Citat:
Ursprungligen postat av
Doleo
Jag brukade akrylfentanyl i ca 2-3 veckor, 75st 0,6mg tabbar och två nässprayer, vilka jag spädde ut med vatten, den sista sprayen med mer vatten under nedtrappningen. Dessutom brukade jag alprazolam och diazepam, håller på att trappa ut benson, under den tiden var intaget, alprazolam 1mg/dag och 30mg diazepam per dag.
När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.
Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.
Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...
Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?
Är de 2-3 veckorna din totala opiatkonsumtion? För det i sig borde inte ge någon vidare AT alls, jag har tryckt i mig fentanyl och diverse analoger i flera års tid och initialt kunde jag köra flera månader i sträck med en avtändning jämförbar med en vanlig snuva som följd.
Har ingen personlig erfarenhet av specifikt akrylfentanyl, men om den beter sig som de övriga fentanyl jag provat är det högst sannolikt att det är benson som ställer till det för dig, även om såklart fentanylet kan ha sitt finger med i spelet. Exempelvis har jag varit opiatfri i ett halvår och ändå kan lite sporadisk bensokonsumtion trigga ett begär efter opiater igen. :/