2016-10-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar sig, det har tidigare lovats släpp som skulle krossa henne som aldrig kom men ge det åtminstone 24 timmar.
Men det var väl Assange som "lovade" det? O'Keefe har vad jag vet haft ett bättre "track record" i den bemärkelsen?
2016-10-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hade du läst mina inlägg, så hade du sett att jag är ytterst medveten om den skillnaden, men antingen har du inte gjort det eller också fattar du mycket trögt.

Clintons goda humör är dock vare sig sjukligt eller ett alltför stort problem.

Detta skrev du
Citat:
Hon skrattade inte åt att någon dött utan åt en fråga som lät som den antydde att hon hade en älskare - fattar du inte det kan jag inte hjälpa dig.

Det ger bara 2 alternativ. 1, du försöker ta till diverse härskartekniker "förstår du inte det så kan jag inte hjälpa dig" för att förlöjliga eftersom du vet att du har fel, eller 2, Du förstod inte sammanhanget och vill inte erkänna det nu.

Men om man har fel så kan man alltid kalla den andre för trög. Då vinner man diskussionen garanterat även om man har fel! Dålig still på argumentationen. En sådan i varje inlägg...
2016-10-24, 15:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men det var väl Assange som "lovade" det? O'Keefe har vad jag vet haft ett bättre "track record" i den bemärkelsen?

Sant men jag menade mera på att de som väntar på något smarrigt och de som inte tror det kommer något bör tagga ner lite, vi har stått inför liknande löften tidigare även om inte från samma källa och blivit utan så det kan lika väl vara en upprepning vilket är varför man bör ge det cirka 24 timmar till innan man säger bu eller bä.
2016-10-24, 15:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Detta skrev du

Det ger bara 2 alternativ. 1, du försöker ta till diverse härskartekniker "förstår du inte det så kan jag inte hjälpa dig" för att förlöjliga eftersom du vet att du har fel, eller 2, Du förstod inte sammanhanget och vill inte erkänna det nu.

Men om man har fel så kan man alltid kalla den andre för trög. Då vinner man diskussionen garanterat även om man har fel! Dålig still på argumentationen. En sådan i varje inlägg...
Ok - jag erkänner - jag har svårt att föredra enfald. Och det är enfald att gång på gång påstå att jag står för saker som jag aldrig sagt. För i filmen som refereras så skrattar Clinton på ett i sammanhanget olämpligt sätt, men skrattet är varken hysteriskt, obegripligt, eller "åt att någon dött" - utan åt en fråga som ställdes så klumpigt så att det lät som om utfrågaren antydde att Clinton hade en älskare - och även jag drog på munnen när jag hörde det.

Sedan försöker jag alltid vara svara artigt mot den som är artig - har någon dragit ner argumentationen till rännstenens nivå, så är jag däremot inte den som är den...
2016-10-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ok - jag erkänner - jag har svårt att föredra enfald. Och det är enfald att gång på gång påstå att jag står för saker som jag aldrig sagt. För i filmen som refereras så skrattar Clinton på ett i sammanhanget olämpligt sätt, men skrattet är varken hysteriskt, obegripligt, eller "åt att någon dött" - utan åt en fråga som ställdes så klumpigt så att det lät som om utfrågaren antydde att Clinton hade en älskare - och även jag drog på munnen när jag hörde det.

Sedan försöker jag alltid vara svara artigt mot den som är artig - har någon dragit ner argumentationen till rännstenens nivå, så är jag däremot inte den som är den...

Intressant att jag, efter ett inlägg(det där var mitt första), tydligen har dragit ner det då... Men det är ju naturligtsvis någons annans fel och det måste väl vara mitt fel att du drar ner diskussionen då...

Vad gäller frågan:
Det beror kanske på att du inte tänker efter vad det är folk faktiskt säger.

Om någon anklagar mig för något, i detta fallet att låta en hel familj bli mördad, och jag mitt under utfrågningen, framför den mördades anhöriga, tycker en felsägning är så rolig så jag börjar gapskratta, då fungerar inte empatin som den ska. En person med normal empati känner de anhörigas sorg i det läget, och behöver inte tänka efter det olämpliga i att skratta. Det kommer naturligt i situationen.

Det märks också. titta runt henne. Alla i rummet hör felsägningen. Hur många verkar tycka den är rolig? I ett annat sammanhang, där det inte handlade om en mördad familj, så hade säkerligen ganska många, eller åtminstone någon tyckt det var roligt. Jag hade kunnat dra på munnen åt det i ett annat sammanhang. Men att göra det där och då, det visar på att inte kunna förstå andras känslor.

