2016-10-16, 18:33
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag brukade akrylfentanyl i ca 2-3 veckor, 75st 0,6mg tabbar och två nässprayer, vilka jag spädde ut med vatten, den sista sprayen med mer vatten under nedtrappningen. Dessutom brukade jag alprazolam och diazepam, håller på att trappa ut benson, under den tiden var intaget, alprazolam 1mg/dag och 30mg diazepam per dag.

När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.

Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.

Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...

Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?

Jag fick AT av Tetrahydrofuran.F efter enbart 6 dagars bruk (två 25ml-flaskor). Inga andra preparat inblandade. Har nu gjort slut på ca 50 ml var fjärde dag och med AT som ett brev på posten varje gång det tar slut. Har hållit på i cirka 1½ månad nu.
Tog slut igår förmiddag, så nu är livet pest kan man säga. Har beslutat mig för att lägga ner sprayfentanylen, dels pga. kostnaden för att hålla sig flytande, kort rustid, stygg AT och mitt vardagliga liv blir väldigt lidande. Kan inte sjukskriva mig från jobbet två gånger i veckan.
Citera
2016-10-25, 16:21
Medlem
Hur många delar ska man klippa av ett 100 mcg plåster om man vill tugga och bli ganska noddig?
Citera
2016-10-25, 18:18
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Jag fick AT av Tetrahydrofuran.F efter enbart 6 dagars bruk (två 25ml-flaskor). Inga andra preparat inblandade. Har nu gjort slut på ca 50 ml var fjärde dag och med AT som ett brev på posten varje gång det tar slut. Har hållit på i cirka 1½ månad nu.
Tog slut igår förmiddag, så nu är livet pest kan man säga. Har beslutat mig för att lägga ner sprayfentanylen, dels pga. kostnaden för att hålla sig flytande, kort rustid, stygg AT och mitt vardagliga liv blir väldigt lidande. Kan inte sjukskriva mig från jobbet två gånger i veckan.
Känner igen det där. 12 dagen för mig nu. Fortfarande fryser jag. Iskall om händerna. Men första natten utan.. Fy faaan. Spasmer. Myrkryp. Kändes som någon sandpapprade mig med is. Sen brannlågor som svetsade...
Gjorde det CT utan ens någon benso el annat. Fortfarande dryper jag svett efter en promenad. Kylrysningarna börjar ge med sig. Men som tur var har inte rc** någon inne annars hade jag köpt.
Min önskan till i natt är o få sova..
Förra natten ok. Sov mellan 23-05.
Härda ut...!!
Citera
2016-10-25, 18:27
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Hur många delar ska man klippa av ett 100 mcg plåster om man vill tugga och bli ganska noddig?
Hur ska du ta det, sätta det på kroppen, röka? Jag hade delat det på hälften. Men dela det på 4, ta 1/4, känner du inget, ta 2/4 till, är du inte nöjd. Ta hela
Citera
2016-10-25, 18:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Hur ska du ta det, sätta det på kroppen, röka? Jag hade delat det på hälften. Men dela det på 4, ta 1/4, känner du inget, ta 2/4 till, är du inte nöjd. Ta hela
^ börja med 1/4 typ, vänta 30min, fyll på som du känner
Citera
2016-10-25, 19:26
Medlem
Citat:

Tack för svar. Men 100 mcg per timme i 72 timmar måste betyda att plåstret innehåller 7.2 mg fentanyl? Det är vad jag läst på nätet i alla fall om andra plåster. dos+timmar= innehållet. Och 100 mcg är en medeldos, att ta 1/4 skulle betyda att jag fick i mig flera hundra mcg, 1.8 mg om jag räknat rätt, kan man verkligen ta så stora doser? Dock har jag för mig att jag tuggat typ halva 75 mcg och upplevde mitt livs kraftigaste rus (hållit på med opiater/heroin etc sedan 2005) så det säger inte lite, men det kanske inte var lika många timmar i det plåstret, många plåster byts dagligen medan detta är gjort för att ha på sig i 3 dagar. Om jag gick runt med det på mig i 3 dagar skulle jag bli jävligt påverkad också? T.o.m för mycket? Vissa säger att det tas upp bättre genom huden än oralt, men då menar de kanske inte tuggning. Blir inte det lite väl mycket med 1/4 det borde ju vara 1.8 mg jag får i mig då? Men har svårt att tänka mig att man kan dela upp plåstret i 72 bitar med 100 mcg i varje, då låter för bra för att vara sant att kunna få ut så mycket av ett plåstret. Men om jag köpte 7.2 fentanyl så hade jag kunnat ta 72 100 mcg doser, är det någon skillnad på fentanylet i plåstret och det som säljs som fentanyl HCL?

