2016-08-17, 20:40
Medlem
outofcases avatar
Hur blockerar naloxone fentanyl/analoger?
Citera
2016-08-18, 17:33
Medlem
Shurda14s avatar
Vet ej någon länkat innan men sevärd dokumentär om fentanyl missbruk osv i USA av VICE.

https://youtu.be/28rJqj-7pEY
Citera
2016-08-24, 22:05
Medlem
Om man provar ETT fentanyl plåster (12ug), är det dödligt då? om jag har låg tolerans! menar, det är ju den lägsta dosen!
Citera
2016-08-28, 21:24
Medlem
Om man är rädd för att ta 12ug plåster, kan man klippa den i mitten sen sätta på den, så får man 6ug?
Citera
2016-09-06, 07:10
Medlem
Doleos avatar
Jag brukade akrylfentanyl i ca 2-3 veckor, 75st 0,6mg tabbar och två nässprayer, vilka jag spädde ut med vatten, den sista sprayen med mer vatten under nedtrappningen. Dessutom brukade jag alprazolam och diazepam, håller på att trappa ut benson, under den tiden var intaget, alprazolam 1mg/dag och 30mg diazepam per dag.

När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.

Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.

Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...

Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?
Senast redigerad av Doleo 2016-09-06 kl. 07:16. Anledning: Edit
Citera
2016-09-15, 19:54
Medlem
Flaskpostenss avatar
Tycker fentanyl är den näst bästa opiaten jag testat efter metadon. Gillar det där med nässpray också, finns det kvar?
Citera
2016-09-16, 03:10
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Tycker fentanyl är den näst bästa opiaten jag testat efter metadon. Gillar det där med nässpray också, finns det kvar?

Inte "vanliga fentanyl" så mycket tror jag.
Du kan däremot hitta RC/Analog till Fentanyl och dem hittar du lite längre ner på Opiater och andra opioider forumdelen.
Citera
2016-09-20, 19:36
Medlem
Köper nu en 12,5 ug / timme plåster, blir man hög på det om man är rätt opiod naiv? Alltså om man använder den som plåster
Citera
2016-10-03, 13:19
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpandude
Köper nu en 12,5 ug / timme plåster, blir man hög på det om man är rätt opiod naiv? Alltså om man använder den som plåster

Känner en som brukar ta två plåster.
Citera
2016-10-03, 14:47
Medlem
Doleos avatar
De hade ett inslag om Fentanyler på SVT's morgonnyheter, enligt rapporten har mer än 180 personer dött av Fentanyl, varav 36 dödsfall av Akrylfentanyl.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/mangder-av-fentanylbeslag-i-polisrazzia
Citat:
Akrylfentanyl narkotikaklassades så sent som i augusti i år. Läkemedlet fentanyl är sedan tidigare narkotikaklassat och är ett smärtstillande läkemedel som är 50 gånger starkare än rent heroin
SVT Nyheter 07:30 Drogen har skördat 180 dödsoffer sedan förra våren
Inslaget om Fentanyler, ca 2,49 minuter in i sändningen.
Senast redigerad av Doleo 2016-10-03 kl. 15:01.
Citera
2016-10-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag brukade akrylfentanyl i ca 2-3 veckor, 75st 0,6mg tabbar och två nässprayer, vilka jag spädde ut med vatten, den sista sprayen med mer vatten under nedtrappningen. Dessutom brukade jag alprazolam och diazepam, håller på att trappa ut benson, under den tiden var intaget, alprazolam 1mg/dag och 30mg diazepam per dag.

När jag för 9 dagar sedan minskade dosen alprazolam till 0,5mg, upplevde jag och fortfarande gör, abstinensbesvär som är mycket värre än mitt misslyckade 1-åriga nedtrappning av Xanor Depot.

Jag är helt ren från akrylfentanylen sedan 2 veckor tillbaka, jag använder inga andra opioider, men de abstinensbesvär som jag kopplar till akrylfentanylen är, extremt frusen, aptitlöshet och svåra sömnproblem, sover eller rättare sagt slumrar högst 2 timmar per dygn.

Jag är medveten om att benson möjligtvis, komplicerar det hela, men...

Är det några fler än jag som har eller upplever AT efter 2 veckor?
Är de 2-3 veckorna din totala opiatkonsumtion? För det i sig borde inte ge någon vidare AT alls, jag har tryckt i mig fentanyl och diverse analoger i flera års tid och initialt kunde jag köra flera månader i sträck med en avtändning jämförbar med en vanlig snuva som följd.
Har ingen personlig erfarenhet av specifikt akrylfentanyl, men om den beter sig som de övriga fentanyl jag provat är det högst sannolikt att det är benson som ställer till det för dig, även om såklart fentanylet kan ha sitt finger med i spelet. Exempelvis har jag varit opiatfri i ett halvår och ändå kan lite sporadisk bensokonsumtion trigga ett begär efter opiater igen. :/
Citera
2016-10-14, 05:21
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Är de 2-3 veckorna din totala opiatkonsumtion? För det i sig borde inte ge någon vidare AT alls, jag har tryckt i mig fentanyl och diverse analoger i flera års tid och initialt kunde jag köra flera månader i sträck med en avtändning jämförbar med en vanlig snuva som följd.
Har ingen personlig erfarenhet av specifikt akrylfentanyl, men om den beter sig som de övriga fentanyl jag provat är det högst sannolikt att det är benson som ställer till det för dig, även om såklart fentanylet kan ha sitt finger med i spelet. Exempelvis har jag varit opiatfri i ett halvår och ändå kan lite sporadisk bensokonsumtion trigga ett begär efter opiater igen. :/
Jo, det är som du skriver, det var och är benson som ställer till det. Jag har inte brukat några opioider eller opiater sedan jag slutade med Akrylfentanylen. Jag har fortfarande svåra sömnproblem och GABA-receptorerna i min hjärna är helt förvirrade, receptorerna sänder väl ut signaler hej vilt till olika delar av hjärnan, vilket resulterar i märkliga utsättningsbesvär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in