2016-10-25, 07:52
Medlem
junkbords avatar
Behöver Villes objektivitet och expertis här. Var det straff eller inte?
Citera
2016-10-25, 08:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
AIK sämst när det gäller. Standard. Vi skulle haft straff men det skiter jag i för vi var ändå för dåliga. Vi förtjänade inte att torska men vinst var allt som räknades och det löste vi inte.

Ingen i blåvitt ska någonsin håna AIKs bortasektion med det jävla kobåset ni tillhandahåller. Bjärsmyr borde landsförvisas för att ens yttra sig om Isak.

Er bortasektion är fan att avundas. Placerad ut i stratosfären helt akustiskt bedövat från ljud.

Man kan säga mycket om Gamla Ullevi men akustisk är den fan toppklass gällande. Allt annat är rätt bedrövligt.

Förövrigt skönt samt en aning provocerande att se Blåvitt fortsätta vara ligavinnar-bra på hemmaplan, 1p sämre än MFF på hemmaplan trots 0-3 torsken mot oss, vårt bortaspel däremot. Vi är på 11 fucking jävla plats på bortaplan. Snittar 1 skön poäng per match där.

Vi gjorde en stabil match idag, bra kollektivt försvarsspel för första gången på väldigt länge. AIK började bra och jag tänkte efter 15-20 att det här blir rejält tungt, men efter straffsituationen som för mig kändes som solklar hands så mattades AIK av rätt rejält.
Vad det beror på är oklart men det är ju ett svaghetstecken i årets dittills kanske viktigaste match vika ner sig så efter att inte ha fått en straff.

Efter det spelade Blåvitt så som vi borde göra jämt, tajt defensivt, rakare spel samt kontringar på Omarsson, Rieks och Ankersen. Alla de tre passar betydligt bättre när de får löpa med bollen och kombinera än om de ska tiki-taka-sig igenom ett försvar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-10-25 kl. 08:14.
Citera
2016-10-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
AIK var oroväckande bra i början av första, vi brukar ju äga första 10-15 hemma på GU, men det var lite ombytta roller idag, men med det sagt, vi hade också bra perioder, och jag tycker att vi skapade fler klara målchanser.

Det kändes inte som att gnaget hade riktigt energin för att gå för det i andra, och så försvarade gubbarna stabilt, vilket tog udden av anstormningen, det var ju såklart fortfarande en nagelbitare med tanke på hur det sett ut i år med tavlor, misstag och billiga mål i typ varenda match. En 1-0 ledning är fan inte bra för hälsan.

Vi spelade skit efter 0-1 typ. Innan det såg det ut som det har gjort senaste matcherna när man verkligen känt att AIK varit bäst i AS. Men idag fick man en definitiv bekräftelse på att vi nog inte är bättre än 2:a-3:a. Europa blir det i alla fall nästa år. Guld blir det inte.
Citera
2016-10-25, 08:37
Medlem
Tyckte väl ändå att det var en ganska kul match, resultatet till trots. Fin inramning trots glest befolkat. Missad straff och inför målkamror, med det sagt föredrar jag att domaren friar hellre än fäller om "hen" är osäker.

Ni kanske ska placera Lennartsson permanent på läktaren och satsa på Edlund? Spelarna var ju både inspirerade och kubde spela försvarsspel.

Hellre Sonko än Hooiveld nästa år!

Apropå på det är det väl färdigt att summera säsongen. Förra året slutade vi på 61 poäng nu står vi på 53 med 9 poäng kvar att spela om. Lite oroande är att en hel del av dessa poäng är "köpta" med kortsiktiga ekonomiska lösningar som Strandberg, Obasi och Chibuike. Dessutom en utlöst Alm kommer nog tära ytterligare på ekonomin för 2017.
Citera
2016-10-25, 09:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Skitmatch igår, men nu kan man konstatera det man vetat om länge och det är att guldet är kört och en enda seger krävs (eller förlust för Göteborg) för att officiellt säkra Europaspel. Det tråkiga är att man i mångt och mycket är nöjd med truppen vi har och särskilt på anfallssidan kommer det bli rotation.

Säsongen känns avslagen men tack och lov behöver man bara vänta till februari numer för att se favoritlaget lira boll, visst Malmö?
Citera
2016-10-25, 11:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
AIK sämst när det gäller. Standard. Vi skulle haft straff men det skiter jag i för vi var ändå för dåliga. Vi förtjänade inte att torska men vinst var allt som räknades och det löste vi inte.

Ingen i blåvitt ska någonsin håna AIKs bortasektion med det jävla kobåset ni tillhandahåller. Bjärsmyr borde landsförvisas för att ens yttra sig om Isak.

Har du ens varit på er egen bortaläktare?
Jag har varit på "vår" bortaläktare (vi hade ju den i bortaderbyn mot ÖIS och GAIS) och visst att den inte är nån toppklass men den är fortfarande bättre än den på Friends.
På Gamla är man iaf i samma solsystem som övriga arenan, det går att se spelarna utan kikare etc.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Ni kanske ska placera Lennartsson permanent på läktaren och satsa på Edlund? Spelarna var ju både inspirerade och kubde spela försvarsspel.

