2016-10-25, 21:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han visade känslor i ett klipp. Bekräftar min tes om hans dubbelidentitet. Han var ingen hård typ, enbart, som Lotta skulle kunna uppmärksammat direkt och dragit sig undan. Martin var/och är, precis som jag säger, en sjuk människa som vet PRECIS hur han ska fånga in svaga brudar.

En farlig och sjuk man som söker svaga offer. Var och varför, fortsätter vissa se att Lotta skulle ha ett eget ansvar?! VEM hjälper ni, eller skyddar, med er konstiga logik? Finns det NÅGON som gynnas av erat resonemang? Allt ni säger är ju att man ska gå vid första slaget, vet inte vi alla det redan? Vad mer har ni att tillföra?
Jag ställer mig frågande till ditt sista stycke i inlägget - det fetade - var har jag gett uttryck för något sådant?
Citera
2016-10-25, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag "hör" att du försöker att försvara Lotta. Att det är viktigt att ingen ska förtala döda personer. Jag håller med dig till 100%. Jag har försökt att göra detsamma. Nu har dom kommit i målet och i den framgår det tydligt att det inte fanns några förmildrande omständigheter till Martins mord på Lotta. Nöj dig med det! Du kommer aldrig att vinna denna kamp då du kämpar mot någon/några som bara vill ha rätt. Du har gjort ett bra jobb men se nu till att glädjas över att tingsrätten dömt Martin till livstid. Nu väntar vi på nästa instans men såsom domen är skriven ska det nog gå hela vägen även i hovrätten. Går det till högsta domstolen så kan nog Lottas fall bli prejudicerande.

Tack, du har rätt.
Jag har svårt att släppa sådant som engagerar mig. Speciellt om det handlar om väsentliga saker, där jag tycker att samhället brister och jag har personlig erfarenhet. Ogillar även "experter" som dömer ut Lotta Och/eller gör hennes val till en del i hennes egen död , när de knappt verkar ha levt själva. Det är inte ok. Jag blir förbannad, och överreagerar, helt enkelt. Vilken vettig människa skulle inte göra det?

God natt, mina vänner.
Hoppas att Martin inser vikten av sitt/sina brott, någon gång. Jag vet inte om det är det ultimata straffet, eller vad och hur han ska straffas. Jag vet bara att han inte kan leva med oss andra, och att samhället borde fattat det för länge sedan. Samt att han inte ska vara ute.
Citera
2016-10-25, 21:53
Medlem
TarzansFarsas avatar
Vad hände med lottas hund ecco? Läste någonstans att Lottas hund var där när lotta blev misshandlad tills döds, traumatiskt för hunden. Någon som vet mer?
Citera
2016-10-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Vad hände med lottas hund ecco? Läste någonstans att Lottas hund var där när lotta blev misshandlad tills döds, traumatiskt för hunden. Någon som vet mer?

Hon delade den med sitt ex Per, gissningsvis bor den hos honom.
Citera
2016-10-25, 22:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Troligen tog "ex" maken Per hand om hunden, han var ju så intresserad av dem så att de trots åtta års separation hade i princip daglig kontakt om hunden.

Ecco var dock, om jag fattat det rätt, minst 10 år - så det är ju inte ens säkert hunden finns kvar ens.
Citera
2016-10-25, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ställer mig frågande till ditt sista stycke i inlägget - det fetade - var har jag gett uttryck för något sådant?

Det har du inte. Jag svävade ut. Därför bör jag går och lägga mig och avsluta diskussionen.
Ber om ursäkt.

Min förhoppning är att när jag vaknar imorgon, så har fler begripit att Lotta aldrig ville dö. Och att hennes handlande och agerande inte kan kopplas till "sunt förnuft", samt rationella beslut, bara för att hon var vuxen. Utan att folk som läser om fallet och befinner sig i tråden ser bortom sin egen oantastlighet.

Må väl.
Citera
2016-10-25, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det har du inte. Jag svävade ut. Därför bör jag går och lägga mig och avsluta diskussionen.
Ber om ursäkt.

