Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-24, 01:44
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Massa skit, läste inte ens allt

Till och börja med är jag inte Trump anhängare så nice try.

För det andra, nej. Du har inte en blekaste jävla aning om hur det kommer gå. Du utgår från att Hillary kommer vinna lean och osäkra vilket är ditt stora misstag. Att spekulera kan man göra men att säga att "hurr durr så här blir det" är först grymt oseriöst och sedan inget annat än kukmäteri på flashback.

Felmarginalen var i primärvalen om jag inte minns helt fel 9,6%. Tänk om detsamma händer nu? Alla dina 4.5% stater blir Trumps. Hillary får anses vara säker på ungefär 170 st elektorer, därefter har vi absolut ingen kunskap om hur det egentligen ligger till. Opinionsundersökningar är inte fakta.

I själva verket så vinner Trump valet utifrån den infon som finns ute om elektorer om så är fallet. Att säga att de omöjligt har fått det fel nu? Snälla... Kanske att det inte händer, Hillary kan mycket väl vinna men poängen är att du inte vet, tyvärr men så är det.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-24 kl. 02:02.
2016-10-24, 01:45
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Gulligt att ni globalistjävlar tror att han kommer att förlora presidentvalet fortfarande, även efter att eran korrupta kandidat betalat folk för att skada poliser och Trump supporters! Ni är dagens nazister!

Det torde vara uppenbart att det bara är fnoskbollar som över huvud taget lyssnar i en sekund på den där dåren O'Keefe. Är det så konstigt med tanke på hans bluffar i det förflutna? Är hans skyddstillsyn avtjänad än förresten?

Saxat från Salon http://www.salon.com/2015/09/01/is_this_a_joke_reporters_laugh_in_the_face_of_cons ervative_provocateur_james_okeefe_at_his_own_press _conference/:

Citat:
Professional troll James O’Keefe has been teasing journalists for weeks about an undercover operation that could take down Hillary Clinton — I’ve received four “email blasts” from O’Keefe’s Project Veritas about these videos in the past 48 hours alone — so I was suprised to learn that the “trickle-down corruption” he’d come to expose amounted to a Project Veritas operative buying a few Hillary-themed t-shirts for a Canadian.

You read that right — O’Keefe’s own operative captured herself, on camera, illegally purchasing the shirts on behalf of a Canadian and this, O’Keefe claimed, demonstrates the criminal mendacity of the Clinton campaign.

Moreover, Compliance Manager Erin Tibe is actually shown on the video refusing to allow the Canadian woman — who O’Keefe insisted at the press conference that he didn’t know, and whose identity is still a mystery to him — to make the purchase. It’s the Project Veritas operative who says, “but she traveled all the way from Canada to support Hillary, you could give her, she’s paying cash.”

Tibe reiterates that she can’t accept money from the Canadian woman, but eventually Director of Marketing Molly Barker allows the Project Veritas operative to make the donation on the woman’s behalf. “Barker broke the law by allowing our journalist to become the middleman,” the video states, not acknowledging that the “journalist” also broke the law, a fact which O’Keefe acknowledged at today’s press conference, but blew off, saying “I’m not running for president.”
2016-10-24, 01:45
Medlem
Tarstans avatar
Trump har inte lyckats i kampanjen kan man konstatera, men han är ju ingen politiker heller.

Särskilt i början när han hade chansen, så lyckades han ej övertyga framförallt latinos.
(attackerna från media borträknat).

Det är min analys nu när det bara är 2 veckor kvar, otroligt svårt att vända nu, Clinton måste göra bort sig eller liknande, men hon är för rutinerad för det.
Trump skulle verkligen behöva ett program om vad han tänkt sig osv, det är alldeles för spontant eller galet, beroende på hur man ser det.
2016-10-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Om Trump ser till den inhemska marknaden som du säger så undrar jag hur det ska fungera för alla i USA som säljer varor och tjänster till Mexiko?

Och det gäller ju alla länder. Så de som säljer till och köper från andra länder utanför USA kommer ju att påverkas av att all handel stoppas upp för att Trump isolerar USA från omvärlden.

Vad säger Trumpsupportrarna om det?

Har Trump ens funderat i de banorna? Jag kan ha missat om han har någon smart plan här som han berättat om?

Den som lever få se, om nu Trump vinner så skall han omförhandla alt. riva helt upp de grundläggande existerande handelsavtalen, vad som det ersätts med vet knappast nån på flashback.