Clinton ångrade nog skrattet efteråt. Men hon förstår knappast fortfarande varför andra blir upprörda. Det verkar inte du heller göra.
2016-10-24, 15:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Som dessutom tar sina siffror från CNN (Clinton News Network). Enligt IBD som haft bäst träffsäkerhet de senaste valen så står det lika nu mellan kandidaterna.

http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-presidential-election-poll/

Oavsett dina förhoppningar:

Hur står det till med det som faktiskt kommer att avgöra vem som blir vald till president: antalet elektorsröster, (minst 270 st ) och kandidaternas möjligheter att skrapa ihop till den nivån?

Wakie, wakie för fan!
2016-10-24, 15:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Hillary förespråkarna är skrämmande hjärntvättade, Trump folket erkänner iaf Trumps svagheter och till kortakommande men se i denna tråden , Hillary nazisterna helt förnekar hennes enorma korruption och kriminalitet. Sjuka människor.
Spännande! Kan du ge ett exempel på ett inlägg från en sådan Clintonsupporter - jag kan nämligen inte minnas ett enda sådant!
Senast redigerad av Clodius 2016-10-24 kl. 15:45.
2016-10-24, 15:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Intressant att jag, efter ett inlägg(det där var mitt första), tydligen har dragit ner det då... Men det är ju naturligtsvis någons annans fel och det måste väl vara mitt fel att du drar ner diskussionen då...

Vad gäller frågan:
Det beror kanske på att du inte tänker efter vad det är folk faktiskt säger.

Om någon anklagar mig för något, i detta fallet att låta en hel familj bli mördad, och jag mitt under utfrågningen, framför den mördades anhöriga, tycker en felsägning är så rolig så jag börjar gapskratta, då fungerar inte empatin som den ska. En person med normal empati känner de anhörigas sorg i det läget, och behöver inte tänka efter det olämpliga i att skratta. Det kommer naturligt i situationen.

Det märks också. titta runt henne. Alla i rummet hör felsägningen. Hur många verkar tycka den är rolig? I ett annat sammanhang, där det inte handlade om en mördad familj, så hade säkerligen ganska många, eller åtminstone någon tyckt det var roligt. Jag hade kunnat dra på munnen åt det i ett annat sammanhang. Men att göra det där och då, det visar på att inte kunna förstå andras känslor.

Clinton ångrade nog skrattet efteråt. Men hon förstår knappast fortfarande varför andra blir upprörda. Det verkar inte du heller göra.

jag tror att jag har skrivit att sammanhanget var olämpligt för skrattet i stort sett i varenda inlägg - och detta illustrerar varför jag tycker illa om din debattteknik - den kallas halmgubbar - du anklagar mig för något jag inte tycker!
Senast redigerad av Clodius 2016-10-24 kl. 15:53.
2016-10-24, 15:46
Medlem
Citat:
Spännande! Kan du ge ett exempel på ett inlägg från en sådan Clintonsupporter - jag kan nämligen inte minnas ett enda sådant!
Tja, Al Sharpton?

http://newsbusters.org/blogs/nb/nicholas-fondacaro/2016/10/23
2016-10-24, 15:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tja, Al Sharpton?

http://newsbusters.org/blogs/nb/nicholas-fondacaro/2016/10/23
Ja - i tråden tänkte jag alltså...
2016-10-24, 16:01
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ja - i tråden tänkte jag alltså...
Man vet aldrig, han kan ju posta under taget användarnamn...
2016-10-24, 16:02
Medlem
Citat:
jag tror att jag har skrivit att sammanhanget var olämpligt för skrattet i stort sett i varenda inlägg - och detta illustrerar varför jag tycker illa om din debattteknik - den kallas halmgubbar - du anklagar mig för något jag inte tycker!

Nejdå. Du har skrivit att det var olämpligt. Jag argumenterar för att det var ett bevis på att hon inte kan tänka sig in i folks känslor alternativt inte bryr sig. Det är två skilda saker.

Jag säger inte att du tycker det var bra. Jag säger att du inte tycker det är allvarligt nog. Men vad var det du sa om halmgubbar.....

För att illustrera poiängen:
Om jag kallar någon på stan för en idiot så är det olämpligt. Om jag går fram till en gråtande änka under en begravning och börjar svära åt henne så är det betydligt värre.

Nu var detta mitt sista inlägg i denna delen, för jag orkar inte med dina medvetna misstolkningar... (som om du inte mycket väl förstod vad det var jag "anklagade" dig om, du var väl medveten om att jag inte sa att du tyckte det var bra att hon skrattade...)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in