
2016-10-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Är det bara jag som tycker det är konstigt att VDN stannar i USA? Eller är de bara jag som är gammalmodig och inte förstår att man kan vars lika effektiv från utlandet?
Jag hade trott att Ericsson skulle skaffat en som mer eller mindre skulle bo i bolaget. En som hade kommit in med en "kasta handskarna, nu kör vi" attityd. Allt för att sända positiva singnaler till anställda och investerare.

Ledare på den nivån reser väldigt mycket i tjänsten så bara för att han är baserad i USA så skiljer det sig inte jättemycket jämfört med hur det varit innan. Men visst, jag håller med om att det är lite knasigt.
Citera
2016-10-26, 22:45
Medlem
Citat:

Jag jobbar i ett multinationellt bolag med huvudkontoret i England men CEO håller för det mesta till på kontoret i San Jose och bor där (i San Jose, inte på kontoret).

Inget konstigt med det.
Citera
2016-10-26, 23:07
Medlem
Citat:

Börje har arbetet för Wallenbergarna hela livet bl a som VD för deras maktbolag Investor.
Citera
2016-10-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hoppas mina minilongs repar sig på nyheten
Tappade lite väl mycket. Och stop-loss funkar ju inte på dessa...

Ursäkta, men som Ericsson verkar i det här läget och det närmsta året - hur fan kan du vara lång då?
Citera
2016-10-27, 01:16
Medlem
Rimmar rätt illa med att satsa i Sverige och ha VD "over there". Tror inte det är några större problem med VD i USA, men det ökar ju risken för att satsningen i Sverige är bullshit (vilket inte spelar mig någon roll egentligen) och att VDn kanske inte går in helhjärtat.

Rätta mig gärna om jag har fel men visst bor Ola Rollén i Asien? Nu kanske det inte är jämförbart då Hexagons kunder finns i just Asien, men det kanske ändå kan ses som ett tecken på att det inte per automatik behöver vara negativt.
Citera
2016-10-27, 06:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Ursäkta, men som Ericsson verkar i det här läget och det närmsta året - hur fan kan du vara lång då?
Jag såg en fallande kniv.
Reflex
Citera
2016-10-27, 07:35
Bannlyst
Nokia rapporterar förlust

http://company.nokia.com/en/news/press-releases/2016/10/27/nokia-corporation-interim-report-for-q3-2016-and-january-september-2016
Citera
2016-10-27, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Min grova uppskattning är att Ericsson kommer att vara värt kanske 150 kr per aktie när 5G kommer igång, beror på hur väl de står sig i konkurrensen med Huawei, Nokia och ZTE.
Senast redigerad av Stapedius 2016-10-27 kl. 07:46.
Citera
2016-10-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stapedius
Nokia rapporterar förlust

http://company.nokia.com/en/news/press-releases/2016/10/27/nokia-corporation-interim-report-for-q3-2016-and-january-september-2016
Denna tråd handlar om Ericsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in