"2.1mg of fentanyl (for a 70kg user) gives users a 1/2 chance of dying" Jag väger ganska exakt 70 kg. Så 1 mg kanske man klarar ändå? D.v.s. lite mindre än 1/4?
Citera
2016-10-25, 19:35
Medlem
Citat:

Tack för svar. Tugga. Skulle man verkligen klara hela när LD50 är 2.1mg i en människa och plåstret innehåller 7.2 mg(?) Å andra sidan har jag tagit halva av typ ca. 50-70 mcg plåster tidigare. Jag har viss tolerans så vad är en stark dos i mcg? Så kan jag räkna ut det när jag har plåstret och kan mäta det. Har även för mig jag blev besviken sist, tror det var det näst eller tredje starkaste och jag började lågt men till slut tuggade jag hela plåstret och blev inte alls som den där gången då jag tuggade ett halvt av liknande styrka. Finns ju olika sorter, Matrifen t.ex. måste man väl göra små hål i då fentanylet finns mellan flera lager tunn plastfilm som jag fattade det, rätt säker på att det inte var det jag hade sist utan Actavis, den här gången blir det matrifen.
Citera
2016-10-26, 21:29
Medlem
Citat:
Tack för svar. Men 100 mcg per timme i 72 timmar måste betyda att plåstret innehåller 7.2 mg fentanyl? Det är vad jag läst på nätet i alla fall om andra plåster. dos+timmar= innehållet. Och 100 mcg är en medeldos, att ta 1/4 skulle betyda att jag fick i mig flera hundra mcg, 1.8 mg om jag räknat rätt, kan man verkligen ta så stora doser? Dock har jag för mig att jag tuggat typ halva 75 mcg och upplevde mitt livs kraftigaste rus (hållit på med opiater/heroin etc sedan 2005) så det säger inte lite, men det kanske inte var lika många timmar i det plåstret, många plåster byts dagligen medan detta är gjort för att ha på sig i 3 dagar. Om jag gick runt med det på mig i 3 dagar skulle jag bli jävligt påverkad också? T.o.m för mycket? Vissa säger att det tas upp bättre genom huden än oralt, men då menar de kanske inte tuggning. Blir inte det lite väl mycket med 1/4 det borde ju vara 1.8 mg jag får i mig då? Men har svårt att tänka mig att man kan dela upp plåstret i 72 bitar med 100 mcg i varje, då låter för bra för att vara sant att kunna få ut så mycket av ett plåstret. Men om jag köpte 7.2 fentanyl så hade jag kunnat ta 72 100 mcg doser, är det någon skillnad på fentanylet i plåstret och det som säljs som fentanyl HCL?

"2.1mg of fentanyl (for a 70kg user) gives users a 1/2 chance of dying" Jag väger ganska exakt 70 kg. Så 1 mg kanske man klarar ändå? D.v.s. lite mindre än 1/4?
100 mcg (μg, mikrogram) = 0.1 mg
Citera
2016-10-27, 16:19
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Tack för svar. Tugga. Skulle man verkligen klara hela när LD50 är 2.1mg i en människa och plåstret innehåller 7.2 mg(?) Å andra sidan har jag tagit halva av typ ca. 50-70 mcg plåster tidigare. Jag har viss tolerans så vad är en stark dos i mcg? Så kan jag räkna ut det när jag har plåstret och kan mäta det. Har även för mig jag blev besviken sist, tror det var det näst eller tredje starkaste och jag började lågt men till slut tuggade jag hela plåstret och blev inte alls som den där gången då jag tuggade ett halvt av liknande styrka. Finns ju olika sorter, Matrifen t.ex. måste man väl göra små hål i då fentanylet finns mellan flera lager tunn plastfilm som jag fattade det, rätt säker på att det inte var det jag hade sist utan Actavis, den här gången blir det matrifen.

För det första så innehåller plåstren mer än vad som krävs för 72 timmar, det brukar ligga på runt 10mg i ett plåster, olika mellan tillverkare. Såg nån lista på dedär för ganska längesen, har för mig det låg mellan 8-13mg i ett 100mcg/h-plåster. Beroende på tillverkare som sagt. Så börja lågt, max 1/4 skulle jag säga, för att känna efter vart din nivå ligger.

Sen när det gäller LD50 så är det ju inte direkt relevant när man har tolerans, isåfall skulle alla opiatmissbrukare vara stendöda sen länge hehe.

https://en.wikipedia.org/wiki/Equianalgesic
Enligt den ska 1mg fentanyl IV motsvara 100mg oralt morfin, dock är biotillgängligheten bara 33% sublingualt..
Citera
2016-10-29, 14:40
Medlem
Solituders avatar
En fråga.. Har snortat i mig 2 st 10mg Fentabbar (någon ny IBF-analog).
Kan jag skjuta i mig 2 mg buprenorfin om någon timme? Har för mig att det gått bra förut, men minnet sviker. Även ätit en ikto 2 mg, 2 st flunnisar 0.5or och 1 fonazepam 2.5 mg och 300 mg lyrica,

Hur som.. det är fentanylen och buprenorfinet jag är orolig över. Så om någin vet in det krockar så.

Peace
Citera
2016-10-30, 07:17
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder

Hur som.. det är fentanylen och buprenorfinet jag är orolig över. Så om någin vet in det krockar så.

Peace
För mig krockade dem. Hade tagit 3 mg sub i tors. Fick en Tetra fenta 100 ml på fredagen. Kände inget efter 4 sprut. Först nu i morse jag fick bra effekt igen. La ju indan flaskan. Rätt impad själv där..
Men jag har ju hört andra som det inte blockar för. Har du gott om sub så du har råd om man säger så så testa. Men jag hade ju väntat lite. Fentan har ju så kort halv. tid så du behöver ju inte vänta länge..
Citera
2016-11-05, 15:05
Medlem
Bertil85s avatar
Ni som kommer över Fentanyl plåster borde pröva att helt enkelt sätta plåstret på armen.
Jag varken snusar eller röker Fentanyl plåster utan sätter dem på armen.
Man behöver inte rispa armen.

Tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in