2016-10-24, 17:59
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Wiland
Salomonsson-?-?-Safari
Eikrem-Christiansen-Ofori-Paulinho
Obasi-Rosenberg

Avbytare: Isaksson, ?, ?, ?, ?, ?, Isak

Nog för att han var klappkass första månaderna, men från sommaren och framåt har Simon Lundevall varit en magnifik vänsterspringare. Min nominering istället för den, tyvärr, alldeles för skadade Paulinho.
Citera
2016-10-24, 18:28
Medlem
Väisänen passar definitivt i en elva! I alla fall om den ska vara offensivt viktad.
Citera
2016-10-24, 20:10
Medlem
Viktor Claesson borde väl ändå gå före Ofori i säsongens elva? Åtminstone ta en plats kan jag tycka iaf.
Citera
2016-10-24, 21:00
Avslutad
Grattis till deltagarlaget aik för än en fin säsong med en andra eller tredjeplats.

Citera
2016-10-24, 22:19
Medlem
Segt att förlora, men släpper man in mål och inte gör mer än motståndaren är resultatet rättvist. Man kan iaf glädjas åt att vi kommer före ifk g i tabellen åtminstone. Nästa säsong tack!
Citera
2016-10-24, 22:50
Medlem
AIK var oroväckande bra i början av första, vi brukar ju äga första 10-15 hemma på GU, men det var lite ombytta roller idag, men med det sagt, vi hade också bra perioder, och jag tycker att vi skapade fler klara målchanser.

Det kändes inte som att gnaget hade riktigt energin för att gå för det i andra, och så försvarade gubbarna stabilt, vilket tog udden av anstormningen, det var ju såklart fortfarande en nagelbitare med tanke på hur det sett ut i år med tavlor, misstag och billiga mål i typ varenda match. En 1-0 ledning är fan inte bra för hälsan.
Citera
2016-10-24, 23:16
Medlem
Signaturums avatar
Nominerar absolut Franz Denniz Brorsson (största fjortisnamnet i fotbollssverige?) till årets elva.
Han har alltid en jämn nivå och är dessutom ung, kan bli en duktig back om han får mer speltid.
I min bok borde han starta alla matcher före glasåsnan Bengtsson.

Vad folk har sett i Rosenberg under denna säsongen som är så pass bra gör mig konfunderad.
Mackan är kung men knappast levererat tillräckligt bra för att vara med i årets elva.
Sett att ett par användare har nämnt honom när jag ögat igenom tråden, ni får gärna förklara hur ni har resonerat för att jag är nyfiken

Från MFF är mina nomineringar: Eikrem (poängkung, given i årets elva), AC (klass. Ren klass), Brorsson.
Safari hade förmodligen kunnat ta en plats med, däremot anser jag att man måste ha varit allsvensk spelare under merparten av säsongen för att kunna ta en plats,
Senast redigerad av Signaturum 2016-10-24 kl. 23:21.
Citera
2016-10-24, 23:48
Medlem
ErPupones avatar
AIK sämst när det gäller. Standard. Vi skulle haft straff men det skiter jag i för vi var ändå för dåliga. Vi förtjänade inte att torska men vinst var allt som räknades och det löste vi inte.

Ingen i blåvitt ska någonsin håna AIKs bortasektion med det jävla kobåset ni tillhandahåller. Bjärsmyr borde landsförvisas för att ens yttra sig om Isak.
Citera
2016-10-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Bjärsmyr borde landsförvisas för att ens yttra sig om Isak.
Han har väl varit konstant sur på Gnaget sedan 2009-11-01?
Senast redigerad av WonDash 2016-10-25 kl. 00:15.
Citera
2016-10-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Nominerar absolut Franz Denniz Brorsson (största fjortisnamnet i fotbollssverige?) till årets elva.
Han har alltid en jämn nivå och är dessutom ung, kan bli en duktig back om han får mer speltid.
I min bok borde han starta alla matcher före glasåsnan Bengtsson.

Vad folk har sett i Rosenberg under denna säsongen som är så pass bra gör mig konfunderad.
Mackan är kung men knappast levererat tillräckligt bra för att vara med i årets elva.
Sett att ett par användare har nämnt honom när jag ögat igenom tråden, ni får gärna förklara hur ni har resonerat för att jag är nyfiken

Från MFF är mina nomineringar: Eikrem (poängkung, given i årets elva), AC (klass. Ren klass), Brorsson.
Safari hade förmodligen kunnat ta en plats med, däremot anser jag att man måste ha varit allsvensk spelare under merparten av säsongen för att kunna ta en plats,
Jag nämnde Rosenberg men det var i ärlighetens namn i brist på bättre alternativ snarare än att han gjort en fantastisk säsong och man kan givetvis vrida och vända på vilka kriterier man har för årets lag men för mig är det solklart att de som varit bäst under säsongen tar plats i årets lag. Bort faller alltså exempelvis spelare som Isak, Karlsson, och Cibicki som gjort fantastiska säsonger och slagit med dunder och brak men som fortfarande är sämre spelare. Sen har vi målspottarna Kjartansson och Antonsson som lämnade i sommras, bättre målskyttar såklart men inte bättre spelare. Sen har vi de som är duktiga Allsvenska spelare typ Prodell, Owoeri och Andersson men som inte riktigt har det där lilla extra som skiljer de bra från de riktigt bra.

Kvar har vi tre utmanare i Obasi som varit riktigt vass under en kort period, Paulinho som är fantastisk när han får dispens från sjukstugan och Nyman som lämnade i somras. Då väljer jag att premiera prestation över tid i form av Rosenberg. Andra kanske resonerar annorlunda kring vem som platsar i årets lag men det är min motivering.
Citera
2016-10-25, 00:45
Medlem
För övrigt så säger IFK-spelarnas stoltserande om hur man minnsan lyckades hålla koll på en 17-åring något om tillståndet i den föreningen.
Citera
2016-10-25, 07:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ingen i blåvitt ska någonsin håna AIKs bortasektion med det jävla kobåset ni tillhandahåller.

Men herrejävlar hur trött kan man vara. Jag vet inte varför du åker på bortamatcher, men jag står hellre i ett kobås där jag har chans att höras av resten av arenan och dessutom har närhet till plan, än att stå i en fin hörna som ligger tre kilometer från planen utan någon som helst koppling till resten av arenan.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in