Vi vill alla ha Jörgen på läktaren/så långt från planen som möjligt.

Gårdagens match var en trevlig tillställning, domaren var inte direkt i sin bästa form direkt. Dels straffsituationen men även en massa andra konstiga beslut och fullständigt inkonsekvent. Tur det föll åt båda håll om man nu ska se nåt positivt.
Bjärsas uttalande är ju bara ett sådant som ständigt kommit från motsatt håll i år och dag och igår var sannerligen Elias bättre än Isak. Dessutom uppnådde han ju det han ville med orden, några aikare blev irriterade...

Nåja, nu återstår en sista kamp där vi skall hylla Hjalle konstant.
Gårdagens tifo med den extremt vackra gamla ullevi-flaggan var otroligt vackert. Jävlar vad gånger man varit på den där gamla arenan, var ju så man saknade den när man såg dess entré igår.

Torsdagens match mot Gif Sundsvall lär väl vara den minst heta vi spelat i allsvenskan på bra länge för vår del.
Citera
2016-10-25, 11:41
Medlem
Isak hade inte inte sin bästa match igår, han var ju betydligt bättre på Friends, då han var en av de bästa på plan.

Det var visst 90 scouter på plats! Så han bidrar posiivt till tjänsteexporten(resevaluta) iaf!
Citat:
Aldrig tidigare har så många klubbar, scouter och agenter varit på Gamla Ullevi samtidigt.

Över 90 personer har bokat plats för att spana in AIK:s juvel Alexander Isak, 17 – däribland Bayern München och Manchester United.
Citera
2016-10-25, 12:13
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Isak hade inte inte sin bästa match igår, han var ju betydligt bättre på Friends, då han var en av de bästa på plan.

Det var visst 90 scouter på plats! Så han bidrar posiivt till tjänsteexporten(resevaluta) iaf!

69 klubbar var på plats, några kanske hade mer än en scout med sig. Sjukt intresse för grabben ändå. Hoppas han gör ett bra val så han kan bli så stor som möjligt. Synd att det inte var hans bästa match igår.
http://www.gp.se/sport/fotboll/gren-hyllar-omarsson-bättre-än-isak-1.3898284
Citera
2016-10-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
69 klubbar var på plats, några kanske hade mer än en scout med sig. Sjukt intresse för grabben ändå. Hoppas han gör ett bra val så han kan bli så stor som möjligt. Synd att det inte var hans bästa match igår.
http://www.gp.se/sport/fotboll/gren-hyllar-omarsson-bättre-än-isak-1.3898284

Nja, bra för oss(Blåvitt).

Lite raka svar angående EMO i den artikeln.

Citat:
Är du rädd att ni kan få konkurrens? Har ni förhandsoption?
– Ja, gentemot Vålerengen, sedan måste spelaren vilja.

Vålerengen kan inte sälja till annan klubb än IFK Göteborg?
– Nej, inte om vi säger ja.

En viss summa? Om ni betalar den summan får ni börja förhandla?
– Ja.

Vad är den summan på?
– Överkomlig.

När du säger överkomlig är det i förhållande till det han har presterat hittills?
– Jag gör aldrig en klausul om jag tycker att det är en vansinnig summa från början.

Islänningen själv har tidigare sagt att han vill stanna - och det påtalade han igen efter matchen mot AIK.

– Jag vill stanna, det är en bra klubb och jag trivs här.
Citera
2016-10-25, 12:31
Medlem
Det låter som att vissa göteborgare har lite hybris angående att omarsson hade en bättre match än Isak. Glöm inte att han nyss fyllt 17 och ha en dålig match ibland är normalt, speciellt inden åldern.
Citera
2016-10-25, 12:38
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Men herrejävlar hur trött kan man vara. Jag vet inte varför du åker på bortamatcher, men jag står hellre i ett kobås där jag har chans att höras av resten av arenan och dessutom har närhet till plan, än att stå i en fin hörna som ligger tre kilometer från planen utan någon som helst koppling till resten av arenan.

/feldgrau

Ungefär lika jävla trött som någon som signar sina egna inlägg på Flashback?

6 rader hög, 100 mil bred. Totalt jävla värdelöst.

Vår är skit rakt igenom. Men er är fan inte bättre.
Citera
2016-10-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det låter som att vissa göteborgare har lite hybris angående att omarsson hade en bättre match än Isak. Glöm inte att han nyss fyllt 17 och ha en dålig match ibland är normalt, speciellt inden åldern.

Jag skulle inte kalla det hybris, man kan väl konstatera att han var bättre än Isak igår, i en isolerad match, det säger dock inget om max- och utvecklingspotential, vilket inte heller någon har kommenterat, EMO har dock varit en positiv injektion sedans han kom, Norge har Gren och Sultan bra koll på i vilket fall som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in