Isolation har aldrig varit på tal, dina hypotetiska konspirationer är verklighetsfrämmande.
2016-10-24, 01:59
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det så konstigt när han inte blir uppbackad av kända republikaner som Bush-klanen?

Om man tänker på alla republikaner som vägrar stödja Trump så har han ändå gjort ett enastående jobb. Ingen annan kandidat under samma förutsättningar hade fått så många följare som Trump har fått.

Det är syltryggarna i Republikanska partiet som ger bort segern till Hillary. Titta bara på H.W. Bush som tänker rösta Hillary. Han måste ju vara dement.
Precis. Republikanerna beter sig ungefär som Alliansen här i Sverige. Svaga och menlösa idioter.
2016-10-24, 02:16
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det är exempel som det du citerar som gör att jag undrar hur Trump-fanatikerna här i tråden är grundläggande funtade. Trump var uppenbart skitsur efter debatt tre, vilket fick honom att fortsätta rasa på fundraiser-middagen dagen efter. Varför? Därför att han - tredje gången i rad - fallit i Clintons fälla och tappat humöret och debatten.

Talet om ett riggat val kommer från en kandidat som visserligen fått memot men som måste lämna en bakdörr öppen för det egna egot.

Mitt tips är att Donald förlorar tydligt, med 4-5% nationellt och att senaten med 50 eller 49 platser tillfaller demsen. Donald för en del oväsen och begär omräkningar i de stater där det är möjligt, men efter att detta visat sig resultatlöst lägger han sig ganska snabbt.
Vad vill du att man ska säga?? Och varför?? spelar det någon roll??
Märkligt mönster av goja med er av de mest ologiska. Är du en såndär CTR??
Googla allihopa correct the record och lurka er egen åsikt.

Citat:
Mitt tips är att Donald förlorar tydligt,
hahahha....aha ok.
2016-10-24, 02:17
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Den som lever få se, om nu Trump vinner så skall han omförhandla alt. riva helt upp de grundläggande existerande handelsavtalen, vad som det ersätts med vet knappast nån på flashback.

Isolation har aldrig varit på tal, dina hypotetiska konspirationer är verklighetsfrämmande.
"När omvärlden kommer ut och ser att Donald pissar deras rabatt kommer han ge dem fingret. Efter det kommer de stå på kö för att signera vilket avtal han nu kommer att ge dem."

Jag kan bara föreställa mig.
2016-10-24, 02:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"När omvärlden kommer ut och ser att Donald pissar deras rabatt kommer han ge dem fingret. Efter det kommer de stå på kö för att signera vilket avtal han nu kommer att ge dem."

USA är fortfarande motorn i världsekonomin.
2016-10-24, 02:42
Medlem
Ny valfilm:

Indiana Trump https://www.youtube.com/watch?v=cqmcmH4uydU
2016-10-24, 04:25
Medlem
Minns vad jag sade för 4 år sedan, hela kampanjen målades upp till: om du ej röstar på Obama är du en rasist- vad blir nästa val? om du ej röstar på en kvinna så är du en sexist?

Läskigt skrämmande rätt jag hade
2016-10-24, 04:50
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Vilka länder skulle avbryta handeln med USA menar du?

Mexico? "No no, somos bad hombres!" Kan bara föreställa mig xD
Kanske Löfven har balls nog att säga nej?

Den stora handelspartnern är hur som fixad sedan innan, dvs britterna. Med Trump kommer det bli ett saftigt avtal där när de drar sig ur EU.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-24 kl. 05:02.
2016-10-24, 05:08
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Är det feministiskt och PK att förtrycka kvinnor utsatta för våldtäkt och att stå upp för homos genom att låta sig korrumperas av regimer som kastar bögar från översta våningen, detta var nyheter för mig åtminstone. Du kanske borde läsa något annan nyhetskälla än nuvarande för din fakta får dig att se väldigt korkad ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Vi må ha väldigt olika åsikter här inne i forumet men detta, åtminstone första delen är nog det dummaste hittills.

Nej, det är det inte. Jag syftade på hur de framställs i media (vilket är oklart i inlägget nu när jag läser det i efterhand). Hon har deltagit i pride bla. Går att jämföra lite med Sverige och nobellfesten. SD får inte vara med för att de strider mot "värdegrunden", men de bjuder gärna in ledare från diktaturer där homosexuella saknar rättigheter, förföljs och dödas. Är Sverige helt plötsligt emot bögar bara för det?

Eller vadå, är hon inte elitens, msm och pk-folkets kandidat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in