Citat:
Jag brukade akrylfentanyl i ca 2-3 veckor, 75st 0,6mg tabbar och två nässprayer, vilka jag spädde ut med vatten, den sista sprayen med mer vatten under nedtrappningen. Dessutom brukade jag alprazolam och diazepam, håller på att trappa ut benson, under den tiden var intaget, alprazolam 1mg/dag och 30mg diazepam per dag.
När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.
Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.
Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...
Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?
När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.
Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.
Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...
Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?
Jag fick AT av Tetrahydrofuran.F efter enbart 6 dagars bruk (två 25ml-flaskor). Inga andra preparat inblandade. Har nu gjort slut på ca 50 ml var fjärde dag och med AT som ett brev på posten varje gång det tar slut. Har hållit på i cirka 1½ månad nu.
Tog slut igår förmiddag, så nu är livet pest kan man säga. Har beslutat mig för att lägga ner sprayfentanylen, dels pga. kostnaden för att hålla sig flytande, kort rustid, stygg AT och mitt vardagliga liv blir väldigt lidande. Kan inte sjukskriva mig från jobbet två gånger i veckan.
Skulle man verkligen klara hela när LD50 är 2.1mg i en människa och plåstret innehåller 7.2 mg(?) Å andra sidan har jag tagit halva av typ ca. 50-70 mcg plåster tidigare. Jag har viss tolerans så vad är en stark dos i mcg? Så kan jag räkna ut det när jag har plåstret och kan mäta det. Har även för mig jag blev besviken sist, tror det var det näst eller tredje starkaste och jag började lågt men till slut tuggade jag hela plåstret och blev inte alls som den där gången då jag tuggade ett halvt av liknande styrka. Finns ju olika sorter, Matrifen t.ex. måste man väl göra små hål i då fentanylet finns mellan flera lager tunn plastfilm som jag fattade det, rätt säker på att det inte var det jag hade sist utan Actavis, den här gången blir det matrifen.