Min förhoppning är att när jag vaknar imorgon, så har fler begripit att Lotta aldrig ville dö. Och att hennes handlande och agerande inte kan kopplas till "sunt förnuft", samt rationella beslut, bara för att hon var vuxen. Utan att folk som läser om fallet och befinner sig i tråden ser bortom sin egen oantastlighet.

Må väl.
Ok

Pripps -- de som försöker lägga ansvaret på Lotta har inte särskilt mycket "sunt förnuft" eller kan tänka rationellt själva ..
Citera
2016-10-25, 22:13
Avslutad
Den 10- årige hunden är tillbaka hos sin uppfödare igen(skrev fel tidigare då jag skrev/ hänvisade till SVT):
Hunden som blev vittne till mordet, bor numera hos sin gamla uppfödare tillsammans med sju andra hundar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6534685
(enligt FUP en hund med medicinska behov- sköldkörtel).
Citera
2016-10-25, 22:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag "hör" att du försöker att försvara Lotta. Att det är viktigt att ingen ska förtala döda personer. Jag håller med dig till 100%. Jag har försökt att göra detsamma. Nu har dom kommit i målet och i den framgår det tydligt att det inte fanns några förmildrande omständigheter till Martins mord på Lotta. Nöj dig med det! Du kommer aldrig att vinna denna kamp då du kämpar mot någon/några som bara vill ha rätt. Du har gjort ett bra jobb men se nu till att glädjas över att tingsrätten dömt Martin till livstid. Nu väntar vi på nästa instans men såsom domen är skriven ska det nog gå hela vägen även i hovrätten. Går det till högsta domstolen så kan nog Lottas fall bli prejudicerande.
Det är nog få som tar gärningsmannen i försvar. Och det är nog få som ger Lotta skulden för att hon blev dräpt.
Jag anser som de flesta i tråden att gärningsmannen är 100% skyldig och att det inte finns några förmildrande omständigheter.

Men, likt flera debattörer så vill jag ju gärna förstå hur det kan komma sig att just Lotta fick till det med galningen?

Att debattera orsakerna till Lottas "val" är ju av synnerligen stort intresse.
Citera
2016-10-25, 22:51
Medlem
antoneriks avatar
En ond man har blivit dömd till lagens hårdaste straff. Jag skulle vilja se den fängelsenämnd som ska bedöma hans ansökan om tidsbestämt straff. Han kommer nog att sitta länge. Och då pratar vi tommy zethraeus-länge.
Citera
2016-10-25, 22:53
Medlem
Mooskys avatar
Martin bröt ihop på Kronobergshäktet enligt Expressen. Han inbillade sig synnerligen grov misshandel eller vållande. Oj oj oj vad han tycker synd om sig själv nu. Självklart är det för lindrigt om han nu skulle ta livet av sig för här handlar det om att hennes anhöriga ska veta att han våndas. Han började hota på¨häktet om att ta sitt liv. Och storgråt. Ja, men det är ingen som får sympati utan man gläds bara måste jag villigt erkänna.

Edit: Om någon dessutom sparkade honom i trynet så han sket på sig så skulle jag sjunga i sömnen.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-25 kl. 22:55.
Citera
2016-10-25, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Martin Jonsson bröt ihop i häktet efter att han dömdes till livstids fängelse.
Enligt uppgifter till Expressen fick Kronobergshäktet sekundbevaka den livstidsdömda mördaren.
– När han fick beslutet brakade det loss, säger en uppgiftslämnare.

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-brot-ihop-efter-domen/

Jag är inte ett dugg förvånad - jag har sett för många psykopater bryta ihop när de inser att deras brott kommer drabba dem själva under lång tid framåt ...

Att han bröt ihop har ingenting att göra med ånger -- det handlar om att han inte blev trodd och fick sympatier och att han tvingas se sig själv begränsad under en så lång tid så han inte kan hantera att överblicka det ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in